2018-03-02, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vinbergssnacka
Nu får jag rätta en sak: det är ett citat, det som står på OHs webbsida nederst till höger om love och tax etc. Det fattade inte jag tidigare. Kanske någon annan som har sagt det redan och jag missade.

http://curia.europa.eu/juris/document/document.jsf?text=&docid=194118&pageIndex=0&doclan g=en&mode=lst&dir=&occ=first&part=1&cid=652480

Inte att det är så jätte viktig, men nu antydde jag ju att det var konstig, men då är detta alltså kanske mindre konstig. Jag vet inte. Men i alla fall var det någon annan som uttryckte sig så först.
Vad är du ute efter?
Jag får upp en sida som inte helt stämmer när det gäller att leta efter raden "nederst tillhöger om love och tax etc."
Jag ser något liknande men berättar inte för dig var. Hur som helst så är det inte ett dugg obegripligt. Det jag sett kan jag förklara för dig men inte förrän du svarat.
Är det OH som skrivit det utlåtandet?

Detta med metod i galenskapen som du hakade upp dig på tidigare är bara så vanligt att det säkert citeras eller refereras på snart sagt varje högre seminarium, en gång per termin.
Ska man forska så är nämligen metodfrågan central.
Utan metod, som i varje ämne följer egna regler, blir det bara sörja av alltihop.
Jag tycker personligen inte att det är meningsfullt att leta dolda betydelser à la Freud i vetenskapliga texter. Vad ska du göra med en dedikation till "älskad hustru" eller "mina älskade döttrar" redan i inledningen?
Citera
2018-03-02, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Ska bli intressant att se hur dina åsikter om föräldrarna, att de var underbara, kommer att mottagas här. Håller med dej om att tråden är hemsk.
Om jag analyserar tråden så läser jag bara att vad jag än säger så tas det inte emot speciellt väl. Så det jag sagt står jag för. Men i övrigt lämnar jag inte ut familjen. De var en vanlig underbar familj som inte pallade trycket. Bara så.
Citera
2018-03-02, 20:29
Medlem
Lillamig72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wallin77
Om jag analyserar tråden så läser jag bara att vad jag än säger så tas det inte emot speciellt väl. Så det jag sagt står jag för. Men i övrigt lämnar jag inte ut familjen. De var en vanlig underbar familj som inte pallade trycket. Bara så.
Det gör du rätt i.
Citera
2018-03-02, 20:29
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:

Tack för att du medverkar.... jag, undrar... Var tillvaron trycksatt, utifrån eller inifrån ?
Citera
2018-03-02, 20:36
Medlem
Lillamig72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Plötsligt ramlar poletten ner. Nu förstår jag varför pappan ska demoniseras och varför flickornas situation påstås vara skapad av honom. Det finns bara verkliga sjukdomar som kan påvisas med tester och blodprov. Nu förstår jag alla inlägg som hävdar att flickorna egentligen var helt friska men isolerades i sina sängar i mörka rum utan kontakt med omvärlden av sin hemska pappa.

”Inom medicinen existerar bara strikta kriterier för att man skall få kalla ett tillstånd för en sjukdom - en förutsägbar grupp av symptom och orsak till dessa symptom eller förståelse för deras fysiologi (funktion) måste etableras och bevisas. Frossa och feber är symptom. Malaria och tyfus är sjukdomar. Sjukdomars existens kan påvisas genom objektiva bevis och fysiska tester.”

Alla uteslutningsdiagnoser eller sånt som inte är ”riktiga” sjukdomar är påhittade av psykiatrin för att tjäna pengar. Det är därför Gottfrieskliniken är ett rött skynke för vissa i tråden. En psykiater som gör människor sjuka för att sen tjäna pengar på deras elände.

Det är där spänningsfältet har funnits mellan pappan och mamman, pappan har sökt diagnos, behandling och intyg inom medicinen och psykiatrin medan mamman har sökt den hos Kommittén för mänskliga rättigheter. Det är därför läkarna som skrivit intyg om barnens sjukdom är suspekta och rektorerna som godtagit intygen är antingen lurade eller har begått tjänstefel. Det är därför det är viktigt att skuldbelägga alla myndighetspersoner som har accepterat barnens diagnos.

Det är därför man utmålar anhörigföreningen för ME-sjuka som nånting som gränsar till ryska maffian och alla som hävdar att barnen faktiskt var sjuka som ME-lobbyn.

Jag trodde inte heller på inläggen om Scientolospåret som dök upp i början av tråden. Men nu trillade poletten ner. Spåret stämmer och scientologerna finns aktiva här i tråden. Missionen är att befästa bilden att flickorna egentligen var friska men deras demoniska pappa gjorde dom sjuka genom att söka hjälp inom sjukvården, en kontakt som för honom var helt nödvändig för att få läkarintyget för hemundervisningen. För dianetiken hjälpte ju inte. Det var därför mamman inte var med på mötena. Det är därför hon utmålas som ett oskyldigt offer som förleddes av den demoniska Oskar. Han valde fel väg, som straff ska hans rykte nu släpas i smutsen och hela släkten ska hängas ut.

Det är därför det är så tyst.

https://www.kmr.nu/viktig-information
Jag kommenterar bara länken. Oj. Vilken sjuk människosyn. Säger jag bara. Att folk verkligen tror på sådant. Det om något ör kvacksalveri. Och de om någon tjänar enorma pengar på det.
Senast redigerad av Lillamig72 2018-03-02 kl. 20:39. Anledning: Tillägg
Citera
2018-03-02, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Vad är du ute efter?
Jag får upp en sida som inte helt stämmer när det gäller att leta efter raden "nederst tillhöger om love och tax etc."
Jag ser något liknande men berättar inte för dig var. Hur som helst så är det inte ett dugg obegripligt. Det jag sett kan jag förklara för dig men inte förrän du svarat.
Är det OH som skrivit det utlåtandet?

Detta med metod i galenskapen som du hakade upp dig på tidigare är bara så vanligt att det säkert citeras eller refereras på snart sagt varje högre seminarium, en gång per termin.
Ska man forska så är nämligen metodfrågan central.
Utan metod, som i varje ämne följer egna regler, blir det bara sörja av alltihop.
Jag tycker personligen inte att det är meningsfullt att leta dolda betydelser à la Freud i vetenskapliga texter. Vad ska du göra med en dedikation till "älskad hustru" eller "mina älskade döttrar" redan i inledningen?

Ok, jag noterar.

Trodde det var det här och att det var citat:

1. Tax authorities do not fall in love easily. There is (arguably at least) one notable exception to this rule: the 2006 judgment in Halifax, (2) in which this Court confirmed the existence of the principle of prohibition of abusive practices in the area of value added tax (VAT) law. That judgment appears to have been embraced with a passion by tax authorities across the Member States.

2. However, as is often the case, the true nature of the object of one’s suddenly formed emotional attachments is likely to remain somewhat hazy and unexplored for some time. (3) The same is true of the prohibition of abusive practices, also referred to as the prohibition of abuse of law, in the area of VAT. Although it was explicitly confirmed more than a decade ago, and has been since then the object of extensive scholarly discussion and analysis, the detailed operation of that principle, including the precise test to be applied for ascertaining abuse, may be said to be still somewhat underdeveloped.
Citera
2018-03-02, 20:43
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Tack för din medverkan, några frågetecken har rätats ut.
Men att familjen var "vanlig", vet vi med facit i hand, stämmer inte. Att den var "underbar" är en värderingsfråga och jag betvivlar inte att du uppfattade det så. Svårare att begripa är, om du vidhåller detta, utifrån den lilla information som polisen har släppt.
Senast redigerad av A1HORNYLAD 2018-03-02 kl. 21:16.
Citera
2018-03-02, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vinbergssnacka
Ok, jag noterar.

Trodde det var det här och att det var citat:

1. Tax authorities do not fall in love easily. There is (arguably at least) one notable exception to this rule: the 2006 judgment in Halifax, (2) in which this Court confirmed the existence of the principle of prohibition of abusive practices in the area of value added tax (VAT) law. That judgment appears to have been embraced with a passion by tax authorities across the Member States.

2. However, as is often the case, the true nature of the object of one’s suddenly formed emotional attachments is likely to remain somewhat hazy and unexplored for some time. (3) The same is true of the prohibition of abusive practices, also referred to as the prohibition of abuse of law, in the area of VAT. Although it was explicitly confirmed more than a decade ago, and has been since then the object of extensive scholarly discussion and analysis, the detailed operation of that principle, including the precise test to be applied for ascertaining abuse, may be said to be still somewhat underdeveloped.
Nu är det så lyckligt att alla EU-dokument av detta slag per förordning måste översättas till varje medlemsspråk (så det slipper jag göra åt dig). Som du ser kan du välja ditt eget språk i en meny överst på sidan.
På svenska blir det som följer - och jag markerar nyckelorden:
"1. Skattemyndigheter blir inte lätt förälskade. Det finns (kan det i vart fall påstås) ett viktigt undantag från denna regel: 2006 års dom i målet Halifax m.fl.,(2) i vilken denna domstol slog fast att principen om förbud mot förfarandemissbruk gäller på mervärdesskatteområdet. Denna dom förefaller ha fått ett passionerat mottagande hos skattemyndigheterna i medlemsstaterna.

2. Såsom emellertid ofta är fallet riskerar den sanna bilden av föremålet för en persons plötsliga känslomässiga hängivenhet att förbli något dunkel och outforskad under en tid.(3) Detsamma gäller förbudet mot förfarandemissbruk, som även kallas förbudet mot rättsmissbruk, på mervärdesskatteområdet. Fastän det uttryckligen slogs fast för mer än ett decennium sedan och sedan dess varit föremål för omfattande vetenskaplig diskussion och bedömning kan tillämpningen i detalj av den principen inbegripet det exakta testet för fastställande av vad som utgör missbruk fortfarande sägas vara något outvecklad.

3. Förevarande begäran om förhandsavgörande från Supreme Court (Högsta domstolen, Irland) bereder domstolen tillfälle att utveckla förutsättningarna för tillämpningen och de praktiska följderna av den principen."

Jag har svårt att se hur detta kan ha bäring på OHs känsloliv privat?
Vad man kan tänka sig är att han i yrket blivit förtjust och nöjd och fått en stimulerande fråga att ta tag i.
Om det nu är OH (jag har inte orkat bläddra igenom dokumentlistan)
Citera
2018-03-02, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rodja
Ni vet väl vad som händer när någon vill lämna scientologin?
Särskilt om man kommit en bit upp och är känd och duktig och har pengar? (Eller kanske inte har för de går ju till sekten.) Scientologerna har säkert haft mycket nytta av pappans yrkeskunskaper här, för ni vet väl att scientologerna bara kallar sig för "kyrka" pga skattetekniska skäl, inget annat.

Alla, även kända skådisar måste delta i vissa "sessions" där deras innersta tankar behålls och sparas och sen hålls emot någon om de vill lämna rörelsen. Ju längre du har varit med desto mer blir det svårare att lämna. Detta är ett oomkullrunkeligt faktum oavsett om pappan var med där eller inte.

Att scientologerna sedan är starkt emot, som nån tidigare skrivit här, psykologer och psykiatriker och psykofarmaka, på ett väldigt aggressivt sätt, så kan jag tänka mig att pappan OM han var med, har att välja mellan hans två barns hälsa OM de nu led av ME eller något annat trötthetssyndrom, och det som scientologerna sparat om honom. De håller folk som gisslan, och man går inte ur på samma sätt som man går ur en kristen församling. Skatter och moms har varit viktiga för scientologernas försäljning av böcker och verksamheter i olika länder. Här har vi en som är välutbildad i just detta!

Jag skriver mycket "OM", för att visa att jag vet inte. Jag kan inte säga att så här är det, men om jag skulle ha rätt så blir mitt resonemang inget konstigt. Det följer nämligen andras öden som finns att plocka upp på nätet. Scientologerna har sedan några år tillbaka en ny ledare som är riktigt läbbig. Sedan fd toppnamn hoppat av sekten har de shapat upp sig och just att slippa betala skatt och moms på försäljning och verksamhet har som sagt varit en kärnfråga i USA, och således här hemma med.

Info: Dokumentär om Scientologerna (Kom ej ihåg vad den hette).

Citat:
Ursprungligen postat av Lillamig72
Jag kommenterar bara länken. Oj. Vilken sjuk människosyn. Säger jag bara. Att folk verkligen tror på sådant. Det om något ör kvacksalveri. Och de om någon tjänar enorma pengar på det.

Jag förstår om det är svårt att köpa rakt av, jag missade också dom tidigare inläggen. Jag tolkade dom som konspirationsteorier. Men nu, en månad senare så ser man med vilken frenesi några framför samma mantra hela tiden. Flickorna var egentligen friska men Oskar, MÖRDAREN, gjorde dom sjuka, myndigheterna är medskyldiga. ME-lobbyn och Gottfrieskliniken är bedragare som lurar människor. En handfull personer kör samma propaganda dag efter dag, vecka efter vecka. Med ett enda syfte, att demonisera Oskar Henkow.

http://wwwc.aftonbladet.se/nyheter/9804/06/06narco3.html

http://www.hallandsposten.se/nyheter/halmstad/mariette-lindstein-lyckades-fly-från-sekt-1.335443
Senast redigerad av N.Armstark 2018-03-02 kl. 21:17.
Citera
2018-03-02, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Nu är det så lyckligt att alla EU-dokument av detta slag per förordning måste översättas till varje medlemsspråk (så det slipper jag göra åt dig). Som du ser kan du välja ditt eget språk i en meny överst på sidan.
På svenska blir det som följer - och jag markerar nyckelorden:
"1. Skattemyndigheter blir inte lätt förälskade. Det finns (kan det i vart fall påstås) ett viktigt undantag från denna regel: 2006 års dom i målet Halifax m.fl.,(2) i vilken denna domstol slog fast att principen om förbud mot förfarandemissbruk gäller på mervärdesskatteområdet. Denna dom förefaller ha fått ett passionerat mottagande hos skattemyndigheterna i medlemsstaterna.

2. Såsom emellertid ofta är fallet riskerar den sanna bilden av föremålet för en persons plötsliga känslomässiga hängivenhet att förbli något dunkel och outforskad under en tid.(3) Detsamma gäller förbudet mot förfarandemissbruk, som även kallas förbudet mot rättsmissbruk, på mervärdesskatteområdet. Fastän det uttryckligen slogs fast för mer än ett decennium sedan och sedan dess varit föremål för omfattande vetenskaplig diskussion och bedömning kan tillämpningen i detalj av den principen inbegripet det exakta testet för fastställande av vad som utgör missbruk fortfarande sägas vara något outvecklad.

3. Förevarande begäran om förhandsavgörande från Supreme Court (Högsta domstolen, Irland) bereder domstolen tillfälle att utveckla förutsättningarna för tillämpningen och de praktiska följderna av den principen."

Jag har svårt att se hur detta kan ha bäring på OHs känsloliv privat?
Vad man kan tänka sig är att han i yrket blivit förtjust och nöjd och fått en stimulerande fråga att ta tag i.
Om det nu är OH (jag har inte orkat bläddra igenom dokumentlistan)

Jag försökte att rätta till det med att skriva att det är ett citat, som jag tidigare inte uppfattade.
Har lärt mig två saker, det är INTE konstig att skriva om att skattemyndigheter inte blir lätt förälskade osv och lägga detta ut på sin hemsida och att det INTE är konstig att citera Hamlet i en artikel om VAT.
Citera
2018-03-02, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Tack för din medverkan, några frågetecken har rätats ut.
Men att familjen var "vanlig", vet vi med facit i hand, stämmer inte. Att den var "underbar" är en värderingsfråga och jag betvivlar inte att du uppfattade det så. Svårare att begripa är, om du vidhåller detta, utifrån den lilla information som polisen har släppt.

Instämmer! En "vanlig" familj hanterar inte problem på det sättet och "underbar" tänker jag inte ens kommentera.
Citera
2018-03-02, 21:26
Medlem
Lillamig72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Jag förstår om det är svårt att köpa rakt av, jag missade också dom tidigare inläggen. Jag tolkade dom som konspirationsteorier. Men nu, en månad senare så ser man med vilken frenesi några framför samma mantra hela tiden. Flickorna var egentligen friska men Oskar, MÖRDAREN, gjorde dom sjuka, myndigheterna är medskyldiga. ME-lobbyn och Gottfrieskliniken är bedragare som lurar människor. En handfull personer kör samma propaganda dag efter dag, vecka efter vecka. Med ett enda syfte, att demonisera Oskar Henkow.

http://wwwc.aftonbladet.se/nyheter/9804/06/06narco3.html

http://www.hallandsposten.se/nyheter/halmstad/mariette-lindstein-lyckades-fly-från-sekt-1.335443
Haha. Nu ser det ju ut som om det är jag som propagerar emot ME-lobbyn. Enligt dom är jag med i ME-lobbyn. Jag kommenterade bara din länk om scientologerna. Vilka för övrigt har en kass människosyn. Såg att det bara är 15 minuter från Bjärred till Arlöv. Där de har sin ”kyrka”. Så vem vet.
Senast redigerad av Lillamig72 2018-03-02 kl. 21:53. Anledning: Tillägg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in