2018-02-27, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Jo, visst tror jag de tänker dag och natt på detta. Måste vara ett helvete. Men fick de inte "svar" av polisen via brev och annat? De kommer faktiskt lite i skymundan här. Som om att det inte finns några efterlevande liksom. Det är dåligt att obduktionsrapporterna dröjer. Stackars människor.
Jo de har läst ett kort och konsist brev, men det betyder väl inte att de fått svar....istället tusen frågor och inga svar 😢Ja det är dåligt att det ska dröja så pass länge, men allt är inte så enkelt som många tycks tro.Det är mkt som ska analyseras.
Citera
2018-02-27, 21:35
Medlem
harperlees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Givetvis gäller "mina barn och andras ungar så föräldern är jävig" förmodligen också rätt gammal.

Föräldrar tar alltid sina barn i försvar.

Något är skumt i detta som vi missar.
Formuleringen är knasig.

Att man dödar barnen för deras låga livskvalitet.
Om barnen klagat så hade man uttryckt att de inte orkar mer.

Nu verkar det vara föräldrarna som inte orkade mer.

Om vi vet säkert att OH var sist så måste ju han varit drivande. Och det var ju hans livskvalitet som försämrades.

Det är osmakligt att tala om sina barn på det sättet.

Alla kan faktiskt inte knyta an till sina barn. För dem är barnen en börda.

Inte ofta vi hållt med varandra i den här tråden men här instämmer jag till fullo.
Citera
2018-02-27, 21:35
Medlem
Citat:
Det där kan vara väldigt relevant... har du möjlighet att undersöka om OH varit gift tidigare och var han bott? Tillgång till folkbokföringen?

Tyvärr inte.. och jag är inte tillräckligt motiverad för att ringa Skatteverket och fråga..
Citera
2018-02-27, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SintraartniS
Tyvärr inte.. och jag är inte tillräckligt motiverad för att ringa Skatteverket och fråga..

Inte jag heller... de som vill cykla ut med blommor och leta gravar kanske är det?
Citera
2018-02-27, 21:46
Medlem
Citat:
Givetvis gäller "mina barn och andras ungar så föräldern är jävig" förmodligen också rätt gammal.

Formuleringen är knasig.

Om vi vet säkert att OH var sist så måste ju han varit drivande. Och det var ju hans livskvalitet som försämrades.

Precis, för några är barnen en börda, en hämsko. Sådana föräldrar upplever att de offrar något. Precis som OH faktiskt uttrycker det. Här är det för låg livskvalitet. Att kombinera "levande, men kanske sjuka barn" och "för låg livskvalitet" är verkligen osmakligt.
Citera
2018-02-27, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vinbergssnacka
Solla bort 90% av infon? Vilken info? Brevet från avd. 9?
Men om det startade med Borellia - då kan ju inte M har fått det samma?
Nu blir jag mörkrädd.

Mörkrädd behöver du inte bli...längesedan jag skrev att allt började med A och borreöiainfektion som hon naturligtvis blivit behandlad för...men aldrig riktigt frisk och därav föräldrarnas sökande efter svar.
Sedan att Moa började få samma symptom som A vill jag inte spekulera i.Töserna hade i vart fall ingen diagnos annat en idiopatisk trötthet.
Och vad gäller pm till Avd 9 så är jag skeptisk.
Tänk lite själva över dessa teorier ni har om förgiftning med sömnmedel el dylikt....Inte så svårt för rättsmedicin att spåra då de skulle vetat vad de letar efter.Det är inte ens helt säkert att bägge har skrivit under brevet.Huset är fortfarande avspärrat.Att polisen är på det klara med vad som hänt så är det ju de anhöriga som känner paret bäst.Och det har varit många förhör !
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elli09
Jo de har läst ett kort och konsist brev, men det betyder väl inte att de fått svar....istället tusen frågor och inga svar 😢Ja det är dåligt att det ska dröja så pass länge, men allt är inte så enkelt som många tycks tro.Det är mkt som ska analyseras.

Blir fundersam här vem man skall tro på. Vet du om O och H:s föräldrar kände till att barnen hade en ME diagnos?
Citera
Bannlyst
Citat:

Formuleringen är knasig.

Vi har många föräldrar som ser sina barn som en börda och som har svårt att knyta an till dem. Deras barn lever fortfarandeså det räcker inte med det.

Föräldrarnas ord och handlingar ska ses i skuggan av en obearbetad krisreaktion på tre familjemedlemmars somatiska sjukdomar och en progredierande depression ovanpå en lindrig och för dem dold autism, vilka grumlade deras kognition, förstärkte deras oförmågor och gjorde det omöjliga möjligt.

Ja, jag börjar tro på det jag skriver. It makes sense.
Senast redigerad av Frank.Einstein 2018-02-27 kl. 22:03.
Citera
2018-02-27, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frank.Einstein
Vi har många föräldrar som ser sina barn som en börda och som har svårt att knyta an till dem. Deras barn lever fortfarandeså det räcker inte med det.

Föräldrarnas ord och handlingar ska ses i skuggan av en obearbetad krisreaktion på tre familjemedlemmars somatiska sjukdomar tillsammans med en progredierande depression, ovanpå en högfungerande autism, som grumlade deras kognition, förstärkte deras oförmågor och gjorde det omöjliga möjligt.

Ja, jag börjar tro på det jag skriver. It makes sense.

Så för dig är nu ME en enbart somatisk sjukdom? Skulle båda föräldrarna vara autister? Tror jag inte. Då hade de behövt LLS hemhjälp och städhjälp. Två i ett hushåll kan inte ha detta. Det går inte.
Citera
2018-02-27, 21:54
Medlem
[quote=mkors|63361598]Blir fundersam här vem man skall tro på. Vet du om O och H:s föräldrar kände till att barnen hade en ME
Vet ej hur många gånger jag har svarat på detta...Nej de kände inte till det och enligt dem så var det kronisk trötthet el idiopatisk trötthet som det står i läkarintyg.
Citera
2018-02-27, 21:55
Medlem
Petitess: några frågor från mig som inte fattar alla svängar på FB ännu:
Har följt, följer, några andra trådar men denna tråd är den första med sk ”PM”. Varför skriver man ett PM? Är det inte för att man inte hunnit registreras som användare ännu men vill ”skynda sig” delge information? PM som Avd.9 hade idag hade inkommit för 26 dagar sedan men varför ville avsändaren vänta så länge med att ge OK för publicering? Budskapet var ju bara, tycker jag, att gjuta olja på vågorna. Dessutom har jag fått en känsla av ytterligare PM ”ligger o väntar” men vem, och varför, väljer att vänta med publicering?
Citera
2018-02-27, 21:57
Medlem
Citat:
Så för dig är nu ME en enbart somatisk sjukdom? Skulle båda föräldrarna vara autister? Tror jag inte. Då hade de behövt LLS hemhjälp och städhjälp. Två i ett hushåll kan inte ha detta. Det går inte.

Det går bra att vara autistisk och leva ett ganska bra liv. Ha bra jobb och relationer och vara sambo. Och tänk på hur många i övre medelklass som har ”städhjälp”.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in