Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-19, 00:42
  #28801
Medlem
Delokrats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Ekdal är helt enkelt ett måndagsexemplar.
https://www.transfermarkt.com/albin-.../spieler/49275
Hur är det här ens möjligt? Inte direkt så att det är samma skador han drar på sig, utan helt nya kroppsdelar. Kan man vara så skadedrabbad som han är?
Citera
2018-02-19, 04:49
  #28802
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
Viktor är inte bättre högerback än vad Lustig/Krafth är dock. Det är där det brister isåfall.
Riktig bra högerback var han under U21
Citera
2018-02-19, 14:52
  #28803
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ville91
Riktig bra högerback var han under U21

Han är helt okej högerback i United med faktiskt. Det handlar mer om att vi har lyxen att ha riktigt bra högerbackar redan, så det blir tufft där. T.e.x Lustig som är en grym wingback.

Just backar är jag faktiskt riktigt nöjd med djupet.
Citera
2018-02-19, 19:45
  #28804
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
Han är helt okej högerback i United med faktiskt. Det handlar mer om att vi har lyxen att ha riktigt bra högerbackar redan, så det blir tufft där. T.e.x Lustig som är en grym wingback.

Just backar är jag faktiskt riktigt nöjd med djupet.
Jag kör gärna Lindelöf som höger mittback i 3-5-2. Spelskicklig mittback behövs i 3-5-2
Citera
2018-02-20, 12:41
  #28805
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ville91
Sverige bör spela med Lindelöf som höger back i 4-4-2. Hade hellre sett 3-5-2 i landslaget. Forsberg skulle funka som pocket spelare. 3-5-2 är en elva som är allround. Kan spela både defensivt och offensivt. 4-4-2 har svagheter... Sedan Robin Quaison är given i landslaget. Hoppas Isak får komma med. Sverige måste våga England har vågat med ung Rashford, Rooney och walcott.
Jag har tidigare nämnt att 352 hade varit en intressant plan B för Janne, t.ex vid svårare motstånd. Just för att VNL inte känns som en gigant i en fyrbackslinje, men däremot utgör ett starkt komplement i en trebackslinje med sin bollskickloghet och att han är hyfsat kvick.

Däremot känns ju detta som en icke-diskussion i och med att Janne bevisat att hans 442 kan stå upp väldigt väl mot de allra största. Risken med 352 är ju att laget sjunker ihop lite för mycket (se matchen mot Makedonien (?) när Larsa Lager testade just den formationen med landslaget). Men det hade varit intressant att se 352 i framförallt turneringssammanhang när det gäller att gneta ut motståndarna.
Citera
2018-02-20, 14:43
  #28806
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Tycker det känns dumt att fundera på något annat än 4-4-2 till landslaget då det är väldigt mycket mer flexibelt vad gäller spelarmaterialet än vad andra uppställningar är.
I 3-5-2 måste man ha duktiga offensiva ytterbackar för att det ska fungera och inte bli ett extremt defensivt 5-3-2 istället. I 4-5-1 måste man ha duktiga offensiva yttrar för att det inte ska bli folktomt i straffområdet.
I 4-4-2 så kan man växla offensivt/defensivt med hela laget, yttrarna kan vara antingen kantslickande inläggsspelare eller gå inåt och anfallarna behöver bara komplettera varandra.
Vi måste maximera vårt spelarmaterial och jag har väldigt svårt att se nått annat än 4-4-2 göra det.
Citera
2018-02-20, 16:55
  #28807
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mushymushy
Jag har tidigare nämnt att 352 hade varit en intressant plan B för Janne, t.ex vid svårare motstånd. Just för att VNL inte känns som en gigant i en fyrbackslinje, men däremot utgör ett starkt komplement i en trebackslinje med sin bollskickloghet och att han är hyfsat kvick.

Däremot känns ju detta som en icke-diskussion i och med att Janne bevisat att hans 442 kan stå upp väldigt väl mot de allra största. Risken med 352 är ju att laget sjunker ihop lite för mycket (se matchen mot Makedonien (?) när Larsa Lager testade just den formationen med landslaget). Men det hade varit intressant att se 352 i framförallt turneringssammanhang när det gäller att gneta ut motståndarna.
lagerbäck hade ingen erfarenhet med 3-5-2
Citera
2018-02-20, 16:58
  #28808
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Tycker det känns dumt att fundera på något annat än 4-4-2 till landslaget då det är väldigt mycket mer flexibelt vad gäller spelarmaterialet än vad andra uppställningar är.
I 3-5-2 måste man ha duktiga offensiva ytterbackar för att det ska fungera och inte bli ett extremt defensivt 5-3-2 istället. I 4-5-1 måste man ha duktiga offensiva yttrar för att det inte ska bli folktomt i straffområdet.
I 4-4-2 så kan man växla offensivt/defensivt med hela laget, yttrarna kan vara antingen kantslickande inläggsspelare eller gå inåt och anfallarna behöver bara komplettera varandra.
Vi måste maximera vårt spelarmaterial och jag har väldigt svårt att se nått annat än 4-4-2 göra det.
Augustinsson, Martin Olsson, Hult, Lundqvist, Krafth, Tinnerholm, Han i Bröndby osv
Citera
2018-02-20, 19:40
  #28809
Medlem
3-5-2 med rätt material är effektivare generellt sett än traditionella 4-4-2...men det kräver ju framförallt klassiga wingbacks med rätt egenskaper för systemet.
Jag tycker inte att Sverige har det riktigt,och i sådant fall är det självmord att lira så.
Roulettekulan stannar således på 4-4-2 även för mig.
Citera
2018-02-22, 23:25
  #28810
Medlem
Ken Sema skall starta i VM, Sveriges bästa spelare efter Forsberg, LÄTT
Citera
2018-02-22, 23:34
  #28811
Medlem
freeriderXIIs avatar
Härligt att se Sema våga utmana Arsenal-backarna och ta sig förbi dem.
__________________
Senast redigerad av freeriderXII 2018-02-22 kl. 23:38.
Citera
2018-02-22, 23:45
  #28812
Medlem
Delokrats avatar
Ken Sema gjorde en absolut strålande match mot arsenal. Ska bli otroligt kul att se honom i träningslandskamperna nu i vår. Ska också bli otroligt kul att få se hur mycket pengar Östersund kan kamma hem för just Sema och Ghoddos, för det stannar antagligen inte länge till.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback