2018-02-27, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hayouel
Jag har funderat lite på ditt inlägg under dagen och det är några saker som jag inte riktigt får ihop och undrar om du som har förstahandsinformation kan hjälpa mig.

De här sakerna som personen sagt är det information denne har fått medans de var i livet eller var det i självmordsvideon? Jag tänker främst på att H var självmordsbenägen, hur sjuk A var/blev?

Har man ingen diagnos, som det hävdas, så finns det ingen "Agnes läkare". Bara det sätter krokben för hela "novellen".

Och det här är så enfaldigt och barnsligt att jag storknar, en skoluppsats av finnig fjortis:

..."enligt Xxxxxx så hade han inte kunnat genomföra det utan tablett då han inte var den som gav upp i vanliga fall."

Obduktionsrapporterna väntar alla på, så INGEN vet vad han hade i kroppen. Plattare pannkaka finns inte. Men bra försök!
Senast redigerad av rappytt 2018-02-27 kl. 20:16.
Citera
2018-02-27, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Walla-walla-wincha
Jag personligen tycker det är viktigt med bild. Absolut inte för att döma nån eller nåt i den stilen, det är inte upp till mig. Nej. Enbart för att porträtt har "själ" och bilder har en historia. Ögon berättar. Ja, jag är kanske lite konstig på det viset, men bilder är talande.
Känner på ett liknande sätt här och det var under lång tid den största anledningen till att jag hängde i tråden och är eg så fortf även om det ser ut att dröja med bild just nu
Citera
2018-02-27, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blonay
Info kom från anhörig närmare än syskon, men skickades av nära vän till denna anhöriga som PM till avd.9.. Hur kan en pianolärarinnas ord slå högre än en nära anhörig?
Så har jag uppfattat det, eller har jag också fattat fel!

Jag undrar vad som ska till för att man ska vara säker att rätt info kommer från rätt person?? Skulle någon skriva ett inlägg här och skriva under som nära anhörig eller kanske skolpersonal. Hur många här skulle tro på det om inte infon stämde med egna tankar? Man kan liksom aldrig vara säker.

För min del var Avd.9 PM mer trovärdigt än mycket annan text i denna tråd. Skrivet med äkta känsla från en vanlig normal människa som kanske inte är journalist, författare, läkare eller dyl. Alla har inte skriftens gåva. Syftet var att skriva ner info, inte nån perfekt historieuppsats.

Men tyvärr löser ju inte detta PM fallet ändå! Vad hände för hemskt mellan jul och nyår?
Och vad fick dessa enligt släktingen goda människor att totalt flippa ur?

Jag är nyfiken på vilken släktsida den nära släktingen tillhör O eller H

Angående det jag har fetat i texten: jag vet inte om det är så i detta fallet men man skulle kunna tänka sig att en pianolärare är mer opartisk än en nära anhörig.
Citera
2018-02-27, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frank.Einstein
När du har en vettig fråga till mig så kan du komma tillbaks så ska jag svara på den.

Då kommer min fråga. Enligt PM vi har läst har barnen ingen diagnos. Du påstår att barnen har det. Varför ska vi tro på dig och dissa avd.9?
Citera
2018-02-27, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blonay
Info kom från anhörig närmare än syskon, men skickades av nära vän till denna anhöriga som PM till avd.9.. Hur kan en pianolärarinnas ord slå högre än en nära anhörig?
Så har jag uppfattat det, eller har jag också fattat fel!

Jag undrar vad som ska till för att man ska vara säker att rätt info kommer från rätt person?? Skulle någon skriva ett inlägg här och skriva under som nära anhörig eller kanske skolpersonal. Hur många här skulle tro på det om inte infon stämde med egna tankar? Man kan liksom aldrig vara säker.

För min del var Avd.9 PM mer trovärdigt än mycket annan text i denna tråd. Skrivet med äkta känsla från en vanlig normal människa som kanske inte är journalist, författare, läkare eller dyl. Alla har inte skriftens gåva. Syftet var att skriva ner info, inte nån perfekt historieuppsats.

Men tyvärr löser ju inte detta PM fallet ändå! Vad hände för hemskt mellan jul och nyår?
Och vad fick dessa enligt släktingen goda människor att totalt flippa ur?

Jag är nyfiken på vilken släktsida den nära släktingen tillhör O eller H

Du kan vara säker på att det falska PM:et inte har något att göra med vad olika personer tror om fallet. Den dagen det kommer säkra uppgifter kommer vi alla vara eniga om att så är fallet. Jag har följt tråden från början och läst allt och är 100 procent säker på att detta PM är falskt. Det finns allt för många motstridiga uppgifter, för många detaljer, sådant ingen kan veta med mera. En ganska fantasirik skapelse, baserad på allt det vi andra tror eller spekulerar kring.
Senast redigerad av rappytt 2018-02-27 kl. 20:28.
Citera
2018-02-27, 20:29
Bannlyst
Det finns, med stor sannolikhet fler PM, med ännu bättre information.
Det lovar jag.
Men bemötandet i denna tråden, när man lägger ut ett PM gör att man istället håller infon för sig själv.
Man behöver inte tycka samma som jag.....
Men nu är det dagis-nivå på en del
Jag ville verkligen bidra med nått som vi alla kunde spinna vidare på.
Men, istället blir resultatet såhär
Scheele försökte, och han sitter på otrolig info.
Men hen gav upp.
Några andra försökte bidra, men dom gav upp.
Nu skiter jag i det här...... på riktigt.
Jag tar min info, och försvinner från denna tråd.
Ni som söker vidare, kan hitta stensäker info hos rappytt, och hens pianotant.
Där hittar ni svaret.
Lycka till i tråden, men nu slipper ni mej !
Citera
2018-02-27, 20:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Då kommer min fråga. Enligt PM vi har läst har barnen ingen diagnos. Du påstår att barnen har det. Varför ska vi tro på dig och dissa avd.9?

Som jag sagt tidigare vet jag att båda barnen hade intyg på diagnos ME/CFS från läkare inom offentlig sjukvård. Jag ska dessutom nu berätta att det rör sig om ett av de större sjukhusen i Sverige. Jag kommer inte att ge mer information om detta även om du eller någon annan frågar om det.

I PMet Avd.9 vb:ar berättar den som skrivit det att flickorna inte hade någon diagnos. Som jag ser det kan det bero på en rad olika anledningar vilka står att finna i min tidigare kommentar kring PMet.

Huruvida man ska tro på min uppgift eller uppgiften i PMet är varken mitt problem eller något som intresserar mig.
Citera
2018-02-27, 20:33
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
PM:et är allt för detaljrikt, det heter att "ljuga vitt och brett". En provkarta på det i avd. 9:s PM.
https://www.va.se/nyheter/2016/10/25/experten-6-tecken-pa-att-nagon-ljuger-for-dig/

Det är några saker i detta pm som jag inte får ihop.
Dels innehåller det i stort sätt bara uppgifter som tidigare varit uppe i tråden.
Att HB var den som mått dåligt, att OH kämpade på, att A var trött , att något hänt runt ju (eller tredje advent), att den skulle finnas en 17 min lång video som OH gjort och skickat iväg. Att OH hade kontakt med sin syster 7/1, att alla låg i sina sängar nedbäddade, att OH dog sist med piller och hängning.
Dessutom omnämns och förnekas saker från denna tråd - som HBs cancer eller As EM-diagnos.

Det är som pm-skrivaren nogsamt följt tråden och plitat ihop det hela med bekräftelser respektive förnekande av det som tagits upp i tråden. Pm-skrivar lämnar liksom inte några nya egna faktauppgifter utan allt finns att hitta i denna tråd. Om det verkligen handlar om en vän till någon nära anhörig till OH eller HB borde det funnits ytterligare uppgifter som står för sig själva och inte hela tiden anknyter till tråden. Det borde finna andra fakta än bara trådpunkter.

Vissa uppgifter är därtill helt felaktiga som:
"Hanna kunde tydligen inte sova och var helt slut dagarna efter julafton, hon hade sagt till Oskar att hon inte skulle orka med allt då Moa också hade börjat visa tecken på sjukdom."
Moa hade inte börjat visa tecken på sjukdom stracks före jul - M hade haft hemundervisning med ett läkarintyg om sjukdom hela höstterminen.

Är detta pm äkta? Att det nog är äkta att postaren Avd.9 verkligen fått det stämmer säkert.
Men är själva pm-et bara ett hopkok av trådinnehåll?
Senast redigerad av Solglittret 2018-02-27 kl. 20:42.
Citera
2018-02-27, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hayouel
Angående det jag har fetat i texten: jag vet inte om det är så i detta fallet men man skulle kunna tänka sig att en pianolärare är mer opartisk än en nära anhörig.

Absolut jag är en av dem som tror hon finns och allt hon sagt är sant,
men sen kan man ju tolka det hon sagt som man vill
Att jag drog upp henne nu var mest för att jag tycker att det är intressant att se hur man väljer vilka man tror på. Källa från Elisabeth Höglund slår högre än en källa som kontaktat en användare här.
Det ena en okänd pianolärare, det andra en nära anhörig som vill vara anonym.

Hoppas du förstår hur jag menar
Citera
2018-02-27, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Det finns, med stor sannolikhet fler PM, med ännu bättre information.
Det lovar jag.
Men bemötandet i denna tråden, när man lägger ut ett PM gör att man istället håller infon för sig själv.
Man behöver inte tycka samma som jag.....
Men nu är det dagis-nivå på en del
Jag ville verkligen bidra med nått som vi alla kunde spinna vidare på.
Men, istället blir resultatet såhär
Scheele försökte, och han sitter på otrolig info.
Men hen gav upp.
Några andra försökte bidra, men dom gav upp.
Nu skiter jag i det här...... på riktigt.
Jag tar min info, och försvinner från denna tråd.
Ni som söker vidare, kan hitta stensäker info hos rappytt, och hens pianotant.
Där hittar ni svaret.
Lycka till i tråden, men nu slipper ni mej !
Jodå, visst finns det det. Men till skillnad från dig så vänder åtminstone inte jag upp strupen mot vissa användare här. De får söka vidare. Jag öppnar inte upp för något alls. Det slutade jag med för en månad sedan. Du var trägen, du bjuder på det du har. Men får skit för det. Det har droppat in ett och annat PM till några av oss. Varför dela?
Citera
2018-02-27, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Det är några saker i detta pm som jag inte får ihop.
Dels innehåller det i stort sätt bara uppgifter som tidigare varit uppe i tråden.
Att HB var den som mått dåligt, att OH kämpade på, att A var trött , att något hänt runt ju (eller tredje advent), att den skulle finnas en 17 min lång video som OH gjort och skickat iväg. Att OH hade kontakt med sin syster 7/1, att alla låg i sina sängar nedbäddade, att OH dog sist med piller och hängning.
Dessutom omnämns och förnekas saker från denna tråd - som HBs cancer eller As EM-diagnos.

Det är som pm-skrivaren nogsamt följt tråden och plitat ihop det hela med bekräftelser respektive förnekande av det som tagits upp i tråden. Pm-skrivar lämnar liksom inte några nya egna faktauppgifter utan allt finns att hitta i denna tråd. Om det verkligen handlar om en vän till någon nära anhörig till OH eller HB borde det funnits ytterligare uppgifter som står för sig själva och inte hela tiden anknyter till tråden. Det borde finna andra fakta än bara trådpunkter.

Vissa uppgifter är därtill helt felaktiga som:
"Hanna kunde tydligen inte sova och var helt slut dagarna efter julafton, hon hade sagt till Oskar att hon inte skulle orka med allt då Moa också hade börjat visa tecken på sjukdom."
Moa hade inte börjat visa tecken på sjukdom straks före jul - M hade haft hemundervisning med ett läkarintyg om sjukdom hela höstterminen.

Är detta pm äkta? Att det nog är äkta att postaren Avd.9 verkligen fått det stämmer säkert.
Men är själva pm-et bara ett hopkok av trådinnehåll?

Fast Pm:et hade ju Avd9 fått den 31 jan. Och det ör väl efter det som det mesta i det har dryftats. Avd9, scheele och Picasso har väl fått samma pm verkar det som. Orkar absolut inte gå tillbaks och läsa allt före den 31 jan, men eftersom jag hängt med i tråden är min uppfattning att innehåller i detta pm har varit till grund för den senaste månadens diskussioner här, och inte tvärtom.

Jag har för övrigt fått IRL-info av en vän till en som kände familjen att

1) HB var inte riktigt frisk, psykiskt

2) OH har upplevt nåt väldigt tragiskt i En tidigare relation
Citera
2018-02-27, 20:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jodå, visst finns det det. Men till skillnad från dig så vänder åtminstone inte jag upp strupen mot vissa användare här. De får söka vidare. Jag öppnar inte upp för något alls. Det slutade jag med för en månad sedan. Du var trägen, du bjuder på det du har. Men får skit för det. Det har droppat in ett och annat PM till några av oss. Varför dela?

Vi är många som har fått skit i den här tråden för olika uppgifter som vi förmedlat.
Just Avd.9s vb av PMet är nog ett av de mest hyllade tilltagen i tråden även om det haft några kritiker. Jag förstår inte vad som är problemet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in