Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-01, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr

Det andra som jag kommer att tänka på är Kasselstrands goda utländska kontakter. Det kunde vara tänkbart att han får utländsk draghjälp redan i starten. Något känt namn från den europeiska politiska scenen som dyker upp på måndag för att ge sitt stöd till partiet.

Denna märkliga övertro som finns på utländska poddare, författare och debattörer inom den svenska althögern. Dom flesta svenskar har aldrig hört talas om dessa amerikanska och engelska halvkändisar inom den internationella alt-right scenen och bryr sig nog inte ett skit om såna figurer.

Enda undantaget jag kan tänka mig är om Jordan Peterson skulle dyka upp som gubben i lådan och hoppar upp på scenen: "Don't be fucking cucks , vote Kasselstrand"
Citera
2018-03-01, 13:17
Medlem
Tubleross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
– Det blir definitivt en historisk kväll som på allvar kan rita om det politiska landskapet, säger Gustav Kasselstrand som inte vill kommentera mer än att "det kommer att presenteras avgörande saker".

Man kan spekulera i vilka dessa ”avgörande saker” är. Det ena kan kanske vara att flera namn från SD redan är med. Ekeroth är den man kommer att tänka på men det kan finnas fler. Det kan också finnas andra spännande namn utanför politiken som Kasselstrand lyckats värva.

Det andra som jag kommer att tänka på är Kasselstrands goda utländska kontakter. Det kunde vara tänkbart att han får utländsk draghjälp redan i starten. Något känt namn från den europeiska politiska scenen som dyker upp på måndag för att ge sitt stöd till partiet.

Väldigt intressant detta! Det skulle inte förvåna mig om Mikael Jansson är med. Det är ju i princip skrivet i sten redan då han blev petad från SD:s riksdagslista.

Ser dock tyvärr inte att Kent Ekeroth på något sätt kommer vara med. Han har ju köpt lägenhet i Budapest och har väl förstått att han inte kommer vara med på SD:s riksdagslista ett tag nu.

Finns dock en del andra intresanta personer som blev petade från SD:s riksdagslista som jag tror AFS redan har värvat.

En sak som jag tror kommer vara väldigt intressant och som du nämner är Kasselstrands goda utländska kontakter. Vilket som du också säger kan bli draghjälp nu när partiet lanseras nästa vecka. Ett tecken på detta är ju att han hade betydligt bättre kontakter än vad partiledningen hade med utländska ungdomsförbund och partier än vad partiledningen hade.
Citera
2018-03-01, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kjome-och-Renvall
Denna märkliga övertro som finns på utländska poddare, författare och debattörer inom den svenska althögern. Dom flesta svenskar har aldrig hört talas om dessa amerikanska och engelska halvkändisar inom den internationella alt-right scenen och bryr sig nog inte ett skit om såna figurer.

Enda undantaget jag kan tänka mig är om Jordan Peterson skulle dyka upp som gubben i lådan och hoppar upp på scenen: "Don't be fucking cucks , vote Kasselstrand"
Du läste dåligt vad jag skrev. Kasselstrand har goda kontakter med europeiska högerpartier, t.o.m. ett regeringsparti i fallet Österrike. Samtidigt vågar Åkesson inte upprätthålla sådana kontakter.

AfS kommer inte vara ett ”althögerparti” vad det nu innebär utan ett parti i den europeiska högerpopulistiska traditionen.
Citera
2018-03-01, 14:32
Medlem
När Kasselstrand säger att det politiska landskapet kommer att ritas om, så måste han syfta på att vi på måndag får veta att vi har 9 riksdagspartier istället för 8, och att alltså en eller flera SD-riksdagsmän redan hoppat av.

Ett intressant namn är stjärnskottet i SD Jeff Ahl, som uppenbarligen valde själv att inte kandidera för ytterligare en period i riksdagen. Någon förklaring har inte lämnats. En bomb modell större skulle vara om det visar sig att det nybildade AfS redan besitter andre vice talmansposten i riksdagen, men det är förstås ytterst osannolikt.

Jag vet att jag spekulerar hej villt här, och det kan vara ren hajp från Kasselstrands sida. Men spännande är det.
Citera
2018-03-01, 17:12
Medlem
meganegerdases avatar
GK är en infiltratör som kommer starta duscharna och gasa alla förmenta nazister i lanseringslokalen på måndag.

Skämt åsido, undrar verkligen vilka som kan tänkas dyka upp som kandidater:
-Janouch?
-Qviberg?
-Bard?
-Stael von Holstein?

Eller "bara" gamla Sverigedemokrater som:
-Jeff Ahl
-Kent Ekeroth
-Pavel Gamov
-Mikael Jansson
-Ted Ekeroth

Ska bli väldigt roligt att se de gamla SDU-företrädarna tillbaks i hetluften, vi kan väl räkna med att de flesta toppnamnen är kvar.
Citera
2018-03-01, 18:05
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meganegerdase
-Janouch?
-Qviberg?
-Bard?
-Stael von Holstein?

-Jeff Ahl
-Kent Ekeroth
-Pavel Gamov
-Mikael Jansson
-Ted Ekeroth

Valet av kandidater blir nog avgörande för deras möjligheter att lyckas. Det finns som sagt gott om utrensade sverigedemokrater, men många av dessa uteslöts på goda grunder och skulle bara solka ned det nya partiet.

De gör nog klokast i att undvika dessa föredettingar och i stället satsa på nya krafter, om det finns några. Plus de medlemmar i gamla SDU som fortfarande är aktiva.
Citera
2018-03-01, 19:11
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Det finns som sagt gott om utrensade sverigedemokrater, men många av dessa uteslöts på goda grunder och skulle bara solka ned det nya partiet.

Syftar du här på lokala företrädare som skrivit neger i något kommentarsfält? Jag har svårt att tro att Gustav Kasselstrand aktivt försöker rekrytera sådana personer.
Citera
2018-03-01, 19:27
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Syftar du här på lokala företrädare som skrivit neger i något kommentarsfält? Jag har svårt att tro att Gustav Kasselstrand aktivt försöker rekrytera sådana personer.

Nej, jag tänkte mer på de riksdagsmän (och kvinnor) som fått gå plankan av olika ofta mindre hedervärda skäl.
Citera
2018-03-01, 19:53
Medlem
Tubleross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meganegerdase
GK är en infiltratör som kommer starta duscharna och gasa alla förmenta nazister i lanseringslokalen på måndag.

-Janouch?
-Qviberg?
-Bard?
-Stael von Holstein?

-Jeff Ahl
-Kent Ekeroth
-Pavel Gamov
-Mikael Jansson
-Ted Ekeroth

Intressanta förslag. Dock pekar allting på att bröderna Ekeroth kommer fly landet efter valet. De är båda med i gruppen ”Svenskar i Budapest” på Facebook och verkar ha uppenbara planer på att flytta dit. Tråkigt som fan eftersom jag otroligt gärna hade sett både Ted och Kent i AFS. Jag hoppas innerligen att jag har sjuhelvetes fel, dock så verkar allting peka på att vi inte kommer se dem i AFS.

När det gäller Pavel Gamov så tror jag inte det finns en chans i helvete att han kommer med. Ska inte gå in i detaljer angående honom. Men den mannen behöver ordentligt med psykisk hjälp.

När det gäller Mikael Jansson är det nog redan skrivet i sten att han har gått över till AFS. Han kom ju inte ens med på SD:s nya riksdagslista häromdagen.

Jeff Ahl är också en intressant typ. Han har ju varit otroligt kritisk mot partiledningen på twitter den senaste tiden och om jag inte minns helt fel så var han inte heller med på SD:s nya riksdagslista. Så jag tror att det kan vara mycket möjligt att AFS fått in honom också.
Senast redigerad av Tubleros 2018-03-01 kl. 19:56.
Citera
2018-03-01, 20:33
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tubleros
Intressanta förslag. Dock pekar allting på att bröderna Ekeroth kommer fly landet efter valet. De är båda med i gruppen ”Svenskar i Budapest” på Facebook och verkar ha uppenbara planer på att flytta dit. Tråkigt som fan eftersom jag otroligt gärna hade sett både Ted och Kent i AFS. Jag hoppas innerligen att jag har sjuhelvetes fel, dock så verkar allting peka på att vi inte kommer se dem i AFS.

När det gäller Pavel Gamov så tror jag inte det finns en chans i helvete att han kommer med. Ska inte gå in i detaljer angående honom. Men den mannen behöver ordentligt med psykisk hjälp.

När det gäller Mikael Jansson är det nog redan skrivet i sten att han har gått över till AFS. Han kom ju inte ens med på SD:s nya riksdagslista häromdagen.

Jeff Ahl är också en intressant typ. Han har ju varit otroligt kritisk mot partiledningen på twitter den senaste tiden och om jag inte minns helt fel så var han inte heller med på SD:s nya riksdagslista. Så jag tror att det kan vara mycket möjligt att AFS fått in honom också.

Att Ekerotharna skulle gå med i AFS ser jag som helt uteslutet. Orsaken till att Kasselstrand och Hahne uteslöts ur SD var ju att de gick emot partiledningens linje rörande Israel/Palestinakonflikten. Och där står Ekerotharna på partiledningens sida.

Jansson skulle säkert passa bättre i AFS. Kasselstrand gjorde dessutom karriär i Göteborg när Jansson var ordförande där. Men är Jansson beredd att lämna det parti som han var ordförande för i tio år?

Gamov är som sagt knappast någon tillgång för AFS.

Ahl vet jag för lite om för att kunna uttala mig. Han blev som sagt dumpad från riksdagslistan. Vad handlade hans kritik mot partiledningen om?
Citera
2018-03-01, 20:46
Medlem
Med tanke på att Jimmie hela tiden tömt kompetensen ur SD för att satsa på en one man show bestånde av honom uppbackad med någon efterbliven släkting och någon med iq på 85 som han lätt kan styra så är det inte konstigt att ett nytt partier kommer få framåt. Vi får verkligen hoppas på riksdagsinträde.
Citera
2018-03-01, 20:54
Medlem
flaess avatar
Oerhört roligt att AFS trots allt förverkligas!

Många utav Kasselstrands gamla SDU-kompanjoner är mycket begåvade, så det bådar gott om merparten i den samlingen engagerar sig i AFS. Ska även bli intressant att se vilka uteslutna sverigedemokrater som hoppar på tåget.

Ett antal kändisar inom den nationalistiska/konservativa/högerpopulistiska rörelsen kan också mycket väl presenteras nästkommande vecka.

Mycket spännande!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in