2018-02-28, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Artline517
Enbart en observation bevisar ej den saken, det stämmer. Det spelar mindre roll eftersom det är upp till plattjordare att bevisa

1) Att upp ner ner inte beror på gravitation, och

2) Vad som i så fall avgör vad som är upp eller ner.

Eftersom saker faller nedåt även i vakuum kan man dock enkelt konstatera att det inte är omgivande medium som avgör vad som är upp och vad som är ner.
Men först ska ju gravitation kunna bevisas ju. Men det bästa man får där är det där experimentet i vacuum kammare.
Om vi tar nasas test, när dom filmar, så klipper dom till publiken? Detta blir ju inget vetenskap överhuvudtaget när man håller på så.

Likaså så börja publiken jubla, som i den där nya bilfilme upp i rymden. Ser ni mönstret? Detta är långtifrån vetenskapsbaserat.
Sedan vad för andra test har gjorts exakt? För är det vetenskapsbaserat då ska man testa massa andra saker ju.

Sedan så är det kändsate experimenten som gjordes några hundra år sedan en svagt test, för ingen repeterera det i vacuum kammare, och ingen vet hur många test han ens gjorde.
Och hur vet man egentligen att det är exakt ingen luft alls i vacuum kammare?

Om detta är bevisen som talar för gravitaitonen så är dom mycket låga.

Varför har jag sett mer av elektromagnetfält på videos, som jag sett kanske 2timmar totalt än vad jag sett gravitation om nu gravitation är det som är på jorden? Nånting är mycket märkligt i allt detta.
Citera
2018-02-28, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Hur menar du att jordfotografiet "Blå Pärlan" från 1972 är producerat om det inte är ett fotografi. CGI och datoranimeringar kan man utesluta direkt om man tittar på hur datorgrafik på den tidens datorer såg ut.

Jag är övertygad att det ”fotografiet” är en målning.
Kolla noga på den:
https://goo.gl/images/oUwTDm

Math Powerland, en flat Earther har målat en liknande för att motbevisa bilden:
https://goo.gl/images/GWBLEX
Citera
2018-02-28, 19:37
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungadolf
Inget jag är insatt i detta. Jag vet inte ens vad vändkrets är.
Det förklarar en del...

En vändkrets är den breddgrad där solen står i zenit vid midsommar.
https://sv.wikipedia.org/wiki/V%C3%A4ndkrets
Citera
2018-02-28, 19:41
Medlem
Citat:
Exakt det är problemet. Konsensus har inget med vetenskap att göra.
Konsensus bevisar absolut inte att den fråga det är konsensus om är fel.
Så därför samma fråga till dig: Bevisa för mig att jordgloben är fel!
Citera
2018-02-28, 19:43
Medlem
Citat:
Inget jag är insatt i detta. Jag vet inte ens vad vändkrets är.

TACK! Du har nu visat att du är okunnig om just den fråga vi diskuterar här.
Varför ska någon ta en okunnig stolle på allvar? Jag tänker inte göra det i fortsättningen när det gäller dig.
Citera
2018-02-28, 19:44
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2020-33
Jag är övertygad att det ”fotografiet” är en målning.
Kolla noga på den:
https://goo.gl/images/oUwTDm

Math Powerland, en flat Earther har målat en liknande för att motbevisa bilden:
https://goo.gl/images/GWBLEX
Hur är det ett motbevis?
Jag kan också måla en bild som liknar ett fotografi, det gör inte att fotografiet blir en målning.
Citera
2018-02-28, 19:51
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
...
Kan din observation när en sten faller på marken bevisa att det inte är luften som avgör vad som är upp och ner?...
Hur kommer det sig att luften i det här flygplanet inte vet vad som upp eller ned?

https://youtu.be/WYmeVyRGGDA?t=166
Citera
2018-02-28, 19:57
Medlem
menpallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Man använder inte sextant idag. Den är ersatt av gyrokompassen.
Varför tror du att det saknas en duglig plattjordskarta?
Eftersom folk började vakna upp till detta för bara ca tre år sen, Sånt ska inte hafsas fram utan ska göra ordentligt. Det verkar dock som att en karta kommer bli klar redan i år. Under tiden kan ni bollskallar försöka skaffa fram en karta som fungerar överhuvudtaget.
Citera
2018-02-28, 20:05
Medlem
menpallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jazzil
Öööö, va??? Vad försöker du får fram
Vi försöker igen...

Du kan med väldigt enkla medel få bevis på att jorden inte är platt.
Men plattskallar verkar ha svårt att tolka resultaten av ett vetenskapligt test.
Så då kan tex den 20:e mars bevisa att solen INTE cirkulerar runt en platt skiva.
Exakt VAD är det du inte förstår i detta? Förklara!!! Jag kan väldigt tydligt (om du vill) förklara vad du kan göra den 20:e mars. Men du kommer som alla plattskallar inte vilja göra något för du är rädd för att få något som motbevisar din religion om en platt jord.

Och jag ställer då åter frågan, hur vet DU detta?
DU vet alltså att det finns en stor gigantisk isvägg runt hela jorden. Den kontrolleras av 100.000-tals, förmodligen 1.000.000-tals människor under århundraden. Och INGEN av dessa människor har yppat ett enda ord till sina föräldrar, sina vänner eller sin familj.
Ändå vet DU, just DU detta... Låter det troligt? För vart har DU fått denna information ifrån?

Och så galet lätt vi skulle kunna bevisa det. Som jag sa, ta ett flygplan. Gå ut i media om att du ska bevisa detta, filma det live. Åk mot denna isvägg. Tada, hela jorden vet om det.
Har någon gjort det? Nej! Varför? För dom som kan flyga ett plan vet om att jorden är ett klot. Tada!!!

Och så kommer den andra fråga, varför? Denna eviga fråga VARFÖR!
Fundamentet kommer igen i kolossalt många olika kulturer helt oberoende av varandra.
https://2.bp.blogspot.com/-hyATW-qN1Ns/WIH3gCZRqWI/AAAAAAAARE8/MjuKYxC_kkUWM4_WFEjEn9sTgJw797x8gCLcB/s1600/15936438_1583744678309142_7149514618986702858_o.jp g
Citera
2018-02-28, 20:08
Medlem
menpallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jazzil
Tänker du på den där tramsfilmen där någon flyger denna resa och spelar in kompasriktningen?

Du har inte funderat på varför människan har TVÅ mobiler bredvid varandra?
Du har inte funderat på hur bra en kompass fungerar i en sluten "stålkammare" som ett flygplan är?
Varför tar han inte en helt vanlig enkel kompass tror du? Varför väljer han just mobilens kompass? Var åter igen, varför har han en extra mobilen exakt mot den mobilen han har kompassappen på?

Fundera lite på allt det här. Så kanske det klarnar...
Du är medveten om att många av dom mer kända "plattskallarna" tjärnar en hel del pengar på reklam via sina kanaler. Fundera lite varför han manipulerar (som många plattskallar gör) alla tester, gör tester som är medvetet felaktiga, många gånger ljuger dom.
Nej det har testats med helt vanliga kompasser, inga mobiler. Och det är det som är så fint med riktig vetenskap, tror du att alla som testat detta ljuger kan du upprepa experimentet själv.
Citera
2018-02-28, 20:11
Medlem
menpallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Inget flygbolag i världen skulle flyga den rutten om jorden såg ut som Gleasons. Det skulle ju vara minst dubbla avståndet jämfört med raka vägen över Nordpolen om jorden såg ut så.
Inte i närheten,det skulle bli lite längre ja men tittar du på bilden över hur vindarna rör sig blir det solklart varför man tar den rutten. https://pbs.twimg.com/media/C248tyEWQAIr9p9.jpg
Citera
2018-02-28, 20:16
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av menpalla
Eftersom folk började vakna upp till detta för bara ca tre år sen, Sånt ska inte hafsas fram utan ska göra ordentligt. Det verkar dock som att en karta kommer bli klar redan i år. Under tiden kan ni bollskallar försöka skaffa fram en karta som fungerar överhuvudtaget.
En jordglob fungerar utmärkt.
Platta kartor är ett problem, eftersom jorden inte är platt, är det frågan om en projektion.
Jag väntar med spänning på en platt karta som stämmer med verkligheten, utan problem med projektion.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in