Citat:
Ursprungligen postat av
Blonay
Info kom från anhörig närmare än syskon, men skickades av nära vän till denna anhöriga som PM till avd.9.. Hur kan en pianolärarinnas ord slå högre än en nära anhörig?
Så har jag uppfattat det, eller har jag också fattat fel!
Jag undrar vad som ska till för att man ska vara säker att rätt info kommer från rätt person?? Skulle någon skriva ett inlägg här och skriva under som nära anhörig eller kanske skolpersonal. Hur många här skulle tro på det om inte infon stämde med egna tankar? Man kan liksom aldrig vara säker.
För min del var Avd.9 PM mer trovärdigt än mycket annan text i denna tråd. Skrivet med äkta känsla från en vanlig normal människa som kanske inte är journalist, författare, läkare eller dyl. Alla har inte skriftens gåva. Syftet var att skriva ner info, inte nån perfekt historieuppsats.
Men tyvärr löser ju inte detta PM fallet ändå! Vad hände för hemskt mellan jul och nyår?
Och vad fick dessa enligt släktingen goda människor att totalt flippa ur?
Jag är nyfiken på vilken släktsida den nära släktingen tillhör

O eller H
Båda kan mycket väl vara trovärdiga.
De har bara olika erfarenheter, upplevelser om dem.
En förälder som den pianolärarinnan beskriver kan mycket väl skina i andra sammanhang., hur förklarar du annars att samma goa gubbe kan ta livet av sina barn?
Många skulle bli förvånade om de fick se den verklighet många lever i när omgivningen ser perfektion och rosa moln. En utav anledningarna till varför det är så svårt att förstå många som kliver ur hemska familjeförhållanden är att de målat upp en helt annan bild för omgivningen. Inte ens riktigt nära kan se många gånger och de som får en glimt får välja mellan att ta bortförklaringar eller att försvinna ur familjens liv.
Ingenting stod rätt till i denna familjen, oavsett om en hel släkt skulle vilja påskina annat!