2012-05-04, 01:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Så då har du alltså inget vittne efter att du lämnade PK:s lägenhet?

Inget jag minns iallafall....
Citera
2012-05-04, 01:44
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atervandsgrand4
Inget jag minns iallafall....

Vad hände med ditt alibi?
Citera
2012-05-04, 01:47
Medlem
Citat:
Vad hände med ditt alibi?

Förstår inte din fråga????
Citera
2012-05-04, 02:04
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Förstår inte din fråga????

Varför ville du att PK skulle vara ditt alibi, att du hade varit hos honom under natten?
Citera
2012-05-04, 08:22
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viking711
Det stämmer, jag såg en ljus bil som var på väg mot Lugnås den natten. Har nu PU en sådan bil kanske pusselbitarna börjar falla på plats? Verkligen intressant info som kommit fram i tråden det senaste. Bra gjort av PK att träda fram och berätta - respekt!

Det har gått 20 år, men kan det ha varit en liknande denna bil?

http://www.cars-directory.net/pics/toyota/camry/1986/toyota_camry_2842321.jpg
Citera
2012-05-04, 08:28
Medlem
sebazalms avatar
Citat:
Tror jag gick hem och lade mig....

Tycker det är avsevärt märkligt att du inte minns och inte har koll bättre på tider och var du befunnit dig vid dessa tidpunkter, det har gått lång tid förvisso men efter att någon försvunnit och att detta var en speciell natt så hade man nog gått igenom denna natt i huvudet om och om igen. Buskaget låter mer som en efterhandskonstruktion!
Citera
2012-05-04, 08:51
Medlem
rednecksvedalas avatar
EN sak har gnagt i mitt huvud många många år..Ställer frågan : Herr PU, Har du någon gång under din tid på bråten kommit upp till mig och min sambo. dunkat och ringt på dörren en morgon. rusat in och sagt :Helvete , jag har gjort något fruktansvärt.
Tagit tag i mig och bett att jag ska vara ditt vittne.
sprungit ut i köket och varit sjö vild så min sambo fick be dig lugna ner dig.
skulle inte du berätta något för mig , bara du fick lugna ner dig.
har du inte lagt dig i soffan och sagt något i stil med: Vad fan har jag gjort, Vill inte säga mer än så. kortade ner hela händelseförloppet, men har aldrig detta hänt?? oavsett vilket datum det var. förklara vad jag skulle ställa upp som vittne på, så jag kan gå vidare.. Relevant fråga.. Jag tycker det!!!
Citera
2012-05-04, 08:58
Medlem
sebazalms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rednecksvedala
EN sak har gnagt i mitt huvud många många år..Ställer frågan : Herr PU, Har du någon gång under din tid på bråten kommit upp till mig och min sambo. dunkat och ringt på dörren en morgon. rusat in och sagt :Helvete , jag har gjort något fruktansvärt.
har du inte lagt dig i soffan och sagt något i stil med: Vad fan har jag gjort, Vill inte säga mer än så. kortade ner hela händelseförloppet, men har aldrig detta hänt?? oavsett vilket datum det var. förklara vad jag skulle ställa upp som vittne på, så jag kan gå vidare.. Relevant fråga.. Jag tycker det!!!

Varför kommer inte du ihåg vilket datum det var? Antingen du eller din sambo vid tidpunkten borde ju rimligtvis komma ihåg om det var den morgonen ifråga?
Citera
2012-05-04, 09:00
Medlem
rednecksvedalas avatar
Klart jag kommer ihåg

Klart jag kommer ihåg. finns en tanke
Senast redigerad av rednecksvedala 2012-05-04 kl. 09:14.
Citera
2012-05-04, 09:07
Medlem
Citat:
Varför ville du att PK skulle vara ditt alibi, att du hade varit hos honom under natten?

Återigen så upprepas samma fråga....jag tror nog jag besvarat detta tillräckligt med gånger...
Citera
2012-05-04, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rednecksvedala

Det jag då funderar på att efter så här många år påstå att jag sagt det ena efter det andra. Märkligt också att inte detta tagits upp typ dagen efter eller dagarna efter av dig eller oss... Vi umgicks långt efter -92..
Citera
2012-05-04, 09:27
Medlem
Lalajlajs avatar
@Atervandsgrand4
Jag förstår att det kan vara svårt att minnas då det har gått snart 20 år sedan Helena försvann. Det finns dock några kärnfrågor där de framförs påståenden vilket har inneburit att man kan misstänka att allt inte står rätt till. Dina svar på dessa frågor har inte heller hjälpt till att direkt bringa någon klarhet i dessa frågor.

Jag tycker ärligt lite synd om dig med tanke på att du får utstå granskning publikt samtidigt framförs det vissa anklagelser/antydningar publikt som du har möjlighet nu att få avfärdade genom att ge svar på dessa frågor.

Jag har gått igenom det som har lagt dig till last denna kväll och svaren på dessa frågor som du givit i tråden och detta har skapat nya frågor och även en del funderingar kring dina förehavanden denna natt.

För att kort sammanställa dessa:

Resan till Statt
Du berättar att denna kväll var som för många andra en kväll med fest på statt. På eftermiddagen/kvällen lade du och en bekant ett nytt klinkersgolv i din hall. Du tackade din bekant för hjälpen genom att bjuda honom på Statt.

Det har påståtts att du antingen har kört din bil in till Statt eller att du på något sätt var med i bilen tillsammans med flera andra.

Du säger själv...

"Minns inte hur vi tog oss dit om vi gick eller Taxi eller så".

Det som man funderar på kring detta är följande frågor:
- Körde du eller någon annan din bil in till Statt denna kväll?
- Vem var din bekant som hjälpte dig med att lägga golv?

Efter att Statt stängt
Du säger att efter Statt har stängt så har du förmodligen minglat runt på stan i ett antal timmar fram till dess att du senare beger dig bort till taxistationen där du träffar på tre tjejbekanta. Du delar taxi med en av tjejerna och åker till Bråtenvägen.

Det har påståtts tidigare att ingen såg dig denna kväll efter att Statt stängde och när folk skulle hem så var du borta.

När man frågar dig om vad du gjorde innan taxiresan och om du träffade någon så säger du själv...

"Innan detta förmodar jag ha minglat runt på stan. Ja, det borde det finnas..men alla kanske inte känner mig.... Jag minns inte hurvida om jag har gått runt själv eller med någon..."

Detta skapar också en hel del frågetecken:
- Finns det ingen som du har träffat eller pratat med mellan 02-04 som kan bekräfta att du var på stan?
- Vilka var de tre tjejbekanta som du träffade vid taxistationen?
- Tjejen du delade taxi med, var det även tjejen som du sov hos?

Efter taxiresan til Bråtenvägen
Du säger att efter du kom till Bråtenvägen så gick du över till PK.

Det påstås att när du kom till PK vid 06 tiden så var du skitig och rufsig och väldigt upprörd. Du skriker så högt så PK:s sambo måste be dig lugna ned dig så du inte väcker grannarna. Du sägs vilja att PK ska ge dig alibi för natten därför att du har gjort något dumt.

Det är bra att du bekräftar att du var hos PK denna morgon. Du bekräftar också att du var skitig och tilltufsad vilket då stämmer överens med det som PK har berättat, men du säger själv att du inte var upprörd utan du var full och i extas.

Du kan inte heller berätta vart du begav dig efter att du lämnade PK eller var du har sovit.

Du säger själv angående detta...

"Rund under fötterna efter kvällens drickande genade jag genom ett buskars som fanns framför PK hus. (Minns du det PK). Detta buskars var väll mer som en djungel att ta sig igenom i det berusade tillstånd jag var. Så efter endels snubblande och forcerande lyckades jag ta mig igenom detta buskars.. Så om jag var jordig och tilltufsad efter detta är nog inte så konstigt"

"Nej, jag har inte bett om något alibi... Den som jag känner till som alibi är den som jag delade Taxi med. Jag, har inte påstått att jag varit upprörd av något. Snarare kanske full och uppskruvad. Här på tråden påstås det att jag gått hem till en tjej, men har inte riktigt koll på det. Tror jag gick hem och lade mig...."

Även detta skapar frågor:
- Vart sov du denna natt, antar också att du var i behov av både dusch och klädbyte?
- Anser du att PK och hans dåvarande sambo ljuger när de påstår att du bad om alibi?

Jag är ledsen över att behöva säga det, men du har hittills inte lyckats bringa klarhet i någon av dessa kärnfrågor.
Senast redigerad av Lalajlaj 2012-05-04 kl. 09:35.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in