Citat:
Ursprungligen postat av
Mr M///
Efter vad jag läst så är inte 25-50mcg brutalt i t3 samanhang,men jag körde 25 i 2v sen 50mcg i 2v o sen trappa ner gradvis under 2v.
Min tanke var att jag ligger på rejält kaloriunderskott ca 3-500kal om dagen att få en fungerande ämnesomsättning även om kroppen sänkte den pga av kaloriintaget.
Fel?
Ska läsa om peptiden du skriver om med.
Testo har vart det jag vart inne på från början dvs låg dos för att få lite mer hjälp på traven mot målet,men sen läser man o hör från bekanta om allt möjligt som man blir nyfiken på men det lutar mot testo e.
Citat:
Ursprungligen postat av
Mr M///
Kroppen stänger ju ner när den går i svältläge så jag tillsatte bara mer själv,sen framställs ca 25mcg av kroppen så jag dubblade den mängden en period.
Har provat 2 omgångar och har inget negativt att säga.
Citat:
Ursprungligen postat av
Mr M///
Jag ligger på totalt max 500kcal om dagen.
Oj.. Jag vet inte vart jag ska börja här men du bör nog inte hålla på å sätta upp dina egna hormon- och näringsscheman helt enkelt. Om man äter 500kcal om dagen och PÅ DET sätter in 25-50mcg T3 så kan det enda syftet vara att köra kroppen helt i botten med full gas och noll hämning. Det är, utan någon överdrift nu, extremt obehagligt att läsa det du skriver och sedan sätta sig in i hur din kropp kan tänkas må. Du må komma dragandes med värden inom ref hit å dit men någonstans måste du förstå att man äter inte x antal kcal fördelat på specifika värden med goda näringskällor för att det är kul när man tränar - man gör det för att kroppen BEHÖVER det. Det betyder att kroppen inte fungerar som den ska om den inte får denna näring. Gradvis kommer kroppen således stänga ner och driver du det långt nog är det en systematisk krasch som väntar. Sånt dör man av.
För att du ska slippa missförstå mig å gå miste om min poäng förtydligar jag följande; jag tror inte att du kommer falla död ner när som pga dina förehavanden för den bedömningen kan jag omöjligt göra. Poängen är att det du håller på med kan leda till att kroppen lägger av, det kan alltså inte vara en så särskilt bra metod för att gå ner i vikt som du har snickrat ihop.
T3 är inget bantningspreparat som alla verkar tro. Jag orkar inte hålla föreläsning om hur sköldkörteln fungerar och vad thyroidhormonets förhållande till metabolismen är, det är något du borde studera själv tycker jag.
För att summera min åsikt; lägg ner allt du sysslar med, få tag i ett vettigt näringsschema med rätt mängder för dig och din kropp, gör en bred analys av alla hälso-/sjukdoms-/skade-markörer du har möjlighet till och börja reglera bristerna med kosten och inga kosttillskott annat än protein (vassle isolat).
Du kan under tiden med fördel bistå kroppen med en TRT-behandling då jag kan sätta kronjuvelerna på att dina hormonvärden är lika imponerande som Leila K's under sent 90-tal som följd av T3-missbruket och svältkosten (näringsbristen i allmänhet men utgår även ifrån att du inte äter något fett heller vilket betyder noll material att bryta steroler ur, vilket är grundstenen i hormonsyntes..)
Skippa allt annat dina vänner snacka om, dags att gå back to basic å lära dig grunden. Du kan aldrig få de resultat du vill i den ålder du är med den metod du nu brukar. Ej åsikt, ren fakta.
Mvh,
-Alfred
Citat:
Ursprungligen postat av
SpaceMonkey1
Ditt egna hormon producerar ca 50mcg T3, så du ersätter bara din egna produktion med hjälp av T3, läste om man ska gynnas av den så ska man upp emot 75mcg.. men att köra enbart T3 låter dumt. Samt att den är inte rolig att gå av om man läser runt.
Återigen ger du dig i kast med att yttra dig om sådant DU VET att du inte har någon koll på. Hur tänker du? När ska poletten trilla ner egentligen? Läs istället på om thyroidhormon och hur T3 kommer till samt dess funktioner i metabolismen så kanske du fattar hur mycket du sitter å gissar just nu.