2018-02-28, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gnomegirl
Hej vänner.
Ber så hemskt mycket om ursäkt för att jag ställer en fråga som garanterat redan avhandlats, men jag har bråttom just nu och hinner inte ens skumma tråden.

Men, kommer auktionshusen vara lika punchiga som då? Dvs inte länkade.
Det var en grej jag inte riktigt gillade, även om man kunde göra klipp om man lade ner lite tid och flängde runt.
Förövrigt är jag supertaggad på Classic och kommer helt klart köpa det.

MVH/Gnomegirl

Nu har du redan fått svar som jag tror kommer att vara korrekt, men jag vill bara inflika om att AH från Darn/IF/SW och Org/TB/UC blev länkade i en senare patch i vanilla, så det är "blizzlike". Jag ser heller 0 anledning till att någon skulle förespråka uppdelade AH, så sannolikt lär det vara så även på Classic.
Citera
2018-02-28, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gnomegirl
Hej vänner.
Ber så hemskt mycket om ursäkt för att jag ställer en fråga som garanterat redan avhandlats, men jag har bråttom just nu och hinner inte ens skumma tråden.

Men, kommer auktionshusen vara lika punchiga som då? Dvs inte länkade.
Det var en grej jag inte riktigt gillade, även om man kunde göra klipp om man lade ner lite tid och flängde runt.
Förövrigt är jag supertaggad på Classic och kommer helt klart köpa det.

MVH/Gnomegirl

Citat:
Ursprungligen postat av glorup
Dom var länkade på lightshope iallafall ? ( spelar inte där längre ) Mig veterligen så är dom länkade i huvudstäderna och i Ratchet, gadgetzan & booty bay ?? Så att horde & alliance kan trada

Dom var inte länkade i Classic, det var först i patch 1.9 dom länkades. Innan det hade varje enskild stad sitt eget AH (vilket i sin tur ledde till att Ironforge och Orgrimmar snabbt blev dom stora hubbarna).

Gnomegirl, jag tror att det är en sån förändring det pratas om att man (Blizzard alltså) vill göra från början.

Edit: Hittade den här tråden på Battle.net. Listar stora förändringar i varje patch. Läsvärt.
Senast redigerad av J.G.R 2018-02-28 kl. 10:11.
Citera
2018-02-28, 15:22
Medlem
Gnomegirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.G.R
Dom var inte länkade i Classic, det var först i patch 1.9 dom länkades. Innan det hade varje enskild stad sitt eget AH (vilket i sin tur ledde till att Ironforge och Orgrimmar snabbt blev dom stora hubbarna).

Gnomegirl, jag tror att det är en sån förändring det pratas om att man (Blizzard alltså) vill göra från början.

Edit: Hittade den här tråden på Battle.net. Listar stora förändringar i varje patch. Läsvärt.

Tack för svar. Då mindes jag rätt iallafall. Har för mig att heavy leather ofta var billigare i IF än i Stormwind.
Stort tack för länken och även ett stort tack till er andra som tog er tid att svara.

MVH/Gnomegirl.
Citera
2018-03-04, 00:33
Medlem
glorups avatar
Helt seriöst, dom måste väll släppa Någonting innan BfA är spelbart ?? Nyheter, ev ändringar vadsomhelst..
Citera
2018-03-04, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.G.R
Hittade den här tråden på Battle.net. Listar stora förändringar i varje patch. Läsvärt.

Den här tråden tycker jag är väldigt läsvärd, oavsett var man står. Kan vara lämpligt att fräscha upp minnet över hur det faktiskt var - inte basera det på en partisk youtuber eller ens privatserver-erfarenhet.

Det är trots allt elva år sedan TBC släpptes, och en del saker i minnet som är lite suddiga.

Jag är, som jag gjort tydligt innan, för en så kallad Franken-patch - där Blizzard får klippa och klistra med olika detaljer från hur det var. Dock finns det ju problem med det.

Jag tror att Blizzard kommer välja ut vissa punkter från en liknande lista, och ha det som mall. Därefter anpassar man "resten" efter den.

Edit:
Citat:
Ursprungligen postat av glorup
Helt seriöst, dom måste väll släppa Någonting innan BfA är spelbart ?? Nyheter, ev ändringar vadsomhelst..

Det kom en intervju med J Allen Brack för cirka en månad sen. Länkades bland annat på förra sidan.
Senast redigerad av J.G.R 2018-03-04 kl. 10:33.
Citera
2018-03-11, 14:45
Medlem
Dirty.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varian
Nu har du redan fått svar som jag tror kommer att vara korrekt, men jag vill bara inflika om att AH från Darn/IF/SW och Org/TB/UC blev länkade i en senare patch i vanilla, så det är "blizzlike". Jag ser heller 0 anledning till att någon skulle förespråka uppdelade AH, så sannolikt lär det vara så även på Classic.
Har spelat en del på diverse classic servrar, och för många finns det ingen gräns överhuvudtaget när det gäller blizzlike. Enligt dessa personer får inget ändras överhuvudtaget och det finns ingen bra ändring överhuvudtaget tyvärr..

Hoppas verkligen att de gör en hög med bra ändringar genom att fixa idiotiska saker så som uppdelade AH's som du nämner och andra självklara beslut.

Jag ser gärna också gärna buffade raids t.ex också.
Citera
2018-03-12, 06:38
Medlem
Nemjungs avatar
Ser fram emot att se nästa officiella nyheter ang. Classic, känns som det var ett tag sen nu.
Hoppas vi får reda på vilka ändringar dom ska göra om dom nu över huvud taget ska göra några..
Hoppas de buffar raidsen lite i svårighetsgrad. Så de blir lite mer utmaning.
Citera
2018-03-12, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dirty.
Har spelat en del på diverse classic servrar, och för många finns det ingen gräns överhuvudtaget när det gäller blizzlike. Enligt dessa personer får inget ändras överhuvudtaget och det finns ingen bra ändring överhuvudtaget tyvärr..

Hoppas verkligen att de gör en hög med bra ändringar genom att fixa idiotiska saker så som uppdelade AH's som du nämner och andra självklara beslut.

Jag ser gärna också gärna buffade raids t.ex också.

Ja, jag anser ju mig själv nästan som en sådan, jag känner att blodtrycket ökar när jag ser någon som vill ha med sin mount collection eftersom "det är ändå bara kosmetiskt", eller någon som säger att båda factions borde ha shamaner/paladiner pga faction balance.

Imo så förstår inte vissa vilken stor påverkan vissa förändringar har, som att paladiner ska kunna tanka innebär att alliance har typ dubbelt så många tanks som horde, eller hur införandet av transmogs gör att folk needar på "coola" pre-raid BiS-items som har <10% drop chance i dungeons som tar kanske två timmar från att man börjar samla grupp tills att man är klar.

Dock finns det förändringar som är 99.9% positiva, till skillnad från ovan exempel, som jag rent av tycker att man ska ändra på. Detta inkluderar t.ex. exemplet som du citerar med länkade AH, avskaffandet av dishonorable kills, införandet av guild banks och liknande.
Citera
2018-03-12, 19:42
Medlem
Dirty.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varian
Ja, jag anser ju mig själv nästan som en sådan, jag känner att blodtrycket ökar när jag ser någon som vill ha med sin mount collection eftersom "det är ändå bara kosmetiskt", eller någon som säger att båda factions borde ha shamaner/paladiner pga faction balance.

Imo så förstår inte vissa vilken stor påverkan vissa förändringar har, som att paladiner ska kunna tanka innebär att alliance har typ dubbelt så många tanks som horde, eller hur införandet av transmogs gör att folk needar på "coola" pre-raid BiS-items som har <10% drop chance i dungeons som tar kanske två timmar från att man börjar samla grupp tills att man är klar.

Dock finns det förändringar som är 99.9% positiva, till skillnad från ovan exempel, som jag rent av tycker att man ska ändra på. Detta inkluderar t.ex. exemplet som du citerar med länkade AH, avskaffandet av dishonorable kills, införandet av guild banks och liknande.
Transmog och buffade paladin tanks är ju helt efterblivna ändringar däremot.

Inga ändringar kill själva klienten/klass balansen är självklart enligt mig, och där ryker ju båda transmog och buffade paladin tanks direkt. Visst kan guild banks vara bra som iofs bryter lite mot det här, men det är ju något som inte påverkar andra överhuvudtaget.

Om man däremot buffar vissa raidbossar för att se till att det blir en aningen mer blizzlike experience där nästan ingen raidar AQ40+ och folk faktiskt progressar i BWL istället för att få 8/8 på farm i princip direkt man lyckats få ihop 40 pers.

Den patch-blizzlika pvp gearen är ju extremt dåligt ur ett propotionerligt perspektiv då T2 i princip är free loot med blizzlike values då folk spelade på brödrostar uppkopplade till ett sunkigt ADSL och hade noll koll på class mechanics på den tiden.
Senast redigerad av Dirty. 2018-03-12 kl. 19:53.
Citera
2018-03-13, 18:13
Medlem
Opilus5500s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemjung
Ser fram emot att se nästa officiella nyheter ang. Classic, känns som det var ett tag sen nu.
Hoppas vi får reda på vilka ändringar dom ska göra om dom nu över huvud taget ska göra några..
Hoppas de buffar raidsen lite i svårighetsgrad. Så de blir lite mer utmaning.

Jag skulle kunna tänka mig "Dark iron Dwarfs och Zandalri troll vore coolt om de kom till WoW classic som en bonus, bara fira in WoW classic =)
Citera
2018-03-13, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dirty.
Transmog och buffade paladin tanks är ju helt efterblivna ändringar däremot.

Inga ändringar kill själva klienten/klass balansen är självklart enligt mig, och där ryker ju båda transmog och buffade paladin tanks direkt. Visst kan guild banks vara bra som iofs bryter lite mot det här, men det är ju något som inte påverkar andra överhuvudtaget.

Om man däremot buffar vissa raidbossar för att se till att det blir en aningen mer blizzlike experience där nästan ingen raidar AQ40+ och folk faktiskt progressar i BWL istället för att få 8/8 på farm i princip direkt man lyckats få ihop 40 pers.

Den patch-blizzlika pvp gearen är ju extremt dåligt ur ett propotionerligt perspektiv då T2 i princip är free loot med blizzlike values då folk spelade på brödrostar uppkopplade till ett sunkigt ADSL och hade noll koll på class mechanics på den tiden.

Kolla inlägget ovan mitt så ser du ännu ett exempel som gör att jag undrar hur folk tänker. Om man så gärna vill att ens karaktär ska se ut på ett visst sätt som vanligtvis inte går så kan man använda model edit.
Citera
2018-03-14, 07:33
Medlem
Dom enda förändringarna som är värda att diskutera, enligt mig, är de som gjordes under Classic.

Att önska Zandalari Trolls, transmog eller en mount-tab är att önska sig ett nytt spel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in