2018-03-01, 10:55
Medlem
RobieBwois avatar
Han har kvar sitt gamla namn på Twitter
Citera
2018-03-01, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dannebil
Jag tror nog att han kommer dyka upp någonstans så småningom så länge han inte blir dömd för något. Till slut glömmer folk bort vad som hänt eller så tänker de "det var ju X år sedan". Finns väl många exempel på folk som gjort rätt hemska grejer men som efter ett antal år "förändrats fullständigt" och tas in i värmen.

Därför är det våran plikt att se till att detta inte glöms bort. Virtaqvist ska inte kunna sova lugnt i förhoppningen att tiden suddar ut det förgångna...icke sa Nicke.
En folkförrädare som han förtjänar all skit han kan få.
Citera
2018-03-01, 11:08
Medlem
Mr.Swedens avatar
I en tid då moralismen ligger som en blöt filt över tillvaron vore det märkligt om våldtäckts wirre lyckas slingra sig ur sitt ansvar. Tror inte det finns utrymme för det. Dagens pk-människor påminner om min ungdoms frireligiösa tanter, ständigt upprörda, ständigt hyttande med pekfingret.

De hipsters som befolkar våra stadskärnor ser visserligen ut som riktiga karlar med storrutiga skjortor och helskägg, men är i själva verket små, ängsliga posörer, inflyttade från landsbygden, osäkra på sitt värde och snabba att döma den som drar till sig negativ uppmärksamhet.

Det är i denna kontext våldtäktsmannen Fredrik Virtanen likt ormen ska ömsa skinn och framträda med skinande nytt efternamn. Medan omgivningen inte reagerar. Skulle inte tro det.
Citera
2018-03-01, 11:09
Medlem
Förr räckte det möjligen att byta namn, för att folk skulle glömma de förseelser som gjorts. Fast numera med alla sociala medier, leder ett namnbyte bara till ännu mer uppmärksamhet, vilket detta är ett bra exempel på.
Citera
2018-03-01, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av apelsinhimlen
Undrar hur mycket hans fru vet visste om mans tidigare förehavanden när de träffades?

Så rättvist att den som levt på att sprida hat slutligen får hatet mot sig.

Att hon fortfarande håller fast vid honom säger en hel del om halten av hennes feminism.
Citera
2018-03-01, 11:19
Medlem
mymyselfs avatar
Clark Olofsson Daniel Demuynck. Livet blev inte lättare...
Citera
2018-03-01, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frejr
Hans fru heter fortfarande Virtanen-Ramqvist.
Hur är det ställt i skallen på den kvinnan som väljer att fortsätta vara gift med en som drogat och våldtagit flera andra kvinnor?
Fredde är sjuk i huvudet men hans fru är nog ännu sjukare.

Kvinnor blir feminister för att de tycker att det är orättvist att de inte får vara högst upp i näringskedjan, och om de inte får vara högst upp i näringskedjan så ska ingen annan kvinna få vara det heller. Nu har ju Fredrik tydligt markerat att frugan är värd mer respekt än andra kvinnor, så då behöver hon inte kämpa för alla kvinnors rättigheter, eftersom hon inte själv är på botten.
Citera
2018-03-01, 11:25
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isakat
Förr räckte det möjligen att byta namn, för att folk skulle glömma de förseelser som gjorts. Fast numera med alla sociala medier, leder ett namnbyte bara till ännu mer uppmärksamhet, vilket detta är ett bra exempel på.

Helt riktigt. Våldtäkts-Fredde har ju bara skapat en sk "Streisand-effekt" med detta. Han lär knappast kunna glida under radarn. Han borde bytt namn till typ "Andersson", så hade han kanske kunnat gömma sig lite effektivare. Haha vilken dum jävel han är!

Citat:
Ursprungligen postat av mymyself
Clark Olofsson Daniel Demuynck. Livet blev inte lättare...

Bra exempel.
Citera
2018-03-01, 11:38
Medlem
konstits avatar
Vid det här laget hade jag faktsikt väntat mig någon form av rättshandling... Åtal, stämning, skadeståndskrav - vad som helst.

Någon anklagar offentligt Virtanen för hemskheter, några andra (anonyma ?) hakar på, men så kommer där inget mer ? Varför rann det ut i sanden ?
Det börjar lukta pöbelvälde där man komma med lösa påståenden, som bara de är hemska nog, kan sända vem som helst på en livslång promenad på Via Dolorosa...

Å andra sidan, här har nämnts flera gånger "Ingen rök utan eld", och när Virtanen inte omedelbart sköt tillbaka med tungt artelleri, men istället först gömde sig bakom en sten för att något senare halvpudla...

Han får nog förbereda sig på att leva på hustruns författarinkomster framöver. Han är rökt i samma grad som en livstidsdömd, alldeles oavsett vad som är sanningen i den här gröten.

Jag har möjligen missat det, men jag har ännu inte sett att han fått sparken ? Han har alltså fortfarande en förnuftig lön (minus semesterersättning) från AB ???
Citera
2018-03-01, 11:41
Medlem
det här är helt sjukt ju, enligt polis undersökningen om våldtäkten så hade dom sex, visst , efter en fest. Dom höll kontakt ca ett år efter det, genom sms, utan något konstigt . först efter att en av hennes tjejer fick i henne att det hon upplevt var våldtäkt, då valde hon att anmäla. och även då, i hennes förhör så tyckte polisen att det hon beskrev inte var ett våldtäkt.

trots det får en man sitt liv förstört och familj får utstå en massa skit medan cissi hyllas som en hjälte . Visst, jag ogillar Fredrik men tänk när det nån dag bli oss själva som står mot en sån anklegelse , vad fan gör man då ?
Citera
2018-03-01, 11:48
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thunderbow
Farlig? För småflickor då möjligen. I övrigt skulle i alla fall inte jag räkna Virtanen som "Farlig kille" snarare en äcklig liten fjant
Word! Denna nolla är ju enbart en äcklig tölp med hans egna ord.
Låt oss inte ge aset något lugn....
Citera
2018-03-01, 11:50
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konstit
Jag har möjligen missat det, men jag har ännu inte sett att han fått sparken ? Han har alltså fortfarande en förnuftig lön (minus semesterersättning) från AB ???

Citat:
Efter anklagelserna – Fredrik Virtanen lämnar Aftonbladet
Fredrik Virtanen lämnar tidningen efter våldtäktsanklagelserna från Cissi Wallin.
.
Utredningen av anklagelserna mot Virtanen har skötts av säkerhetsföretaget 2Secure.
– Inget i den nu avslutade internutredningen har visat på händelser i närtid. Vi har från vår sida trots det bedömt att det blir svårt för honom att fortsätta att verka som journalist på Aftonbladet på grund av nyhetsrapporteringen gällande honom i samband med MeToo. Därför har Fredrik Virtanen efter samtal med oss valt att avsluta sin anställning, säger Aftonbladets stabschef Magnus Ringman till tidningen.
https://www.resume.se/nyheter/artiklar/2017/12/10/efter-anklagelserna--fredrik-virtanen-lamnar-aftonbladet/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in