Citat:
Ursprungligen postat av
milla200
Jag fick den 2018-01-31, 23:33 ;-)
Men även den sönderhackas tyvärr
Utöver att jag kan förstå att man reagerar på någon enskild pajas utbrott, är det rimligt att PM granskas, precis som alla andra uppgifter som presenteras i tråden. Varför dessa PM ska ha en särställning förstår jag inte.
När man nu dessutom förstår att det ibland är mass-pm som har skickats ut ifrågasätter jag än mer bevekelsgrunderna till att PMaren inte skickar ut informationen direkt i tråden.
PMarna skaffar sig en massa gisslan som ska känna sig tacksamma och utvalda och därför nödgade att varsamt föra den "känsliga" informationen vidare. Eftersom förmedlaren inte kan försvara informationen då den inte kommer från dem själva, försätts de i en besvärlig lojalitetskonflikt varför en del av dem väljer att lämna tråden.
Oavsett hur det ligger till med sanningshalten i dem, är dessa PM inte konstruktivt för den fria debatten eller den fria tanken, i alla fall inte om vidareförmedlaren inte accepterar samma behandling av det som resten av informationen som inkommer i tråden.
Och ja, jag har också fått ett antal PM. Jag har uppmanat dessa PMare att själva skriva i tråden. Ungefär hälften gjorde det, den andra hälften har jag inte sett röken av..
Jag råkade dock vi ett tillfälle bli påverkad av en manipulation i ett PM där jag ett litet tag lät mig dämpas av dennes svårighet med vissa saker jag skrev om. Inte heller känslomässigt gisslanskap är bra för det fria ordet.