2018-02-28, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Artefakta
Vi vet inte om barnen verkligen hade ME. HB kan ha trott det och gett en livstrött plågad kvinna en väg ut.

Absolut, ME och diagnossökningen är sannolikt mest något som man behövde hitta för att förklara obegriplig trötthet. Själv tror jag att tröttheten berodde på att barnen plågades psykiskt av sin nitiske far.
Citera
2018-02-28, 01:44
Medlem
Skogsberghs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frank.Einstein
Vi har även, i alla fall minst en, som är helt ointresserad av skuld och straff i detta ärende, utan är endast intresserade av vilka mekanismer som låg bakom att något sånt här kunde hända. Kanske för att oavsett hur det förhåller sig är GM döda.

Är jag ensam om detta?
Det är du inte.

Jag vet att Mord är Mord, och jag är lika övertygad som alla andra här om att ett eller fler har begåtts i villan.
Jag har följt tråden sedan start men inte för att jag är intresserad av ev straff eller skuld hos en eller två GM.
Fallet är unikt som sådant och jag är, som de allra flesta här?, intresserad av vad som föranledde utplånandet av en hel familj.
De vissa som anser att det inte finns mkt mer att fundera över än att ett fruktansvärt brott har begåtts och att det är fördjävligt
att GM inte är i livet och kan ta sitt straff, förstår jag inte varför de orkar fortsätta att argumentera mot den andra "falangen".

Vad jag tror/tänker/tycker?
Om brottet begåtts av en/två SJUKA människor så är det.. Fruktansvärt. Tragiskt. Förklarligt.

Om brottet begåtts av, minst 1 "frisk" GM, så är det fortfarande Fruktansvärt! men förtillfället oförklarligt!

Jag tror på det senare av de två alternativen vilket då får mig att istället tro att det var något annat
som var helt sjukt i familjen och som resulterade i att familjen är borta.
Och eftersom jag i det första alternativet menar att "sjukt" kan vara en förklarlig anledning så är jag
beredd att i även det andra alternativet se det "sjuka" som DERAS anledning till att begå brottet.

Det "sjuka" tror jag inte i sig var just barnens, eller mammans, ev sjukdom/ar.
Nä jag tror hela den sammantagna situationen i deras ögon var helt fruktansvärt "sjuk", obotligt så.
När, eller OM det kommer fram fakta om varför de tyckte som de gjorde så tror jag inte att
jag lätt kommer att säga att "men hallå?!?! det där var väl ingen anledning att utplåna hela familjen?!"
Jag tror istället att fakta skulle få mig att tänka "jag hoppas och tror att jag skulle valt ett annat slut om jag
varit i deras situation, i ett helvete jag inte ens kan föreställa mig!
"

Fallet är som sagt unikt och jag tror att deras situation kan ha varit lika unik
OM den skulle visa sig vara det så hoppas jag fler kommer kunna säga "Tragiskt".
Så..
Tills jag vet annat så önskar jag dem alla 4 Vila i frid.
Citera
2018-02-28, 02:24
Medlem
Skogsberghs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Nej, PM:et kom till Avd 9 31.1. Hen valde att "offentliggöra" i dag...

En kopia till mig 2018-01-31, 22:32
Citera
2018-02-28, 03:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsbergh

Jag fick den 2018-01-31, 23:33 ;-)

Men även den sönderhackas tyvärr
Citera
2018-02-28, 03:53
Medlem
rubin22s avatar
Tror det är enklare än så, två perfekt föräldrar (anser de) får problem med barnen, deras förväntningar grusades för gott, vad fanns kvar? Döttrarna var smarta, men sjuka? ( enligt båda/en av föräldrarna åtminstone? ) Varför mördades annars barnen?
Citera
2018-02-28, 04:19
Medlem
Dr.Roberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
LÄS GÄRNA DETTA.

Jag fick OK att lägga ut det i tråden.

Det är i grund och botten från en vän, till en "riktigt nära" anhörig.

Citat :

Av allt som Xxxxxx har berättat så var Oskar en jättesnäll och omtänksam kille som alltid ställde upp på barnen, kollegorna etc. Han satte sig alltid på andra plats.
Hanna var också en snäll och omtänksam kvinna, dock väldigt privat av sig, hon pratade inte om privatlivet med kollegorna som Oskar gjorde.
Hanna började må väldigt dåligt i november, hon pratade med Agnes läkare och han vidarebefordrade henne till en kurator för stöd, samtidigt skrev han ut sömntabletter och någon form av lugnande tablett som hon skulle ta vid behov.
Agnes blev kraftigt försämrad omkring tredje advent, hon orkade knappt vara uppe längre. Läkaren hon hade kontaktades och dom skulle påbörja en utredning angående narkolepsi. ( dock påbörjades inte den utredningen för dom dog innan) Agnes hade ingen energi, ont i kroppen svår smärta i ben och knä.
Hon hade ofta feber och infektioner.
Någon diagnos hade hon inte fått men Hanna och Oskar hade börjat gräva i om det var vaccinationen hon fick när hon var 12 år för att förebygga livmoderhalscancern som hade orsakat Agnes all denna trötthet och smärta.
Hon var också yr så hon kunde knappt gå själv där hemma utan stöd.

Hanna kunde tydligen inte sova och var helt slut dagarna efter julafton, hon hade sagt till Oskar att hon inte skulle orka med allt då Moa också hade börjat visa tecken på sjukdom.
Dock var hon mest fysiskt trött och hade inte den uttalade smärtan som Agnes hade, dock hade ju Agnes varit sjuk längre.
Till slut hade Hanna sagt att hon kommer ta livet av sig, och Oskar hade väl försökt prata henne till rätta men utan framgång om jag förstod Xxxxx rätt. Oskar älskade verkligen både frun och barnen och kunde inte se ett liv utan Hanna, och efter jul några dagar innan nyår då händer något, dock visste Xxxxx inte vad, men då hade dom kommit överens om att dom skulle lämna in som en familj. Jag tolkar det som att Agnes har blivit sämre, Hanna hade ingen Cancer, och Xxxxx sa att någon psykopat var han eller hon verkligen inte. Dom gjorde allt för sina barn och dom orkade inte se barnen bara bli sämre och någon diagnos hade läkarna inte kommit fram till heller. Men sjukdomen ME var det troligtvis inte. Hon har varit inne och läst på FB dagligen och har gråtit sig till söms då hon inte kan förstå hur folk kan skriva som dom gör utan att ha någon fakta framför sig.
Xxxxx berättade att Oskars syster hade pratat med Oskar den 7 jan så då levde dom.
Enligt obduktionen så dog Oskar sist men det handlar endast om några timmar efter att Hanna och barnen hade somnat in, han tog några lugnade och hängde sig i trappen, enligt Xxxxxx så hade han inte kunnat genomföra det utan tablett då han inte var den som gav upp i vanliga fall.
Barnen visste inte om vad Oskar och Hanna planerade. Där finns en film enligt Xxxxxx som är ca 17 minuter lång, där förklarar Oskar och Hanna ingående för familjer och vänner varför dom har tagit detta beslut. Filmen har också skickats ut via nätet till Oskars föräldrar varför han gjorde så var för att han inte visste om filmen på något sätt skulle komma bort i huset när dom slutligen skulle bli hittade. I brevet så framgår det en massa men den informationen hade Xxxxxx inte fått ta del av. Den var för smärtsam.
Just det den sista tiden innan jul då orkade Agnes knappt med någon hemundervisning, dom fick ta massor av pauser och glöden försvann mer och mer på Agnes, Hanna såg ingen framtid, läkarna sa ju inte rakt ut att barnen skulle dö men föräldrarna såg ju hur barnen försämrades dagligen.
Där finns inga bilder på Moa på nätet, Agnes hade Instagram och Facebook. Dock inte öppen för allmänheten sa Xxxxxx .

Tack för detta.Citerar för vissa kan behöva läsa det återigen.
Citera
2018-02-28, 04:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Robert
Tack för detta.Citerar för vissa kan behöva läsa det återigen.

Det ger lite klarhet om händelsen. Tack.
Citera
2018-02-28, 04:33
Medlem
Dr.Roberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clarabesched

Här beskrivs en familj som helt har "imploderat", Föräldrarna har enligt beskrivningen inte klarat av att agera på ett funktionellt sätt när den äldsta dottern blev så dålig att hon inte kunde gå, fick ont och inte orkade någonting. För mig låter det som om dottern akut borde lagts in på sjukhus. Därefter borde ha inletts en massiv insats av både social och psykologisk art, både rent konkret med hjälp att sköta döttrarna och med samtalsstöd för både döttrarna och föräldrarna. Denna familj verkar, om beskrivningen är riktig, inte alls ha fått adekvat stöd och hjälp. Inte på något sätt. Av beskrivningen att döma verkar de helt och hållet ha lämnats åt sitt öde. Om nu denna beskrivning är pålitlig.

Precis...och kommun eller skola visste om "en familj i kris och det som inte fick hända..hände"
Citera
2018-02-28, 05:24
Medlem
Dr.Roberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Det finns, med stor sannolikhet fler PM, med ännu bättre information.
Det lovar jag.
Men bemötandet i denna tråden, när man lägger ut ett PM gör att man istället håller infon för sig själv.
Man behöver inte tycka samma som jag.....
Men nu är det dagis-nivå på en del
Jag ville verkligen bidra med nått som vi alla kunde spinna vidare på.
Men, istället blir resultatet såhär
Scheele försökte, och han sitter på otrolig info.
Men hen gav upp.
Några andra försökte bidra, men dom gav upp.
Nu skiter jag i det här...... på riktigt.
Jag tar min info, och försvinner från denna tråd.
Ni som söker vidare, kan hitta stensäker info hos rappytt, och hens pianotant.
Där hittar ni svaret.
Lycka till i tråden, men nu slipper ni mej !

Trist och jag förstår att du inte kan outa källan.Det hade ju varit att skriva h*ns namn i princip.
Citera
2018-02-28, 05:48
Medlem
Anabellas avatar
Det förvånar mig med vilken frenesi trådens samlade trupp försöker och faktiskt lyckas jaga bort varenda människa som har ngt med substans att komma med. En efter en. Men varför behöver vi dem när vi har rappytt?… Grattis, manegen är sopat.
Det är väl upp till var och en att värdera andras uppgifter. Ett känsligt öra kan alltid urskilja en falsk röst i kören, alla har sin bedömningsförmåga. Om ngn misstror uppgiftslämnaren eller den info h*n kommer med, om uppgifterna inte passar i det scenario ni tror ha klart för er - OK, det räcker väl att säga ”jag tror inte på det". Varför håna, bespotta, förolämpa, trollanklaga varenda människa som uppriktigt försöker bidra till att nysta upp denna bisarra historia.. Är det någon som på allvar tror att scheele eller avd9 är troll?
Tror ni att någon person med självrespekt som verkligen besitter fakta kommer att ha lust att äntra denna tråd efter att ha bläddrat lite här? Knappast. I så fall återstår det att puttra i sin egen marinad det närmaste halvåret..
Citera
2018-02-28, 06:09
Medlem
Dr.Roberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsbergh

En kopia till mig 2018-02-06, 12:22

Jag förstår Avd9.Att dela infon och sedan bli häcklad..fy bubblan !
Citera
2018-02-28, 06:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anabella
Det förvånar mig med vilken frenesi trådens samlade trupp försöker och faktiskt lyckas jaga bort varenda människa som har ngt med substans att komma med. En efter en. Men varför behöver vi dem när vi har rappytt?… Grattis, manegen är sopat.
Det är väl upp till var och en att värdera andras uppgifter. Ett känsligt öra kan alltid urskilja en falsk röst i kören, alla har sin bedömningsförmåga. Om ngn misstror uppgiftslämnaren eller den info h*n kommer med, om uppgifterna inte passar i det scenario ni tror ha klart för er - OK, det räcker väl att säga ”jag tror inte på det". Varför håna, bespotta, förolämpa, trollanklaga varenda människa som uppriktigt försöker bidra till att nysta upp denna bisarra historia.. Är det någon som på allvar tror att scheele eller avd9 är troll?
Tror ni att någon person med självrespekt som verkligen besitter fakta kommer att ha lust att äntra denna tråd efter att ha bläddrat lite här? Knappast. I så fall återstår det att puttra i sin egen marinad det närmaste halvåret..

Det är mindre än en handfull profiler som har lagt ner hela sin själ i att förstöra tråden. Vid minsta försök eller antydan att försöka se bortom deras horisont så har man gått till samlad aktion för att berätta vilket hemskt massmord det handlar om och att det är sinnessjuka pappan som är skyldig.

Det får inte finnas tillstymmelse till någon annan förklaring. När detta sen påtalas så backar vederbörande ett halvt steg och försvarar sig med att hen minsann har ett ”öppet sinne” och bara presenterar en teori. Så fort nästa person försöker presentera en alternativ teori så haglar anklagelserna om att denne tycker att det är rätt att MÖRDA barn. Sen är allt igång på nytt. Om det dröjer för länge med inlägg som kan angripas så skapas det till slut halmgubbar som tycker att det är rätt att MÖRDA barn. Har man ingen fiende så uppfinner man en.

Det positiva är att det nu har gått så långt att allt fler börjar ifrågasätta det sunda i beteendet. För det är utan tvekan maniskt och på gränsen till osunt. En sån här tråd väcker säkert minnen, känslor och tankar hos många. Det kanske till och med kan väcka ens egna inre demoner. När det känns som att det verkliga livet och Bjärred, via tråden, börjar beröra allt för mycket känslor och man börjar bete sig som en manisk väckelsepredikant så bör man ta en paus och försöka förstå att det inte handlar om en själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in