2018-02-23, 11:20
Medlem
ulvvfs avatar
Enda problemet med Sema är att han är lite ojämn i sina prestationer, ibland gör han något strålande för sedan se klumpig och ointelligent ut, funkar nog bra under en tränare som Potter som inte är rädd för misstag, men svenska tränare brukar vara livrädda för misstag och taktiskt oslipade spelare. Men han är likväl en intressant spelare med sin kreativitet och fysik som har visat sig hållbar på hög internationell nivå.

Men det finns många kantspelare, Forsberg, Durmaz, Claesson och Sam Larsson, och så Sema. Jag antar att vi bara kommer ha 4 av dem, så en får gå, vilken? Forsberg given.

Men jag skulle vilja se Potter som FK i framtiden. Får ut det mesta av spelarna, och klarar av att spela en attraktiv fotboll och är inte rädd att satsa på unga och taktiskt oslipade spelare.

Jag hoppas att fler svenska tränare tar efter Potter, för nästan alla svenska tränare är totalt värdelösa (inom nästan alla sporter). Vi har inte haft många utländska tränare inom svensk fotboll, men ändå har den stora majoriteten av de absolut bästa inom svensk fotboll varit just utländska, och många har ironiskt nog varit brittiska, och brittiska tränare får ofta kritik för vara dåliga, så vad säger inte det då om svenska tränare?
Citera
2018-02-23, 13:05
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulvvf
Enda problemet med Sema är att han är lite ojämn i sina prestationer, ibland gör han något strålande för sedan se klumpig och ointelligent ut, funkar nog bra under en tränare som Potter som inte är rädd för misstag, men svenska tränare brukar vara livrädda för misstag och taktiskt oslipade spelare. Men han är likväl en intressant spelare med sin kreativitet och fysik som har visat sig hållbar på hög internationell nivå.

Men det finns många kantspelare, Forsberg, Durmaz, Claesson och Sam Larsson, och så Sema. Jag antar att vi bara kommer ha 4 av dem, så en får gå, vilken? Forsberg given.

Men jag skulle vilja se Potter som FK i framtiden. Får ut det mesta av spelarna, och klarar av att spela en attraktiv fotboll och är inte rädd att satsa på unga och taktiskt oslipade spelare.

Jag hoppas att fler svenska tränare tar efter Potter, för nästan alla svenska tränare är totalt värdelösa (inom nästan alla sporter). Vi har inte haft många utländska tränare inom svensk fotboll, men ändå har den stora majoriteten av de absolut bästa inom svensk fotboll varit just utländska, och många har ironiskt nog varit brittiska, och brittiska tränare får ofta kritik för vara dåliga, så vad säger inte det då om svenska tränare?
Det kan ju vara så att just brittiska tränare och den svensk fotbollen och kynne passar bra ihop av någon anledning. Bättre än hemma i England.
Citera
2018-02-23, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ulvvf

Durmaz borde ryka av dem.

Man MÅSTE prioritera unga spelare som presterar och får speltid framför en som inte spelar mycket, är äldre och är generellt ingen stor förlust att byta bort.

Sen kan jag förstå rutin argumentet med att behålla Durmaz men det håller endå inte tycker jag när Claesson & Sema gör det fint trotts press i VM playoff respektive Europa league etc. Rutin verkar inte vara något som påverkar dem så att Durmaz edga:r ut dem där.
Citera
2018-03-01, 13:18
Medlem
JohnbauerGrisens avatar
Robin Olsen skadad. ser ut att ha brutit nyckelbenet med 3 månader kvar till VM. Kan inte ha kommit vid ett sämre tillfälle.

Han missar båda landskamper i slutet av Mars, och det är oklart när han kommer vara tillbaka i spel. Optimistiskt hinner han spela Maj ut och kan ansluta till landslaget. Illa hade varit ifall han inte kan spela någon regelbunden fotboll tills VM. Hoppas han har bra läkekött!

Karl Johan Johnsson från Guingamp är den naturliga ersättaren i mina ögon.
Senast redigerad av JohnbauerGrisen 2018-03-01 kl. 13:20.
Citera
2018-03-01, 15:40
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnbauerGrisen
Robin Olsen skadad. ser ut att ha brutit nyckelbenet med 3 månader kvar till VM. Kan inte ha kommit vid ett sämre tillfälle.

Han missar båda landskamper i slutet av Mars, och det är oklart när han kommer vara tillbaka i spel. Optimistiskt hinner han spela Maj ut och kan ansluta till landslaget. Illa hade varit ifall han inte kan spela någon regelbunden fotboll tills VM. Hoppas han har bra läkekött!

Nordfeldt som 2:a och ev. Dahlberg som 3:a. Johan Dahlin är väl också med i diskussionen. Jag tycker att rutin är viktigare när det gäller en målvakt än en kantspelare.
Citera
2018-03-01, 17:35
Medlem
Giggsys avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Nordfeldt som 2:a och ev. Dahlberg som 3:a. Johan Dahlin är väl också med i diskussionen. Jag tycker att rutin är viktigare när det gäller en målvakt än en kantspelare.

Har inte Hopf varit grym i Turkiet?
Citera
2018-03-01, 18:45
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giggsy

Jag har ingen koll på turkisk fotboll så jag vet inte.
Citera
2018-03-02, 09:17
Medlem
OvissFramtids avatar
Tibbling har gjort det riktigt bra i Bröndby, röstats fram som månadens spelare och nu snackas det om att han är den bästa laget haft någonsin.

Dessutom är han väl innermittfältare? Alltid gillat honom, ett spelsätt som inte är jättevanligt hos svenska spelare. När både Jakob och Albin saknas och andra alternativ saknas är han väldigt intressant. Sam Larsson är väl hetast kandidat på vänsterkanten efter Forsberg och Quaison som gjort det riktigt bra är en het kandidat på högerkanten. Vet inte hur Claesson varit på senare tid?

Durmaz är väl fortfarande skadad?
Citera
2018-03-02, 09:37
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Tibbling har gjort det riktigt bra i Bröndby, röstats fram som månadens spelare och nu snackas det om att han är den bästa laget haft någonsin.

Dessutom är han väl innermittfältare? Alltid gillat honom, ett spelsätt som inte är jättevanligt hos svenska spelare. När både Jakob och Albin saknas och andra alternativ saknas är han väldigt intressant. Sam Larsson är väl hetast kandidat på vänsterkanten efter Forsberg och Quaison som gjort det riktigt bra är en het kandidat på högerkanten. Vet inte hur Claesson varit på senare tid?

Känns ju inte helt rätt att rota så långt ner i lådan efter innermittfältare men det är kanske det vi måste... Nu har jag ingen aning om hur bra han har varit, såna här saker har ju en tendens att överdrivas rätt mycket, men hans spelstil är ju en som skulle kunna funka väldigt bra.

Vilken position har Quaison spelat på sista tiden? Han har ju flutit runt en hel del i karriären och har haft svårt att hitta en bra plats i ett 4-4-2.
Citera
2018-03-02, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giggsy

Själv har jag förespråkat Hopf flera gånger tidigare, och jag står kvar vid det. I år har jag läst mycket gott om Hopf. Började svagt, precis som hela klubben, men har gått bättre senaste tiden.
Citera
2018-03-02, 10:30
Medlem
JohnbauerGrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid

Vi saknar inte yttermittfältare för en gång skull! Forsberg, Durmaz, Sema, Quaison, Larsson, Larsson, Claesson..

Vår stora svaghet är en playmaker, och bakom Ekdal har vi egentligen bara två alternativ, Rakip och Kristoffer Olsson. Ingen av dem är nära att peta Ekdal. Det skulle vara om KO gör avtryck ordentligt under våren. Vad är Tibbling för spelartyp egentligen? Defensiv, offensiv? Känns lite som en Jakob Johansson typ.
Citera
2018-03-02, 10:48
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Känns ju inte helt rätt att rota så långt ner i lådan efter innermittfältare men det är kanske det vi måste... Nu har jag ingen aning om hur bra han har varit, såna här saker har ju en tendens att överdrivas rätt mycket, men hans spelstil är ju en som skulle kunna funka väldigt bra.

Vilken position har Quaison spelat på sista tiden? Han har ju flutit runt en hel del i karriären och har haft svårt att hitta en bra plats i ett 4-4-2.

När det gäller Tibbling tycker jag verkligen inte att det har överdrivits, Bröndby har chansen att vinna ligan för första gången på 13 år, mycket tack vare Tibbling och J.Larsson. Jag tycker heller inte det är att rota långt nere i lådan, danska ligan har varit och är kanske snäppet bättre än den svenska just nu...Alla skriker ju om att Sema ska med, som ett exempel, på en position som det redan är hård konkurrens på. Medan det i Tibblings fall rör sig om positioner som är helt osäkra på grund av mycket skador...Tibbling går efter J.Johansson, Ekdal och Hiljemark...Men sedan kommer han efter.

Citat:
Vi saknar inte yttermittfältare för en gång skull! Forsberg, Durmaz, Sema, Quaison, Larsson, Larsson, Claesson..

Vår stora svaghet är en playmaker, och bakom Ekdal har vi egentligen bara två alternativ, Rakip och Kristoffer Olsson. Ingen av dem är nära att peta Ekdal. Det skulle vara om KO gör avtryck ordentligt under våren. Vad är Tibbling för spelartyp egentligen? Defensiv, offensiv? Känns lite som en Jakob Johansson typ.

Exakt..Roligt hur det slår om sådär..Under Hamréns tid led vi ingen brist på spelare på centralpositionen (Svensson, Källström etc) men vi saknade starka yttrar..Nu är vi bortskämda på den positionen och har problem med centralmittfältare istället..

Skulle säga, av det jag sett, att Tibbling är en mycket större playmaker än både Olsson och Rakip, han är mycket mer teknisk och mer explosiv. Det är väl i så fall defensiven han möjligtvis brister lite i, så han är på den punkten sämre än Jakob Johansson, men Tibbling är nog den mest tekniske innermittfältare vi har, han kallas ju för den nya Brolin av en anledning. En sådan pjäs kan vara mycket viktig om man vill hålla i bollen ett tag och bygga upp spelet, Sverige har länge haft ett problem med att hålla i bollen och oftast stressat fram anfallen. Åtminstone under Hamréns och vissa delar av Lagerbäcks tid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in