2018-10-19, 17:20
Medlem
GizmoBoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Du hävde ur dig så mycket underligheter igår kväll. Kan du svara på mina frågor?

Om solen skulle gå ner 'bakom kanten' på en platt jord så skulle det ju bli mörkt samtidigt på hela jorden, och så är det ju inte. Nu när jag skriver detta är klockan halv fyra på natten i Chile. Där är det mörkt, här i Sverige är det ljust.

Eftersom människor har vetat att jorden är sfärisk i iaf ett par tusen år. All utveckling sedan dess har skett med vetskapen att jorden är rund, och än är vi inte borta. Du hade däremot varit knäpp redan på Jesu tid.

Om du har en massa som är stilla så behövs det en kraft i någon rikting för att den massan ska börja röra på sig. Håller du upp massan med handen och släpper den är det en kraft som får massan att börja röra sig nedåt. Så är det bara. Det du kallar 'faller' är att gravitationen påverkar massan att röra sig. Den rör sig dessutom snabbare och snabbare nedåt eftersom kraften påverkar den under hela fallet.

Om saker bara faller utan kraft(!), hur kommer det sig att föremålet accelererar nedåt?

Det går inte så bra för dig i livet va? Jobb- och relationsmässigt? Om du förkastar utbildning så lättvindigt kan det inte vara så lätt att få och behålla ett jobb. Är dina påståenden om NWO en räddningsplanka så du kan skylla dina misslyckanden på något utanför dig själv?

Hur högt upp är solen då? Du har ju uppenbarligen kunskap att mäta avstånd till himlakroppar då du själv har uppmätt avstånd till stjärnor som ligger 'miljontals ljusår' bort. Hur långt är det då till vår sol?

Se, du är något på spåren här. Massa har en vikt. Men helium t ex har ju också en massa, men det faller inte nedåt. Hur kommer det sig?

Här pratade du om egenskaper som sitter i ögat, att ögat fungerar på olika sätt. Sen ändrade du dig och menade att ibland står saker i vägen. Kan du utveckla detta. Är så himla nyfiken på de olika sätten ögonen fungerar på.

Nej det blir inte mörkt om solen går ner på en platt jord, solen strålar sträcker sig ut över hela jorden, är den uppe vid Sverige så är det mörkt på andra ställen, därför solen roterar runt jorden, det är inte jorden som roterar runt solen som ni skeptiker tror.

Nej redan urminnes tider har människan vetat att solen är platt, det vet alla, det är därför människor fortfarande tror det än idag.

Nej det behövs ingen kraft att förflytta en objekt, det handlar mer om fri vilja, allt har en fri vilja, vi är vår egna gud kan man säga. Det är ingen kraft som får objektet att falla ner, det är en naturlig företeelse
Citera
2018-10-19, 17:23
Medlem
GizmoBoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Vad finns det för bevis för detta påstående?

Om solen går ned bakom horisonten på en platt jord, då blir det natt på hela jorden.
Det stämmer inte med observation.

Eller så är det du som inbillar dig.

Då stämmer inte avståndet nordpolen-ekvatorn med ekvatorns längd.
Det blir värre ju längre söderut man mäter, därför är isväggens längd viktig.

Alltså helt seriöst jag blir fan mörkrädd för er troende som är så totalt blåsta o tror på allt, helt sinnessjukt, dags att vakna nu, fortsätter detta i samma takt är människan helt borta.
Finns massa bevis sök lite så finner du, jag ska inte göra din läxa åt dig. Jag inbillar mig inte, det är du som gör det.

Isväggen längd har ingen betydelse, den omger runt hela jorden i omkrets, så det spelar liksom ingen roll hur lång den är. Ekvatorn har inget med detta göra. Ekvatorn är bara en sak som människan hittat på för att vi inte ska tänka på andra banor.
Citera
2018-10-19, 17:25
Medlem
GizmoBoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Nej, du borde kanske lära dig lite om modellen som du kritiserar så ivrigt.
Enligt glob-modellen är "nedåt" en riktning mot jordens centrum.
De är ingen som bor "där nere", de bor på södra halvklotet, vilket fungerar lika som norra.

Förklara hur horisonten fungerar, om jorden är platt.

Jo det är väldigt konstigt, då skulle det bli natt på hela jorden.

Vad är bevisen för detta påstående?
Det finns alltid ett ner o upp öst o väst, det är naturligt. Vi i sverige lever uppe, dom i afrika lever där nere. Hade jorden varit sfärisk hade dom i sydafrika ramlat ner i rymden, men nu är jorden platt så det är ingen som ramlar ner alla står stabila på ytan.

Horisonten fungerar precis som vanligt som du ser den, inga konstigheter, jorden är platt lev med det, eller stick härifrån
Citera
2018-10-19, 17:58
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GizmoBoy
Nej det blir inte mörkt om solen går ner på en platt jord, solen strålar sträcker sig ut över hela jorden, är den uppe vid Sverige så är det mörkt på andra ställen, därför solen roterar runt jorden, det är inte jorden som roterar runt solen som ni skeptiker tror.

Nej redan urminnes tider har människan vetat att solen är platt, det vet alla, det är därför människor fortfarande tror det än idag.

Nej det behövs ingen kraft att förflytta en objekt, det handlar mer om fri vilja, allt har en fri vilja, vi är vår egna gud kan man säga. Det är ingen kraft som får objektet att falla ner, det är en naturlig företeelse

Men du som kan se miljoner stjärnor och har sett fem hunda kilometer bort på jorden borde väl kunna se en sol över Kina, Argentina eller USA? Varför kan man inte det? Och varför når inte solens strålar hit. Solen är ju uppe på någon plats på jorden vid varje givet tillfälle.

Nej, sedan urminnes tider har människan faktiskt vetat att jorden är rund. Det är bara för dig att acceptera.

Det är du som är den tröge här. Ett objekt som faller mot jorden ökar farten (tills det ökande luftmotståndet gör att fartökningen slutar), det skulle det inte göra om det inte påverkades av en konstant kraft. Men ja, det är en naturlig företeelse, även kallad naturlag. Den heter gravitationen.
Citera
2018-10-19, 18:03
Medlem
Clay Allisons avatar
Om ekvatorn är ett påhitt, och solen alltid är vid kanten(?), hur kan solen stå i zenit vid just ekvatorn?

Det vore för övrigt obetalbart att se en debatt mellan Gizmoboy och de andra plattskallarna i tråden. T ex om rymdens existens, eller om det är elektricitet som får föremål att dras mot jordens centrum eller om det är pga ’naturlig företeelse’.
Citera
2018-10-19, 18:12
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Finns massa bevis sök lite så finner du, jag ska inte göra din läxa åt dig. Jag inbillar mig inte, det är du som gör det.
Jag har ingen läxa. Har du inga bevis sp avfärdar jag ditt påstående som hittepå.

Citat:
Isväggen längd har ingen betydelse, den omger runt hela jorden i omkrets, så det spelar liksom ingen roll hur lång den är. Ekvatorn har inget med detta göra. Ekvatorn är bara en sak som människan hittat på för att vi inte ska tänka på andra banor.
Vilka bevis har du för att ekvatorn är ett påhitt. Det verkar som om du inte ens vet om isväggen finns.
Senast redigerad av ConnyKlasson 2018-10-19 kl. 18:56.
Citera
2018-10-19, 18:15
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Det finns alltid ett ner o upp öst o väst, det är naturligt. Vi i sverige lever uppe, dom i afrika lever där nere. Hade jorden varit sfärisk hade dom i sydafrika ramlat ner i rymden, men nu är jorden platt så det är ingen som ramlar ner alla står stabila på ytan.
Att alla står stabilt på utan beror på att gravitationen verkar mot kordens centrum.

Citat:
Horisonten fungerar precis som vanligt som du ser den, inga konstigheter, jorden är platt lev med det, eller stick härifrån
Jo, det är väldigt konstigt, då det inte stämmer imed observationen att objekt skyms av horisonten.
Citera
2018-10-19, 18:25
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:

Du vet att om det är dag i Sverige så är det dag i ett 'band' rakt norrut och söderut från Sverige. Mitt på dagen i Stockholm är ungefär mitt på dagen i Budapest, Sarajevo, Libyen, osv söderut till Kapstaden. Hur funkar detta med ditt påstående?
Citera
2018-10-19, 19:16
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:

Ingen kan ramla åt något annat håll än dit gravitationen verkar. Alltså ramlar ingen ut i rymden oavsett jordens form. Man ramlar in mot jordens centrum för det är dit kraften verkar.
Citera
2018-10-19, 19:48
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:

Källa till att allt har en fri vilka?
Citera
2018-10-19, 21:20
Medlem
Jazzils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
Till att börja med, även flat-earthare anser att jorden är cirkelformad!

ISS har avslöjats vara BLUFF, här ser du hur NASA samarbetat med Facebook, där de totalt har lurat dig och mig angående ISS påstådda Livestreams:

Källhänvisning:

https://www.youtube.com/watch?v=-WZ6-gW11us (Varning till de som är djupt NASA-troende)

Hoppsan...

Lefty, har du någon kommentar till hur det kommer sig att NASA ser sig tvingade att bluffa, om det nu var sant att ISS existerar...?

Snacka om grundlurade vi blivit...

Mår lite dåligt när jag såg den där filmen.
Finns det verkligen så korkade idioter som tror det ska synas plan från ISS, se stjärnor mitt i solljuset, tror molnen ska röra sig extremt snabbt, se rymdskrot, inte förstår optik (påverkar ”kurvaturen”), tror att det är konstigt med moln över extrema stora områden mm mm

Hur lever sådan idioter i verkligheten? Blir dom rädda av ett rödljus?

Ja, DoÅ, dom som gjort denna youtube-klipp är totalt idioter. Dessa tror du på... tragiskt.
Senast redigerad av Jazzil 2018-10-19 kl. 21:26.
Citera
2018-10-19, 21:37
Medlem
Jazzils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
Vad faen är det med dig, Madtop?

Trots att vi delgivit dig många gånger att det finns klara filmbevis för att Toronto INTE är dold under vattenytan, så fortsätter du spamma samma gamla lögner...

VAD FÅR DU UT AV ATT 24/7 SPAMMA SAMMA GAMLA LÖGNER I FORUMET?

Har du inget bättre för dig, Spamtop?

En tvättäkta desinformatör, det är vad du är!

Skäms du inte?

Alla ni som hunnit bli lurade av yrkesförnekaren Madtops påståenden om Toronto, se detta suveräna videoklipp av Jenna Fredo, där hon en gång för alla bevisar att Toronto inte sjunker ner under vattnet, så inser ni vilken ärkelögnare Madtop är:
https://www.youtube.com/watch?v=__liPsAYnJs

Kära läsare:

KOM IHÅG ATT SPARA DENNA VIDEO, OCH POSTA DEN VARJE GÅNG SOM MADTOP ÅTERKOMMER MED SINA GRAVA LÖGNER...
.

DÅ SKA JAG PÅMINNA DIG OM BEVISET OM HUR SVERIGES EGNA SKYSKRAPA TURNING TORSO DÖLJS ÖVER 100 METER AV JORDENS FORM!!!

Inte för jag tror du kommer besvara mig om hur det kommer sig att över 100 meter av tornet döljs av jordens form. Troligtvis kommer du svara med "perspektivet" men då perspektiv inte är en kraft som kan böja ljus så vet alla att så inte är fallet.

Nå, varför döljs över 100 meter av tornet?

BILD: http://imgbox.com/JCEOrSnJ
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in