Citat:
Ursprungligen postat av
Kung_Ingenting
Känns ju inte helt rätt att rota så långt ner i lådan efter innermittfältare men det är kanske det vi måste... Nu har jag ingen aning om hur bra han har varit, såna här saker har ju en tendens att överdrivas rätt mycket, men hans spelstil är ju en som skulle kunna funka väldigt bra.
Vilken position har Quaison spelat på sista tiden? Han har ju flutit runt en hel del i karriären och har haft svårt att hitta en bra plats i ett 4-4-2.
När det gäller Tibbling tycker jag verkligen inte att det har överdrivits, Bröndby har chansen att vinna ligan för första gången på 13 år, mycket tack vare Tibbling och J.Larsson. Jag tycker heller inte det är att rota långt nere i lådan, danska ligan har varit och är kanske snäppet bättre än den svenska just nu...Alla skriker ju om att Sema ska med, som ett exempel, på en position som det redan är hård konkurrens på. Medan det i Tibblings fall rör sig om positioner som är helt osäkra på grund av mycket skador...Tibbling går efter J.Johansson, Ekdal och Hiljemark...Men sedan kommer han efter.
Citat:
Ursprungligen postat av
JohnbauerGrisen
Vi saknar inte yttermittfältare för en gång skull! Forsberg, Durmaz, Sema, Quaison, Larsson, Larsson, Claesson..
Vår stora svaghet är en playmaker, och bakom Ekdal har vi egentligen bara två alternativ, Rakip och Kristoffer Olsson. Ingen av dem är nära att peta Ekdal. Det skulle vara om KO gör avtryck ordentligt under våren. Vad är Tibbling för spelartyp egentligen? Defensiv, offensiv? Känns lite som en Jakob Johansson typ.
Exakt..Roligt hur det slår om sådär..Under Hamréns tid led vi ingen brist på spelare på centralpositionen (Svensson, Källström etc) men vi saknade starka yttrar..Nu är vi bortskämda på den positionen och har problem med centralmittfältare istället..
Skulle säga, av det jag sett, att Tibbling är en mycket större playmaker än både Olsson och Rakip, han är mycket mer teknisk och mer explosiv. Det är väl i så fall defensiven han möjligtvis brister lite i, så han är på den punkten sämre än Jakob Johansson, men Tibbling är nog den mest tekniske innermittfältare vi har, han kallas ju för den nya Brolin av en anledning. En sådan pjäs kan vara mycket viktig om man vill hålla i bollen ett tag och bygga upp spelet, Sverige har länge haft ett problem med att hålla i bollen och oftast stressat fram anfallen. Åtminstone under Hamréns och vissa delar av Lagerbäcks tid.