2018-02-27, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Har han debuterat såhär, utan nån uppvärmning, då är han nästan unik.

En sån här kille bör ha brottslighet i bagaget... De flesta liknande brottslingar har det...

Och om han har mer i bagaget så kommer han nog att prata om det.
Min teori är att när Madsen blev introducerad i sexlivet av sina två lesbiska väninnor i 20-årsåldern så hamnade han ganska omgående i bdsm-kulturen. Utan att ha minsta erfarenhet av relationer och sex eller kärlek mellan två människor, så ansåg han nog att så här skulle det vara. Och eftersom han gillade våldsinslagen i sexet så kan man tänka sig att hans hjärna inte riktigt blev som andras. Han är också extrem vad gäller att hela tiden öka på saker och ting. Trekant ska nästa gång vara tiokant, som en kompis sa. Och hela tiden, under de närmaste 20 åren eskalerade våldsinslagen i sexlekarna. Ju värre det blev, desto mer njöt han. Tortyrfilmerna som hittades, hade han antagligen för att runka till och upptäckte att det var den optimala njutningen. Hela tiden eskalerade det.

De "enda" brotten jag tror han begått är att ha varit jäkligt hårdhänt mot sina älskarinnor. Vissa kanske gillade det och andra inte. Jag tror inte att hustrun var så glad för det, och därför beslöt dom sig för att ha ett öppet förhållande.

Men när han nått de absoluta topphöjderna, vad återstår? Jo, egen tortyr på en högst levande kvinna. Och döda henne i samband med det. Därefter finns inget mer. Så kanske han var beredd att krypa in på livstid för att få uppleva detta?
Citera
2018-02-27, 16:11
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Jag tror också att han "testat" en del av planen i förväg, att det i sig är upphetsande, känna av hur väninnan han sms:a med reagerade. Börjar bli som att hans sadistfantasi sipprar ut lite mer och mer, får kraft, i verkligheten. Tror också att han känner en oerhörd tillfredsställelse och makt av att veta att det han skrev till henne var en verklig plan och inget "dirty, kinky talk".

OM han inte fått KW att komma för intervjun i ubåten så tror jag säkert att han snarast försökt locka med sig någon annan kvinna/offer. Men, jag tror att det var en extra lockelse för honom med just KW, av flera olika anledningar som vi tidigare tagit upp, men också för att de inte kände varandra och för att hon var mer av typen oskuldsfull, reko helylletjej - en sån han själv aldrig kunde få.
I "Submarine ballet" där han glider i in i Köpenhamn som om han vore en kunglighet på stadsbeök, är det allt grav narc varning..
Kapten Madsen i tornet och 6 personer med eldrött, långt hår (identiska peruker). Får en känsla att han lagt sig i rekvisitan.
PM beter sig som om han lever i fantasy och jag kan inte låta bli att tänka på Mr Grey och den kritiserade filmatiseringen, alltså grunddragen i manus, inte deras relation (sadistisk kinky hane vs näpen, rödhårig universitetsflicka).
Urprototypen för en dominant hane och gentleman som samtidigt är en skitstövel som arbetsledare. Nån slags vuxen, snedvriden version (sagan om drömprinsen) men är enbart pykopatisk sadist all inclusive.
Älskarinnan ser PM som en gudomligt omsorgsfull man när han kammar hennes långa hår dagligen i två månaderna när hon har bägge händerna i gips eller hur det nu var.
Med facit in hand om hans störda person och sett till mordet ligger det nära till hands att ana en fetisch och njutning av en inkapaciterad kvinna.

PM kan väl inte ha undgått att se Kim, bodde hon inte 200 m bort och han sägs ha setts vid nån lägereld.
När kontaktade hon honom?
Citera
2018-02-27, 16:19
Medlem
Vill egentligen inte ens tänka tanken.. men jag har svårt att ta bort idén att han börjat såga innan hon var helt borta.. Oavsett är det en riktigt sjuk kille det här. Släng bort nyckeln..
Citera
2018-02-27, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Va? Det får du gärna förklara för här hänger jag inte med.

Så han fick inte totalt avslag att skjuta upp raket? Eller var det det att han inte skulle inte bli Först!? Eller gjorde något annat, ekonomiska hinder t ex att han visste att han inte skulle kunna klara av att genomföra det alls?
Det var ju något avslag han fick ang fallskärmstestning(?) Vad berodde avslaget på? Var det totalt avslag?

Kan ju vara så att det endast var ett tillfälligt motstånd. Men att det ändå triggade Madsen.
Eller så är det oberoende av varandra. Han skulle gjort det oavsett?
Senast redigerad av greyhoundbus 2018-02-27 kl. 16:43.
Citera
2018-02-27, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Han visste ju inte förrän på e.m den 10:e att han lyckats hala in Kim. Han ville ha en plan B kanske.
Jag tror att han var förvirrad och kastade ut förslag åt höger och vänster. Tror han haft Kim i åtanke ett tak och väntat på rätt tillfälle.

Spelar ingen roll om han just planerat att mörda just henne. Han planerade att mörda någon och hon var en av hans möjliga kandidater.
Citera
2018-02-27, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zumwirdenhirsch
Mycket välskrivet. Speciellt vad gäller den sista fetstilta meningen funderar jag lite på "It puts the lotion in the basket" - scenen från När lamman tystnar. Visst kan det vara en del av avpersonifieringsprocessen att ta någon han inte känner och därmed inte har någon relation till. Någon som dock såklart passar in på hans sjuka preferenser. Det skulle kanske kunna vara så?

Det diskuteras att Bundy tog folk när som helst och mitt på ljusa dagen. Men jag tror fortfarande att det här var Madsens första (och sista) gång, så han valde sin tryggaste plats, ubåten, för att få jobba ostört. Mår illa av tanken vad han gjort med Kim Wall..
Tro också att det var Kim han ville åt och att han testade med andra.

Han passade på att skriva sanningen vad han hade för plan eftersom hon trodde det var en fantasi.
Senast redigerad av greyhoundbus 2018-02-27 kl. 16:44.
Citera
2018-02-27, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zumwirdenhirsch
Vill egentligen inte ens tänka tanken.. men jag har svårt att ta bort idén att han börjat såga innan hon var helt borta.. Oavsett är det en riktigt sjuk kille det här. Släng bort nyckeln..
Åklagaren berättar att man inte vet om hon ströps till döds, eller om hon avled när han sågade av henne halsen. Frågan är om man kan fastställa ifall hon levde när en arm eller ett lår sågades av. Förhoppningsvis förblödde hon innan hon avled. 14 knivhugg i buk och underliv är inte något att leka med.
Citera
2018-02-27, 18:23
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Åklagaren berättar att man inte vet om hon ströps till döds, eller om hon avled när han sågade av henne halsen. Frågan är om man kan fastställa ifall hon levde när en arm eller ett lår sågades av. Förhoppningsvis förblödde hon innan hon avled. 14 knivhugg i buk och underliv är inte något att leka med.

Du har väl ändå varit med länge nog i tråden för att inte sprida sådan skit. Det är sedan länge klartgjort att styckningen skedde efter att hon dog.

Du framställer det också som att man vet att hon antingen ströps eller dekapiterades till döds, men man vet inte hur hon dog och av vad som framkommit finns det ingenting som tyder på strypning, det är bara rena spekulationer. Hon kan precis lika gärna ha förblött, och det är den mest troliga dödsorsaken IMO.
Citera
2018-02-27, 18:25
Medlem
trngws avatar
Att det blev Kim var en ren slump, därom är jag övertygad. Han försökte under veckorna innan dådet få med flera olika kvinnor ensamma ombord, men misslyckades med alla. Plötsligt kom han på den där journalisten som hade kontaktat honom flera månader tidigare och bett om en intervju, så då ringde han henne, och hon nappade. Hade hon tackat nej till förmån för sin fest, hade PM fortsatt att jaga ett offer. Så tror jag.
Citera
2018-02-27, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Du har väl ändå varit med länge nog i tråden för att inte sprida sådan skit. Det är sedan länge klartgjort att styckningen skedde efter att hon dog.

Du framställer det också som att man vet att hon antingen ströps eller dekapiterades till döds, men man vet inte hur hon dog och av vad som framkommit finns det ingenting som tyder på strypning, det är bara rena spekulationer. Hon kan precis lika gärna ha förblött, och det är den mest troliga dödsorsaken IMO.
Jag hoppas hon förblödde. Men åklagaren sa att man inte vet om hon dog när hon ströps till döds eller när han skar halsen av henne. Det är fakta.
Citera
2018-02-27, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw

https://www.expressen.se/kvallsposten/nu-atalas-madsen-for-kim-walls-dod/

Exakt hur Kim Wall dödades är inte klarlagt, rättsläkare har inte kunnat fastslå dödsorsaken.
– Men det kan ha skett genom att halsen blev avskuren eller genom kvävning, säger åklagaren.

Med kvävning menar han strypning - jag hittar inte just det när jag söker nu. Jag sitter verkligen inte och hittar på saker om du tror det. Om jag TROR saker så säger jag det.
Citera
2018-02-27, 18:53
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
Tro också att det var Kim han ville åt och att han testade med andra.
Han passade på att skriva sanningen vad han hade för plan eftersom hon trodde det var en fantasi.
Sen hon tog kontakt (på våren, några månader innan?) kan han mycket väl ha gjort research och sett henne som ett lämpligt offer.
Smsen är nog hans fantasi/plan som presenteras, likheten går inte att missa.
Stark besvikelse kan ha fått honom att besluta sig att aktivera sina sjuka fantasier abrupt, han vore inte den första som sagt. Vet han sen om att hon ska flytta så lär det hasta.

Det beskrivs affektutbrott, han kränker medarbetare, är dominant, har rubbade fantasier osv.
Det ligger nån sorts självbedrägeri i det hela som gör att såna här avarter tar sig fram, man vill inte se samtidigt som denna är manipulativ, med storslagna visioner som frestar.

Hans beteende slätas över och normaliseras, han verkar ha accepterats som en säregen typ bara. Manisk besatthet blir passion, entusiasm och hängivenhet. Som om han vore en mall för living the dream - den enkle mannen som kommer erhålla berömmelse via att lyckas med små medel men mycket svett, nåt sorts Golat och David syndrom.
Jag undrar ständigt varför folk fascineras av narcissism som om det vore nåt eftersträvansvärt.
Personen anses innovativ, drivande och passionerad. Att vederbörande samtidigt har stora brister gällande emotionell kompetens, uppvisar ett empatistört ledarskap är mindre noga. Tvi vale.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in