2018-03-02, 18:24
Medlem
Walla-walla-winchas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarabouCandy
Jag undrar hur H var som ung, lika mycket som jag undrar hur O var. Jag undrar oxå hur små tjejerna var innan dom rycktes bort. Mycket av det som man var som ung finns kvar när man blir äldre. Kanske inte ger svar varför detta hände, men kan ge en tumvisning om varför. Jag tycker personligen att detta är en ofattbar tragisk händelse och lider med alla i familjen. Varför jag har följt denna tråd är att försöka förstå hur. Nu tog jag chansen att fråga en annan och fråga om H, vilket jag ångrar mig. Även om man som ung var "glad" så kanske det ändå fanns tecken på vemod hos personen som tyvärr kan lyftas fram mer i en, pga jobbiga händelser under livets gång. Hoppas att historien om dom kommer att komma fram i en dokumentär i framtiden. För denna händelse är hemsk framförallt för tjejerna och att deras berättelse kommer fram och om deras sjukdom. Ursäkta mitt svammel.....men ni förstår säkert hur jag menar.

Det är någonting som jag också undrar över. Säkert många fler.
Ja, livet formar en människa på ett eller annat sätt.
Citera
2018-03-02, 18:30
Medlem
Citat:
Jag undrar hur H var som ung, lika mycket som jag undrar hur O var. Jag undrar oxå hur små tjejerna var innan dom rycktes bort. Mycket av det som man var som ung finns kvar när man blir äldre. Kanske inte ger svar varför detta hände, men kan ge en tumvisning om varför. Jag tycker personligen att detta är en ofattbar tragisk händelse och lider med alla i familjen. Varför jag har följt denna tråd är att försöka förstå hur. Nu tog jag chansen att fråga en annan och fråga om H, vilket jag ångrar mig. Även om man som ung var "glad" så kanske det ändå fanns tecken på vemod hos personen som tyvärr kan lyftas fram mer i en, pga jobbiga händelser under livets gång. Hoppas att historien om dom kommer att komma fram i en dokumentär i framtiden. För denna händelse är hemsk framförallt för tjejerna och att deras berättelse kommer fram och om deras sjukdom. Ursäkta mitt svammel.....men ni förstår säkert hur jag menar.

Oskars gamla klasskamrater är säkert för "bildade" för att vilja smutsa ned sig i den här tråden. Han växte upp i Bromma och hans släkt verkar bestå av högutbildade, en del gamla advokater och det yrket går som en röd tråd genom släkten.

Även på Brentons sida verkar det vara finare förhållanden. Där finns ett uttalat motstånd mot religion, från pappans sida, tror jag. Kanske har det kommit fram för att någon på släkten Hs sida är aktiva KD-partister, enligt uppgifter i tråden i dag.

För mig framstår hela händelsen som en tragedi, men inte så som man tänker på ordet tragedi, som något ledsamt och olycksdrabbat, utan mer som en tragedi som i teaterns eller operans värld. Något som är på låtsas. Som om OH har applicerat sin förtjusning i kultur på den egna familjen.

Han refererar till Shakespeare, kärlek, död och galenskap när han skriver om moms. Sen iscensätter han just detta... det är brev, det är alla döda, det är under hösten en långsam ridånedgång... Jag tror att han kan ha varit tokig, på riktigt. Helt sjuka tankar. Kanske kunde han inte motstå att göra detta. Jag har skrivit om det tidigare... en lust att mörda hela sin familj. Att riktigt ta kål på sig så att det märks... och gör intryck...

Morden skedde precis dagen innan, eller dagarna innan, han hade årets viktigaste framträdande. Några tolkar det som att han kanske inte orkade förbereda sig och därför tog livet av sig i ren skam kanske. Men det går att förstå som att då skulle han få maximal uppmärksamhet. Många skulle bli chockade och sakna den karismatiske momsexperten. Det skulle få global spridning.

Jag tror att OH skulle varit nöjd med tråden! Vi minns honom och hans verk. Av Hanna märks det inget speciellt. Sen minns vi de söta barnen också, hur fina de var och att han älskade dem, precis som han skrev. Alla går till historien, mer än de flesta kommer att göra. Tänk på det. Vem minns en fattigpensionär som dör? Eller en random professor? Här gjorde han århundradets brott... eller varför inte "århundradets kärlekshandling"? Skruvat? Lita på det!

Det blir kanske några filmer och böcker som resultat av detta. Kanske dikter. Allt som OH gillade att referera till! Så lämpligt... mycket mer spännande också att avsluta allt precis innan man får svar på om professuren godkänns. Så synd alla ska tycka om OH... och hans familj! SÅ synd om honom. Vilket drama! Precis detta har vi också gjort, så alla dansar efter OHs pipa, även efter det att han är död. Skickligt! De som inte gör det, är egentligen de som bara tycker att hela händelsen kan ligga och ruttna. Att den är ointressant. Ett litet fel gör de dock. De hävdar att detta ÄR århundradets kärleksförklaring... eller tragedi, vad man vill.

Oscar 2019, för bästa manus?: OH. Om det inte vore så vidrigt skulle jag infoga något ansikte här, men jag avstår.
Senast redigerad av rappytt 2018-03-02 kl. 18:41.
Citera
2018-03-02, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ellamaj24
https://minfil.org/rcT4Hedbbd/IMG_6404.PNG

agnesisbored
https://scontent-arn2-1.cdninstagram.com/vp/c1655cdc2e6485f920144696156ca017/5B3052EB/t51.2885-19/s150x150/23163993_1992373581037704_969777892877664256_n.jpg
Äldsta dottern var lik henne, näsan och överläppen/ munnen, bara med den skillnaden att den unga tjejen inte hade anledning att le på foto:-/
Citera
2018-03-02, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Oskars gamla klasskamrater är säkert för "bildade" för att vilja smutsa ned sig i den här tråden. Han växte upp i Bromma och hans släkt verkar bestå av högutbildade, en del gamla advokater och det yrket går som en röd tråd genom släkten.

Även på Brentons sida verkar det vara finare förhållanden. Där finns ett uttalat motstånd mot religion, från pappans sida, tror jag. Kanske har det kommit fram för att någon på släkten Hs sida är aktiva KD-partister, enligt uppgifter i tråden i dag.

För mig framstår hela händelsen som en tragedi, men inte så som man tänker på ordet tragedi, som något ledsamt och olycksdrabbat, utan mer som en tragedi som i teaterns eller operans värld. Något som är på låtsas. Som om OH har applicerat sin förtjusning i kultur på den egna familjen.

Han refererar till Shakespeare, kärlek, död och galenskap när han skriver om moms. Sen iscensätter han just detta... det är brev, det är alla döda, det är under hösten en långsam ridånedgång... Jag tror att han kan ha varit tokig, på riktigt. Helt sjuka tankar. Kanske kunde han inte motstå att göra detta. Jag har skrivit om det tidigare... en lust att mörda hela sin familj. Att riktigt ta kål på sig så att det märks... och gör intryck...

Morden skedde precis dagen innan, eller dagarna innan, han hade årets viktigaste framträdande. Några tolkar det som att han kanske inte orkade förbereda sig och därför tog livet av sig i ren skam kanske. Men det går att förstå som att då skulle han få maximal uppmärksamhet. Många skulle bli chockade och sakna den karismatiske momsexperten. Det skulle få global spridning.

Jag tror att OH skulle varit nöjd med tråden! Vi minns honom och hans verk. Av Hanna märks det inget speciellt. Sen minns vi de söta barnen också, hur fina de var och att han älskade dem, precis som han skrev. Alla går till historien, mer än de flesta kommer att göra. Tänk på det. Vem minns en fattigpensionär som dör? Eller en random professor? Här gjorde han århundradets brott... eller varför inte "århundradets kärlekshandling"? Skruvat? Lita på det!

Det blir kanske några filmer och böcker som resultat av detta. Kanske dikter. Allt som OH gillade att referera till! Så lämpligt... mycket mer spännande också att avsluta allt precis innan man får svar på om professuren godkänns. Så synd alla ska tycka om OH... och hans familj! SÅ synd om honom. Vilket drama! Precis detta har vi också gjort, så alla dansar efter OHs pipa, även efter det att han är död. Skickligt! De som inte gör det, är egentligen de som bara tycker att hela händelsen kan ligga och ruttna. Att den är ointressant. Ett litet fel gör de dock. De hävdar att detta ÄR århundradets kärleksförklaring... eller tragedi, vad man vill.

Oscar 2019, för bästa manus?: OH. Om det inte vore så vidrigt skulle jag infoga något ansikte här, men jag avstår.
När du skriver så, så är jag benägen att hålla med dig. Men jag vill inte tro att han var så hemsk och tog med sig resten av familjen bara för att hans gloria ska skina mer. Men förresten, varför inte. Varför tro på att en mamma tar livet av sina barn frivilligt, jag vill inte tro på det heller. Vet inte vad jag ska tro, men tack för din förklaring och åsikt. Nån har de ju helt klart brustit för iallafall och barnen vart offer.....
Citera
2018-03-02, 19:00
Medlem
Citat:
När du skriver så, så är jag benägen att hålla med dig. Men jag vill inte tro att han var så hemsk och tog med sig resten av familjen bara för att hans gloria ska skina mer. Men förresten, varför inte. Varför tro på att en mamma tar livet av sina barn frivilligt, jag vill inte tro på det heller. Vet inte vad jag ska tro, men tack för din förklaring och åsikt. Nån har de ju helt klart brustit för iallafall och barnen vart offer.....

Alla tankar kring detta läser jag med behållning, så det är fritt fram att spekulera. Verkligheten överträffar ändå dikten som det heter.

Du kommer att hitta många fler spekulationer kring vad som hänt. En annan tanke jag haft är att ME-lobbyn med sina hemska prognoser, där allt som kan uppleva hoppfullt sorteras bort, till förmån för "dålig livskvalitet". Detta använde även föräldrarna som förklaring till morden.

Elli09 påstår att familjen INTE fått någon diagnos för flickorna och att de INTE var begravda än. Frank Einstein påstår raka motsatsen. Den ena svarar på frågor, medan den andre undviker det och har samma mästrande ton som flera skribenter som inte vill ha insyn och tycks ha något gemensamt, nämligen beröring med ME, på ett eller annat sätt. De går därför under benämningen "ME-lobbyn". Själv fick jag epitetet "pajas" så nu vet du hur vi roar oss i tråden.

Någon som vill och känner sig engagerad får gärna ta reda på om HB varit gift tidigare och kanske har barn sedan tidigare.

Vad som framkommit är att OH ska ha haft ett syskon som avled som spädbarn. Kanske har det påverkat OH i någon grad. Föräldrar är inte robotar, de kan ta med sig obearbetade känslor och föra över det på sina barn. Kanske stängde de av och orkade inte förse sonen med så varma känslor, kanske stod sorgen i vägen, rädslan för förlust. Morden påminner i någon mån även de om rädsla och förlust. OH tog ju ut döden i förskott för allihop. Även det en ingång i detta...
Citera
2018-03-02, 19:01
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:

Det finns nog tillräckligt med knäppgökar i världen för att till varje pris slå mynt av eländet ur varje tänkbar synvinkel också. För all framtid, och tillbaka.
Citera
2018-03-02, 19:05
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Vill inte dra upp det här, men kallade mig något för att jag frågade om hur H var som ung? Det får man tydligen inte. Så jag ska inte fråga något mer, bara läsa.

Du är lika välkommen som oss andra här. Fråga på du!
Citera
2018-03-02, 19:17
Medlem
Ok och Tack!! :-)
Citera
2018-03-02, 19:25
Medlem
57Emmas avatar
Citat:

OH verkar ha läst Business Week en hel del. Där brukar man ofta ha slagkraftiga rubriker typ det han valt, men med tanke på orden han väljer... mer än en gång är det dramatik. Var han dramatiskt lagd? I så fall är morden på samma planhalva. DRAMATIK!

Och hans flickors "sjukdom"? DRAMATIK

Histrioniker? Googla...

Hela dödsscenen och upplösningen av familjen är som en operaföreställning. En roman. Shakespeare... som han refererar till. Otäckt med backspegel? JAAA!

Vi vet alla att i dina spekulationer så är det enbart O som är skyldig.
Finns det ingen möjlighet att tänka att O faktiskt var den som vi vet hade mycket att se fram emot när det gäller professuren och andra projekt, han hade planer för framtiden.
Samtidigt var med stor sannolikhet äldsta dottern väldigt sjuk och blev bara sämre och sämre.
Det kan finnas en möjlighet att A som trots allt var 14 år startade pratet om att inte vilja leva längre. Föräldrarna givetvis jätte oroliga att hon skall göra sig illa. Sedan får hon mamman med på tåget.
Som arbetskamraten skrev.. det som inte fick hända, hände....
Citera
2018-03-02, 19:25
Medlem
Nu får jag rätta en sak: det är ett citat, det som står på OHs webbsida nederst till höger om love och tax etc. Det fattade inte jag tidigare. Kanske någon annan som har sagt det redan och jag missade.

http://curia.europa.eu/juris/document/document.jsf?text=&docid=194118&pageIndex=0&doclan g=en&mode=lst&dir=&occ=first&part=1&cid=652480

Inte att det är så jätte viktig, men nu antydde jag ju att det var konstig, men då är detta alltså kanske mindre konstig. Jag vet inte. Men i alla fall var det någon annan som uttryckte sig så först.
Citera
2018-03-02, 19:30
Medlem
Att läsa om familjen Brenton-Henkow här är inte trevligt. Två underbara människor, som hade två rara tjejer. Dessa tjejer drabbades av något som inte blev diagnostiserat. Kan ha varit hormoner, vad vet jag? För mig är detta en chock. Gick in och läste om detta och förfärades.

Jag kan berätta att familjen är en helt vanlig familj. Vad som hände vet jag inte. Jag har känt dom i 10 år och de har hela tiden varit rara, gulliga och trevliga. Som ni säger: högpresterande. Men helt vanliga föräldrar med helt vanliga barn. Vad som hände senaste halvåret vet jag inte. Jag träffade dom inte då. Vi lär få svar så småningom hoppas jag. Det lilla jag vet är att barnen tappade "fart" , Hanna och Oskar var bekymrade. Det blev värre och värre. De sökte hjälp. Hjälp fanns inte. Jag väntar på svar från NFC precis som alla andra.

Nån begravning har inte skett, det har varit en minnesstund både i Bjärred och i Västra Frölunda.

Det är allt jag vet just nu.
Citera
2018-03-02, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
[spoiler]

Vi vet alla att i dina spekulationer så är det enbart O som är skyldig.
Finns det ingen möjlighet att tänka att O faktiskt var den som vi vet hade mycket att se fram emot när det gäller professuren och andra projekt, han hade planer för framtiden.
Samtidigt var med stor sannolikhet äldsta dottern väldigt sjuk och blev bara sämre och sämre.
Det kan finnas en möjlighet att A som trots allt var 14 år startade pratet om att inte vilja leva längre. Föräldrarna givetvis jätte oroliga att hon skall göra sig illa. Sedan får hon mamman med på tåget.
Som arbetskamraten skrev.. det som inte fick hända, hände....

Det går inte att säga att A började säga att hon inte ville leva längre! Då hamnar vi hos FÖRÄLDRARNA igen...de ska i alla lägen vara föräldrar till barnen o då tar man barnet, barnen till psyklog...om nu A var så sjuk så hon knappt kunde gå, så skulle de ha åkt till akuten med henne. Förstår inte varför så många anser att de var BRA föräldrar. Jag tycker inte det!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in