Citat:
Ursprungligen postat av
Ziaya
Det... finns fler mödrar än fäder... i samhället?
Vet du hur barn blir till?
Är du en incel och är detta incellogik? Vad är en lågstatusman?
En kvinna kan skaffa barn med män som redan är pappor. Att vara pappa, även om man inte är särskilt närvarande i barnets liv, borde i alla fall undermedvetet vara mer attraktivt än att vara en man som få kvinnor vill ha (med det inte sagt att man inte både kan vara pappa och mindre attraktiv). Men framförallt har en pappa sannolikt egenskaper som gör honom mer tilldragande än den där ständigt nobbade mannen.
Jag ser mig inte/benämner mig inte som en incel, men mitt inlägg berörde trådens ämne. En lågstatusman är en man som helt enkelt inte är vidare populär bland kvinnor i gemen. Det kan vara p.g.a. utseende, utbildning, yrke, rikedom, socialt liv m.m.
Citat:
Ursprungligen postat av
hasseochtage
Han menar att storknullarna har gjort halva kvinnofolket på smällen, och att det finns en massa betamän som är lyckligt ovetandes om att deras barn egentligen inte är deras barn.
Siffrorna är bara exempel och inget man ska haka upp sig på. Även du kan inte ha missat hur vanligt det är idag med styvfamiljer, eller vad man ska kalla det, där ena eller båda parterna har barn sedan tidigare. Min gissning är att det är oftare barnlösa män som blir tillsammans med mödrar än barnlösa kvinnor som blir tillsammans med fäder.