2018-02-23, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glorup
bra svar, mycket utförligt och passionerat. märks att du varit där förut.

en annan fråga, hur högt upp kan prot paladins tanka ? antar att dom inte är i närheten av warriors eller druid

Pala är bättre tanks än druids i vanilla. Kan tanka allt preraid och är bra trash tanks. Utmärkta för suppression room nefs Adds osv.

Dom är dessutom spelets bästa buffare och kanske bästa mt healers med gear.
Citera
2018-02-23, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av priamos2014
Druids har hela fyra roller i vanilla raiding.
Hots, innervation, battleress, motw.

Du vet om att hots inte stackar i vanilla eller? Majoriteten av druiders healing kommer från HT, som är snabbare än GH och mycket mer manaeffektiv än FH. Renew är en bättre HoT än Rejuvenation i vanilla, så jag tippar på att du inte har spelet vanilla på någon vidare hög nivå. Det heter Innervate, förresten.

Citat:
Pala är bättre tanks än druids i vanilla. Kan tanka allt preraid och är bra trash tanks. Utmärkta för suppression room nefs Adds osv.

Hur menar du att de är "bättre"? De har lägre single target threat regeneration, mindre dmg mitigation, ingen taunt, kan inte ha ens någorlunda bra threat efter någon minut pga manaproblem. Enda fördelen är aoe-threat, så jag skulle gärna vilja att du utvecklade ditt svar lite mer.

Jag vet inte hur din guild körde suppression room, men i min så behövde man ingen tank åt addsen i suppression room, de dog inom två-tre sekunder.

Kan du även förklara vad du menar med bästa buffare och vad "kanske bästa mt healers med gear" innebär?
Citera
2018-02-24, 09:29
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varian
Du vet om att hots inte stackar i vanilla eller? Majoriteten av druiders healing kommer från HT, som är snabbare än GH och mycket mer manaeffektiv än FH. Renew är en bättre HoT än Rejuvenation i vanilla, så jag tippar på att du inte har spelet vanilla på någon vidare hög nivå. Det heter Innervate, förresten.

Hur menar du att de är "bättre"? De har lägre single target threat regeneration, mindre dmg mitigation, ingen taunt, kan inte ha ens någorlunda bra threat efter någon minut pga manaproblem. Enda fördelen är aoe-threat, så jag skulle gärna vilja att du utvecklade ditt svar lite mer.

Jag vet inte hur din guild körde suppression room, men i min så behövde man ingen tank åt addsen i suppression room, de dog inom två-tre sekunder.

Kan du även förklara vad du menar med bästa buffare och vad "kanske bästa mt healers med gear" innebär?

Att kunna hålla threat är ju sjukt viktigt i vanilla med tanke på att det inte är lätt för alla klasser att bara droppa threat. Om jag inte minns helt galet så var väl de flesta bossarna taunt immuna ?

Edit....
Rogue - vanish.
Hunter - feign death.
Priest - kommer inte ihåg namnet på deras spell som reducar threat men har för mig de har en sådan.
Vad finns det mer?
Senast redigerad av Neroxx 2018-02-24 kl. 09:31.
Citera
2018-02-24, 09:37
Medlem
Nemjungs avatar
Citat:

Paladins kan inte mäta sig med druids i effektivitet. Kör du speed runs med en tank som inte har taunt förmåga blir de ju svårt. Dessutom deras mana breaks slowar ner allt, visst dom kan ha ett litet flow men samtidigt inte lika bra som druids/warrior. Pala tank i strat ud/scholo har jag inga problem att lira med men i vilken annan instance föredrar jag inte en pala tank.
Citera
2018-02-24, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx
Att kunna hålla threat är ju sjukt viktigt i vanilla med tanke på att det inte är lätt för alla klasser att bara droppa threat. Om jag inte minns helt galet så var väl de flesta bossarna taunt immuna ?

Edit....
Rogue - vanish.
Hunter - feign death.
Priest - kommer inte ihåg namnet på deras spell som reducar threat men har för mig de har en sådan.
Vad finns det mer?

Inte de flesta, i alla fall inte före naxx, men tillräckligt många för att det ska vara en big deal.

Mm fade, dock är den inte särskilt bra eftersom man får tillbaka threat när effekten tar slut. Feint och Cower finns också.
Citera
2018-02-24, 13:19
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Inte de flesta, i alla fall inte före naxx, men tillräckligt många för att det ska vara en big deal.

Mm fade, dock är den inte särskilt bra eftersom man får tillbaka threat när effekten tar slut. Feint och Cower finns också.

Fick för mig att bossarna i både MC och bwl (även onyxia)var immuna mot taunt, spelade dock inte tank så kan förstås ha helt fel. Var ju inte igår heller det begav sig.
Citera
2018-02-24, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx
Fick för mig att bossarna i både MC och bwl (även onyxia)var immuna mot taunt, spelade dock inte tank så kan förstås ha helt fel. Var ju inte igår heller det begav sig.

Hmm, Onyxia, Broodlord Lashlayer och Ouro är väl immuna, jag vet inte om någon mer innan naxx är det faktiskt. Ossirian var det nog också, och Hakkar. Jag vet inte hur det är med Ragnaros, jag som ranged dps kunde i alla fall int få aggro medan någon var i melee range.
Citera
2018-02-24, 18:02
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Hmm, Onyxia, Broodlord Lashlayer och Ouro är väl immuna, jag vet inte om någon mer innan naxx är det faktiskt. Ossirian var det nog också, och Hakkar. Jag vet inte hur det är med Ragnaros, jag som ranged dps kunde i alla fall int få aggro medan någon var i melee range.

Jag tänker att Ragge med tanke på hur fighten är så går han att taunta. MEd tanke på att ena tanken måste stå och vänta utan melee range för att första tanken ska bli knockad.
Citera
2018-02-25, 20:01
Medlem
Ferdawoons avatar
Skummade sidorna sedan Towelliees video laddades upp men såg inget som liknade så kan ju ha missat om den dykt upp innan: https://www.youtube.com/watch?v=eXzZsnZ2tZw

De har gjort en intervju om hur det går med Classic.
https://www.forbes.com/sites/hnewman/2018/01/30/classic-servers-cats-and-cute-things-the-world-of-warcraft-interview/#f8445f151344

Massa problem med hur databaserna funkar Då vs Nu, samt hur den gamla koden ska funka på nya servrar. Att de ska börja med low-resolution men om communities vill så kan de öka
Citera
2018-02-26, 16:16
Medlem
Opilus5500s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferdawoon
Skummade sidorna sedan Towelliees video laddades upp men såg inget som liknade så kan ju ha missat om den dykt upp innan: https://www.youtube.com/watch?v=eXzZsnZ2tZw

De har gjort en intervju om hur det går med Classic.
https://www.forbes.com/sites/hnewman/2018/01/30/classic-servers-cats-and-cute-things-the-world-of-warcraft-interview/#f8445f151344

Massa problem med hur databaserna funkar Då vs Nu, samt hur den gamla koden ska funka på nya servrar. Att de ska börja med low-resolution men om communities vill så kan de öka

Jag hade nog lite för stora förhoppningar på att de skulle komma nu innan Bfa, de tror jag inte längre. Blizzard kommer nog släppa de här när Bfa lagt sig lite =) omkring Sommaren 2019 låter nog mer troligt.. Till dess får man väl harva i poe så länge, aldrig att jag spelar "WoW Bfa de för noobs!
Citera
2018-02-27, 18:49
Medlem
Gnomegirls avatar
Hej vänner.
Ber så hemskt mycket om ursäkt för att jag ställer en fråga som garanterat redan avhandlats, men jag har bråttom just nu och hinner inte ens skumma tråden.

Men, kommer auktionshusen vara lika punchiga som då? Dvs inte länkade.
Det var en grej jag inte riktigt gillade, även om man kunde göra klipp om man lade ner lite tid och flängde runt.
Förövrigt är jag supertaggad på Classic och kommer helt klart köpa det.

MVH/Gnomegirl
Citera
2018-02-28, 08:53
Medlem
glorups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gnomegirl
Hej vänner.
Ber så hemskt mycket om ursäkt för att jag ställer en fråga som garanterat redan avhandlats, men jag har bråttom just nu och hinner inte ens skumma tråden.

Men, kommer auktionshusen vara lika punchiga som då? Dvs inte länkade.
Det var en grej jag inte riktigt gillade, även om man kunde göra klipp om man lade ner lite tid och flängde runt.
Förövrigt är jag supertaggad på Classic och kommer helt klart köpa det.

MVH/Gnomegirl

Dom var länkade på lightshope iallafall ? ( spelar inte där längre ) Mig veterligen så är dom länkade i huvudstäderna och i Ratchet, gadgetzan & booty bay ?? Så att horde & alliance kan trada
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in