Citat:
Ja,förlåt att jag uttryckte mig slarvigt. Jag TROR att det var slumpen.Men inte att det var KiMs fel att hon råkade ut för en galning. Det finns hur många journalister som helst både på TV och i press världen över som gör program samt reportage om kontroversiella ämnen tex parafilier.
Och alla har hälsan och mår bra. Inte någon av dem har "triggat" igång en galning.
Jag är lite känslig när folk antyder att KiM gjort något fel. Så jag gick igång på det. Förlåt. Kan hålla med om att KiM kunde formulerat sig som du föreslår. Men det hade nog inte hjälpt mot en inbillningssjuk,narcissistisk galning.
Jag frågade min dotter om hon vågat göra en intervju med Madsen ombord på Nautilus? -Nej,en hemmabyggd ubåt skulle hon inte sätta sin fot på. -Men då hade jag bara blivit styckmördad någon annanstans istället.- För jag hade ju inte varit det minsta rädd för att intervjua PM, blev hennes svar.
Med facit i hand kan man kalla populära Ubåten Nautilus för en "tortyrkammare".
Men hade du ens tänkt tanken för ett år sedan?
Och alla har hälsan och mår bra. Inte någon av dem har "triggat" igång en galning.
Jag är lite känslig när folk antyder att KiM gjort något fel. Så jag gick igång på det. Förlåt. Kan hålla med om att KiM kunde formulerat sig som du föreslår. Men det hade nog inte hjälpt mot en inbillningssjuk,narcissistisk galning.
Jag frågade min dotter om hon vågat göra en intervju med Madsen ombord på Nautilus? -Nej,en hemmabyggd ubåt skulle hon inte sätta sin fot på. -Men då hade jag bara blivit styckmördad någon annanstans istället.- För jag hade ju inte varit det minsta rädd för att intervjua PM, blev hennes svar.
Med facit i hand kan man kalla populära Ubåten Nautilus för en "tortyrkammare".
Men hade du ens tänkt tanken för ett år sedan?
Du är förlåten :-)
Vi alla tror en massa. Inget att bli arg över ifall någon inte tror som du..
Jag har inte heller skrivit att det skulle ha varit ”Kims fel” att hon blev mördad. Det är aldrig mordoffrets FEL när det händer. Jag menade bara att man inte ska kamma medhårs alla avvikande för att göra storyn mer säljande/spännande. Om folk vill skära sig själva eller varandra så finns det absolut inget ljuvligt i det. Bara sjukligt. Och jag anser att journalister har ett visst ansvar när de skriver sina texter.
Sen håller jag inte med om det fatalistiska tankesättet att ifall man tackar nej till besök i en galnings tortyrkammare då blir man ändå styckmördad någon annanstans.
Dr Phil är inte en man som jag håller högt på många sätt men han har rätt när han säger att:
”You don't give people the benefit of the doubt, nor do you judge them. You gather information and make an informed decision.”
Man tänker alltså inte som så att Madsen visserligen är lite udda, egendomlig, bitvis aggressiv och ombytlig - men han är nog en hyvens kille ändå. Man tänker istället att så länge jag inte känner den här lite udda och märkliga människan så utsätter jag mig inte för en fara i onödan utan gör den här intervjun här på land omgiven av andra människor och på ett ställen där jag kan känna mig trygg.
Detta borde Kim ha lärt sig under sin säkerhetsutbildning.
Har saknat er. Det kan ligga en del i vad du säger. Många stora konstnärer har haft NPF tror man idag.