2018-02-25, 18:13
Medlem
paperboy85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ziaya
Det... finns fler mödrar än fäder... i samhället?
Vet du hur barn blir till?

Är du en incel och är detta incellogik? Vad är en lågstatusman?

En kvinna kan skaffa barn med män som redan är pappor. Att vara pappa, även om man inte är särskilt närvarande i barnets liv, borde i alla fall undermedvetet vara mer attraktivt än att vara en man som få kvinnor vill ha (med det inte sagt att man inte både kan vara pappa och mindre attraktiv). Men framförallt har en pappa sannolikt egenskaper som gör honom mer tilldragande än den där ständigt nobbade mannen.

Jag ser mig inte/benämner mig inte som en incel, men mitt inlägg berörde trådens ämne. En lågstatusman är en man som helt enkelt inte är vidare populär bland kvinnor i gemen. Det kan vara p.g.a. utseende, utbildning, yrke, rikedom, socialt liv m.m.

Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
Han menar att storknullarna har gjort halva kvinnofolket på smällen, och att det finns en massa betamän som är lyckligt ovetandes om att deras barn egentligen inte är deras barn.

Siffrorna är bara exempel och inget man ska haka upp sig på. Även du kan inte ha missat hur vanligt det är idag med styvfamiljer, eller vad man ska kalla det, där ena eller båda parterna har barn sedan tidigare. Min gissning är att det är oftare barnlösa män som blir tillsammans med mödrar än barnlösa kvinnor som blir tillsammans med fäder.
Senast redigerad av paperboy85 2018-02-25 kl. 18:18.
Citera
2018-02-25, 18:16
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antilife
Du verkar vara fast cynisk i det här, så jag lägger bara av. Du tar inte åt dig av vad jag säger, det kanske du tycker också.

1) Det är inget som jag tycker alla siffror visar att det är så.

2) Du kan titta på frekvens, antalet partners, frekvensen av analt. Ingen av de siffrorna är särskilt bra.

3) Det betyder att majoriteten av männen (minst 80%) är incel. De kommer att vara det även om de gifter sig och skaffar barn.
Citera
2018-02-25, 21:51
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiveaBodylotion
"Världen är gynocentrisk och staten är emot män och diskriminerande. Ett liv som fokuserar på mig själv är nog ett bättre alternativ. Vill vara mer independent/självständig."

Ganska nära fast finner inte kvinnor onda nödvändigtvis.

"Jag önskar jag levde i ett kärleksfullt förhållande med en fin kvinna men ingen tycks vilja ha mig trots att jag gör många rätt"

Lite grann har du. Sluta bli påverkad av tramsfeminism och white knighta mindre så blir det mer rätt ska du se.

Sedan är MGTOW och Redpills synonyma på så sätt att dom vill se världen för vad den är. Dom kan se kvinnors sämre sida och det är inte populärt hos kvinnorna som har svårigheter att se tillkortakommanden hos sig själva.

Ärketöntar hela bunten som kommer dö ensamma och barnlösa. Vilket är tur för folket eftersom vi då slipper ytterligare en generation ärketöntar.
Citera
2018-02-25, 21:57
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlausStein
Ärketöntar hela bunten som kommer dö ensamma och barnlösa. Vilket är tur för folket eftersom vi då slipper ytterligare en generation ärketöntar.
Okej, du vill leka Jeopardy. "Vad är en incel enligt en osäker psykopatisk narcissistanvändare?"
Citera
2018-02-25, 22:16
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiveaBodylotion
Okej, du vill leka Jeopardy. "Vad är en incel enligt en osäker psykopatisk narcissistanvändare?"

Jag är varken osäker, psykopatisk eller narcissist. Bara en helt vanlig (nåja) gift man med sunda relationer till kvinnor. Allt det som ärketöntarna själva hade kunnat vara om de bara rannsakat sig och sedan höjt sig.
Citera
2018-02-26, 06:24
Medlem
Babianens avatar
Citat:

1) Män kan skaffa barn vid 50 om de vill.

2) Däremot kommer en massa kvinnor att bli barnlösa eller singel-mammor om de här männen inte ger dem Svensson liv.

3) Så kvinnor har mycket mer att förlora än män.

Citat:
Jag är varken osäker, psykopatisk eller narcissist. Bara en helt vanlig (nåja) gift man med sunda relationer till kvinnor. Allt det som ärketöntarna själva hade kunnat vara om de bara rannsakat sig och sedan höjt sig.

1) Får du knulla modeller eller jailbait? Om svaret är nej hur är du annorlunda från incels?

2) Massor med beta män ljuger för sig själva: "jag får knulla Fula Berit en gång i månaden så jag är inte incel!"
Citera
2018-02-26, 06:36
Medlem
Citat:
Han menar att storknullarna har gjort halva kvinnofolket på smällen, och att det finns en massa betamän som är lyckligt ovetandes om att deras barn egentligen inte är deras barn.
Det första stämmer faktiskt - genom dna-forskning har vi sett att vi har ungefär dubbelt så många kvinnliga förfäder som manliga.
Citera
2018-02-26, 06:44
Medlem
NovaOculuss avatar
Snarare störda än troll, de söker bekväma ursäkter för att gömma sig hemma och spy avundsjuka på oss normala.

Är säker på att en stor del av dessa skulle kunna få enorma framsteg med relativt liten insats.
Citera
2018-02-26, 07:15
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NovaOculus
Är säker på att en stor del av dessa skulle kunna få enorma framsteg med relativt liten insats.

1) Du menar de skulle få leka familj med en kvinna som gett bort sina bästa år till andra män? lol.

2) Reality check: om du inte tillhör top 10% av männen kommer ditt liv att suga.
Citera
2018-02-26, 07:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ccbyme
Det första stämmer faktiskt

Nej, det gör det inte, för tråden handlar om nutid.
Citera
2018-02-26, 08:19
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
1) Män kan skaffa barn vid 50 om de vill.

2) Däremot kommer en massa kvinnor att bli barnlösa eller singel-mammor om de här männen inte ger dem Svensson liv.

3) Så kvinnor har mycket mer att förlora än män.

1) Får du knulla modeller eller jailbait? Om svaret är nej hur är du annorlunda från incels?

2) Massor med beta män ljuger för sig själva: "jag får knulla Fula Berit en gång i månaden så jag är inte incel!"

Du var rolig och hade något vettigt att tillföra senast runt 2011 - 2012. De senaste åren har du bara varit äcklig och degenererad. Tråkigt.
Citera
2018-02-26, 10:32
Medlem
Citat:
Nej, det gör det inte, för tråden handlar om nutid.
Stämmer i nutid också, 50% mer män än kvinnor som är barnlösa vid 55 år (I Norge är det 66% mer män, 25% barnlösa män vs 15% kvinnor).
Med det sagt så får ju en majoritet ändå barn, så det är ju inte direkt 1:2 fördelning just nu, men samtidigt verkar traditionella äktenskap på väg ut så denna temporära balans lär snart återgå till det 'naturliga'.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in