Citat:
Ursprungligen postat av
NiveaBodylotion
"Världen är gynocentrisk och staten är emot män och diskriminerande. Ett liv som fokuserar på mig själv är nog ett bättre alternativ. Vill vara mer independent/självständig."
Jag (som man) upplever inte alls att världen är gynocentrisk, och att jag blir diskriminerad mot för mitt kön. Till viss del så kan jag dock hålla med om att pappor blir överkörda i skilsmässor och separationer, och att det på det området finns en klar och orättvis fördel för kvinnor.
Och vill man strunta i kvinnor och familjeliv så är det bara att göra det, man behöver inte basunera ut eller propagera för ett sådant val. Jag misstänker i det fallet att man helt enkelt är jävligt bitter innerst inne.
Citat:
Ursprungligen postat av
NiveaBodylotion
"Jag önskar jag levde i ett kärleksfullt förhållande med en fin kvinna men ingen tycks vilja ha mig trots att jag gör många rätt"
Det där låter som en helt vanlig person med dålig lycka på relationsfronten. Det är rätt vanligt, och jag förstår inte varför man skulle kalla sig själv Incel p.g.a. det. Inte tusan gjorde jag det när jag var olyckligt kär eller gick hem tomhänt från krogen.
Man kan ju börja med att rannsaka sig själv och inte bara utgå från att man har "rätt" till något för att man uppfyller någon slags mall man fått för sig att man ska gå efter.
Citat:
Ursprungligen postat av
NiveaBodylotion
Lite grann har du. Sluta bli påverkad av tramsfeminism och white knighta mindre så blir det mer rätt ska du se.
Är absolut inte feminist (speciellt inte i det här landet) men däremot är jag rationalist - det är osunt och missriktat i mina ögon att skylla på kvinnor i allmänhet när man är missnöjd med sitt liv. White knight-platityder för att "rädda stackars kvinnor på nätet" har jag inget behov av, då jag inte har problem med att umgås med det motsatta könet i det verkliga livet.
Citat:
Ursprungligen postat av
paperboy85
Det finns väl inget som hindrar, säg 50% av männen att umgås, ligga och befrukta ex. 80% av kvinnorna, medan den övriga hälften av männen får dela på resterande 20%... Det hade inte förvånat om statistiken visade att det finns fler mödrar än fäder i samhället. De kvinnor jag har dejtat (från nätet) har inte kunnat greppa att det inte bara går att knäppa med fingrarna för att fixa en dejt om du är en lågstatusman, och det här har varit kvinnor som inte själva direkt blir raggade på av män på daglig basis, om vi säger så.
Det finns lite fler mödrar, ja. Men inte i närheten av den domedagsbild som vissa vill måla upp.
Visst, vi grabbar får jobba för att ta kontakt. Men prova också vanliga sociala sammanhang, plus krogen så kanske det går lättare där.