2018-03-02, 11:00
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Tibbling spelar som en av de 2 offensiva centralt i ett 4-3-3, alltid gillat Tibbling men fungerar han verkligen centralt i ett hårt jobbande defensivt 4-4-2?

Men han bör ju kunna få chansen i någon träningsmatch innan VM, är ju inte direkt överbefolkat på centralt fält och han kan ju vara ett alternativ om vi måste framåt.
Citera
2018-03-02, 11:08
Medlem
Smerchs avatar
Tibbling har ju gjort det mycket bra som central yttermittfältare i u21, han skulle säkert lösa minst fem av Jannes positioner. Håller han klassen ska han med, spelstilen är precis vad som behövs.
Citera
2018-03-02, 11:39
Medlem
Zlatan om VM: ”Vi får se vad som händer” (https://www.svt.se/sport/fotboll/zlatan-landslaget).

Varför ska Sveriges drygaste, divigaste enmaskin (motsatsen till lagmaskin) som aldrig lyckats i landslaget (ingen medalj i EM, VM, OS) och utan att ha varit med i VM-kvalet vara med i kommande VM?

Jag säger NEJ!

Trött på alla Zlatan-fans, trött på alla dagliga Zlatan-rubriker. Han må vara en duktig klubbfotsbollsspelare men han har ingenting i kommande VM att göra (gammal, skadad, extrapolation av tidigare resultat i liknande mästerskap).

Att gå ut och säga att han i sugen orsakar bara massa oro och grubbel hos andra spelare som passar betydligt bättre i landslaget och som redan presterat i det relativt nyligen avslutade VM-kvalet.

Han är vidrig med sitt stora ego och har förstört för den svenska landslagsfotbollsmentaliteten under allt för lång tid. Vi hade några höjdpunkter på 1950-talet, 1970-talet och 1990-talet men under Zlatans tid i landslaget - inga resultat att räkna med.

Porta Zlatan och satsa på en ny generation som vet och vill bli en kugge i en framgångsrik lagmaskin där man jobbar för varandra och laget.
Citera
2018-03-02, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Tibbling har gjort det riktigt bra i Bröndby, röstats fram som månadens spelare och nu snackas det om att han är den bästa laget haft någonsin.

Dessutom är han väl innermittfältare? Alltid gillat honom, ett spelsätt som inte är jättevanligt hos svenska spelare. När både Jakob och Albin saknas och andra alternativ saknas är han väldigt intressant. Sam Larsson är väl hetast kandidat på vänsterkanten efter Forsberg och Quaison som gjort det riktigt bra är en het kandidat på högerkanten. Vet inte hur Claesson varit på senare tid?

Durmaz är väl fortfarande skadad?

Helvete, han måste typ gjort 400 mål eller något liknande på sina 12 starter i ligan om han räknas som Bröndbys bästa någonsin när de bland annat haft spelare som Peter Schmeichel, Daniel Agger, Ebbe Sand, Michael och Brian Laudrup m.m.
Citera
2018-03-02, 12:33
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Skulle säga, av det jag sett, att Tibbling är en mycket större playmaker än både Olsson och Rakip, han är mycket mer teknisk och mer explosiv. Det är väl i så fall defensiven han möjligtvis brister lite i, så han är på den punkten sämre än Jakob Johansson, men Tibbling är nog den mest tekniske innermittfältare vi har, han kallas ju för den nya Brolin av en anledning. En sådan pjäs kan vara mycket viktig om man vill hålla i bollen ett tag och bygga upp spelet, Sverige har länge haft ett problem med att hålla i bollen och oftast stressat fram anfallen. Åtminstone under Hamréns och vissa delar av Lagerbäcks tid.

Så det är inte bara jag, alltså? När jag såg honom i U21, där han var en av de absolut bästa, så gick tankarna till just Brolin. Snabbheten med boll, tekniken, den låga tyngdpunkten ... Han var till och med lite lik Brollan. Då såg jag Tibbling som given i kommande A-landslag, men utvecklingen tycks ha stått lite still. Men nu verkar han ju vara på gång, så jag hoppas verkligen att Janne ger honom chansen. Precis som Brolin bör han få möjlighet att röra sig över stora ytor, både på kanten och mer centralt i planen, apropå diskussionen om ifall han är inner- eller yttermittfältare.
Citera
2018-03-02, 13:40
Medlem
JohnbauerGrisens avatar
Citat:
När det gäller Tibbling tycker jag verkligen inte att det har överdrivits, Bröndby har chansen att vinna ligan för första gången på 13 år, mycket tack vare Tibbling och J.Larsson. Jag tycker heller inte det är att rota långt nere i lådan, danska ligan har varit och är kanske snäppet bättre än den svenska just nu...Alla skriker ju om att Sema ska med, som ett exempel, på en position som det redan är hård konkurrens på. Medan det i Tibblings fall rör sig om positioner som är helt osäkra på grund av mycket skador...Tibbling går efter J.Johansson, Ekdal och Hiljemark...Men sedan kommer han efter.

Exakt..Roligt hur det slår om sådär..Under Hamréns tid led vi ingen brist på spelare på centralpositionen (Svensson, Källström etc) men vi saknade starka yttrar..Nu är vi bortskämda på den positionen och har problem med centralmittfältare istället..

Skulle säga, av det jag sett, att Tibbling är en mycket större playmaker än både Olsson och Rakip, han är mycket mer teknisk och mer explosiv. Det är väl i så fall defensiven han möjligtvis brister lite i, så han är på den punkten sämre än Jakob Johansson, men Tibbling är nog den mest tekniske innermittfältare vi har, han kallas ju för den nya Brolin av en anledning. En sådan pjäs kan vara mycket viktig om man vill hålla i bollen ett tag och bygga upp spelet, Sverige har länge haft ett problem med att hålla i bollen och oftast stressat fram anfallen. Åtminstone under Hamréns och vissa delar av Lagerbäcks tid.

Om så är fallet är jag övertygad om att han kommer plockas ut till träningslandskamperna nu i Mars som en backup till Ekdal, och testas i åtminstonde en av matcherna.
Citera
2018-03-02, 16:40
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feodor
Helvete, han måste typ gjort 400 mål eller något liknande på sina 12 starter i ligan om han räknas som Bröndbys bästa någonsin när de bland annat haft spelare som Peter Schmeichel, Daniel Agger, Ebbe Sand, Michael och Brian Laudrup m.m.

Typiskt svensk jante, var glad över att vi har en sådan bra spelare. Tibbling kommer säkert utses till årets spelare för Bröndby 2018.

Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Så det är inte bara jag, alltså? När jag såg honom i U21, där han var en av de absolut bästa, så gick tankarna till just Brolin. Snabbheten med boll, tekniken, den låga tyngdpunkten ... Han var till och med lite lik Brollan. Då såg jag Tibbling som given i kommande A-landslag, men utvecklingen tycks ha stått lite still. Men nu verkar han ju vara på gång, så jag hoppas verkligen att Janne ger honom chansen. Precis som Brolin bör han få möjlighet att röra sig över stora ytor, både på kanten och mer centralt i planen, apropå diskussionen om ifall han är inner- eller yttermittfältare.

Hans smeknamn är ju "Nye Brolin" samt "Dribbling" så nä du är inte den enda som associerat honom med Brolin

Janne tog ju ut honom i Januariturnén men Tibbling tackade nej för att lägga fokus på Bröndby.

Citat:
Ursprungligen postat av JohnbauerGrisen
Om så är fallet är jag övertygad om att han kommer plockas ut till träningslandskamperna nu i Mars som en backup till Ekdal, och testas i åtminstonde en av matcherna.

Han blev uttagen i Januariturnén. Så hoppas han får chansen i träningsmatcherna nu i vår också.

Enligt Tibbling själv har han trixat till 16.000, den som kickat med en boll vet hur påfrestande det är att endast kicka till 500. Krävs ett enormt tålamod, koncentration och disciplin. Om varje kick tar 1 sekund, 16.000 kickar = åtminstone minst 4 timmar om jag räknat rätt. Det är extremt jobbigt och kräver som sagt riktiga skills.

Redan som 13-åring utklassade Tibbling Chippen i att trixa:

https://www.svtplay.se/klipp/16143851/blivande-u21-hjalten-simon-tibbling-utklassar-chippen-2007

Notera även i klippet att lille Tibbling gör grejerna han gör med strumpor (!), vilket kräver enorma skills det också då bollen enklare halkar/glider från fötterna. I klippet säger Tibbling också att han siktar på att få spela i landslaget vid 25-års ålder. Tänk så häftigt det vore om han får komma med till VM som 23-åring

Jag tror inte vi har en mer teknisk spelare än Tibbling.
Senast redigerad av OvissFramtid 2018-03-02 kl. 16:50.
Citera
2018-03-02, 19:33
Medlem
Citat:
Typiskt svensk jante, var glad över att vi har en sådan bra spelare.

Lol, skulle det vara "typiskt svensk jante" att ifrågsätta att Tibbling på 12 ligastarter i Bröndby är klubbens bästa någonsin och därmed presterat bättre i klubben än bland annat Schmeichel och bröderna Laudrup? Snarare verklighetsförankring. Posta seriös källa för ditt påstående istället för att fjanta dig.
Citera
2018-03-02, 21:32
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feodor
Lol, skulle det vara "typiskt svensk jante" att ifrågsätta att Tibbling på 12 ligastarter i Bröndby är klubbens bästa någonsin och därmed presterat bättre i klubben än bland annat Schmeichel och bröderna Laudrup? Snarare verklighetsförankring. Posta seriös källa för ditt påstående istället för att fjanta dig.

Trovärdig källa: Danska Bröndby fans. Blir svårt att hänvisa källa då jag fått det skrivet till mig av fans därifrån.

Ikväll blev Tibblings mål utsett till årets mål.
Citera
2018-03-02, 21:46
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Trovärdig källa: Danska Bröndby fans. Blir svårt att hänvisa källa då jag fått det skrivet till mig av fans därifrån.

Du skriver i princip 2018 års värsta överdrift och klagar sedermera på någon janteattityd från den svarande... Oavsett om du hänvisar till något danskt spritluder eller inte så är din överdrift fortsatt av sinnessjukt slag. Den här diskussionen bör du nog retirera ifrån.
Citera
2018-03-02, 21:47
Medlem
Citat:

Lol, så att Tibbling på sina 12 starter i ligan för Bröndy skulle vara deras bästa spelare någonsin när de haft storheter Schmeidchel, bröderna Laudrup, Agger, Ebbe Sand mfl baserar du alltså på något några Bröndby-fans skrivit till dig.
Citera
2018-03-02, 22:07
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:

Skulle Tibbling vara bättre än någon av dessa? Johan Elmander är väl den bäste svensk som spelat i BIF?

Andra kända spelare

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in