Citat:
Ursprungligen postat av
Feodor
Helvete, han måste typ gjort 400 mål eller något liknande på sina 12 starter i ligan om han räknas som Bröndbys bästa någonsin när de bland annat haft spelare som Peter Schmeichel, Daniel Agger, Ebbe Sand, Michael och Brian Laudrup m.m.
Typiskt svensk jante, var glad över att vi har en sådan bra spelare. Tibbling kommer säkert utses till årets spelare för Bröndby 2018.
Citat:
Ursprungligen postat av
ingetbranick
Så det är inte bara jag, alltså?

När jag såg honom i U21, där han var en av de absolut bästa, så gick tankarna till just Brolin. Snabbheten med boll, tekniken, den låga tyngdpunkten ... Han var till och med lite lik Brollan. Då såg jag Tibbling som given i kommande A-landslag, men utvecklingen tycks ha stått lite still. Men nu verkar han ju vara på gång, så jag hoppas verkligen att Janne ger honom chansen. Precis som Brolin bör han få möjlighet att röra sig över stora ytor, både på kanten och mer centralt i planen, apropå diskussionen om ifall han är inner- eller yttermittfältare.
Hans smeknamn är ju "Nye Brolin" samt "Dribbling" så nä du är inte den enda som associerat honom med Brolin
Janne tog ju ut honom i Januariturnén men Tibbling tackade nej för att lägga fokus på Bröndby.
Citat:
Ursprungligen postat av
JohnbauerGrisen
Om så är fallet är jag övertygad om att han kommer plockas ut till träningslandskamperna nu i Mars som en backup till Ekdal, och testas i åtminstonde en av matcherna.
Han blev uttagen i Januariturnén. Så hoppas han får chansen i träningsmatcherna nu i vår också.
Enligt Tibbling själv har han trixat till 16.000, den som kickat med en boll vet hur påfrestande det är att endast kicka till 500. Krävs ett enormt tålamod, koncentration och disciplin. Om varje kick tar 1 sekund, 16.000 kickar = åtminstone minst 4 timmar om jag räknat rätt. Det är extremt jobbigt och kräver som sagt riktiga skills.
Redan som 13-åring utklassade Tibbling Chippen i att trixa:
https://www.svtplay.se/klipp/16143851/blivande-u21-hjalten-simon-tibbling-utklassar-chippen-2007
Notera även i klippet att lille Tibbling gör grejerna han gör med strumpor (!), vilket kräver enorma skills det också då bollen enklare halkar/glider från fötterna. I klippet säger Tibbling också att han siktar på att få spela i landslaget vid 25-års ålder. Tänk så häftigt det vore om han får komma med till VM som 23-åring
Jag tror inte vi har en mer teknisk spelare än Tibbling.