2018-02-25, 12:09
Medlem
joxarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Johanna tycks genomgående agera innan rättegång och innan dom presenteras.

Har hon inte noterat att inget påverkas i hennes favör av hennes ständiga utspel.

Hon se bara mer desperat skyldig ut för varje gång.

Hon har säkert hittills varit övertygad om att hon ska bli friad,hon har ju fixat alla situationer förut och trodde att hon skulle fixa det här nu också med sina manipulationer.Men den här gången sket det sig för henne.
Hon var socionom med bra arbete,man och barn och hade det gott ställt och kunde haft ett bra liv,men girigheten efter pengar och makt blev hennes fall.
Nu får hon istället sitta bakom lås och bom på Hinseberg i kanske 30 år och tänka på om allt hon gjort var värt det.
Citera
2018-02-25, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joxarn
Hon har säkert hittills varit övertygad om att hon ska bli friad,hon har ju fixat alla situationer förut och trodde att hon skulle fixa det här nu också med sina manipulationer.Men den här gången sket det sig för henne.
Hon var socionom med bra arbete,man och barn och hade det gott ställt och kunde haft ett bra liv,men girigheten efter pengar och makt blev hennes fall.
Nu får hon istället sitta bakom lås och bom på Hinseberg i kanske 30 år och tänka på om allt hon gjort var värt det.

Jag tror att hennes insikt om egen skuld är obefintlig. Mer troligt har hon en låång lista över andra som försatt henne i denna situation. Dom som äger den egentliga skulden.

Johanna är och förblir ett utsatt offer av omständigheter och andras avundsjuka över hennes framgångar.

Till och med nu vill hon rädda MR och hans familj. Det är väl osjälviskt nobelt eller erbjuda en gammal kåkfarare mkt pengar så han kommer på fötter. Sådan är hon, generös mot alla ....

Jo, jo .... börjar Johanna först nu inse att alla övergett henne (eller är mördade) och att hon får klara sig på helt egen hand.

Hinsan närmar sig med stormsteg nu ...
Citera
2018-02-25, 12:24
Medlem
EndastJag01s avatar
Citat:
Jag tror faktiskt att hon aldrig kommer ut.
Citera
2018-02-25, 12:27
Medlem
Honan6s avatar
Citat:

I hennes sjuka hjärna blir det värt det de stunder hon uppmärkammas i media. Hon kommer göra mer konstigheter inom fängelsets väggar - allt i sin iver att bli någon andra talar om. Hon kommer njuta av sin inbillade slughet och intala sig att hon är en mycket attraktiv person för media och allmänheten. Hennes "kändisskap" kommer att falna helt och hållet om hon inte fortsätter göra uppseendeväckande saker.
Citera
2018-02-25, 12:38
Medlem
joxarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EndastJag01

Skulle tro det också.Den fånge som suttit längst var Leif Axmyr som dömdes till 51 år och frigavs villkorligt efter 34 år.Minst 34 år kommer MR också att sitta.
Citera
2018-02-25, 12:40
Medlem
joxarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
I hennes sjuka hjärna blir det värt det de stunder hon uppmärkammas i media. Hon kommer göra mer konstigheter inom fängelsets väggar - allt i sin iver att bli någon andra talar om. Hon kommer njuta av sin inbillade slughet och intala sig att hon är en mycket attraktiv person för media och allmänheten. Hennes "kändisskap" kommer att falna helt och hållet om hon inte fortsätter göra uppseendeväckande saker.

Men -hon kommer att få göra det bakom låsta fängelsedörrar på Hinseberg...
Citera
2018-02-25, 12:43
Medlem
joxarns avatar
Citat:

Nej hon har nått vägs ände och här blir hon sittandes och får begrunda vad hon gjort.
Citera
2018-02-25, 12:46
Medlem
Jaha, vad ska man säga?

Jag har följt den här tråden från dag 1. Till en början var det en logisk utmaning och ett fascinerande drama med många möjligheter och oväntade vändningar.

Jag sa tidigt att hon bara kunde vara skyldig om hon var svårt sjuk/störd. Tyckte det var underligt att detta skulle manifestera sig så sent i livet. Successivt blev det allt tydligare att hon hade en allvarlig störning och att den följt henne genom livet. De dämpande faktorerna hade slipats ner allt eftersom.

Det blev tydligt att hon låtit ta livet av sin far och att hon var besviken över att mordförsöket på modern misslyckats. Hon var i sin totala dårskap övertygad om att hon aldrig skulle åka fast. Att jag någonsin ska få veta vad som hände med Aki tror jag inte längre. Jag har tappat intresset men måste följa tråden till hovrättsdomen och slutet. HD kommer knappast att ta upp hennes överklagan.

Det hela har nu gått över i en tragisk lyteskomik och jag kan inte riktigt låta bli att skämmas en smula när jag läser om hennes patetiska brev. Jag vill nästan kräkas.

Hon har äntligen insett att hon kommer att bli dömd. Hennes manipulerande leder ingen annan stans än till besvikelser och ett smärtsamt uppvaknande. Nu återstår bara ett desperat fäktande för att på ett eller annat sätt köpa sig fri. Att försöka köpa en psykiskt störd narkoman och kriminell var väl en tanke i rätt riktning. Vem annars skulle hjälpa henne?

Hon hamnar på Hinsan och jag kommer inte att köpa hennes bok. Däremot ser jag gärna en oberoende film; ”Big Mama” av Tarantino.
Citera
2018-02-25, 12:51
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Men -hon kommer att få göra det bakom låsta fängelsedörrar på Hinseberg...

Jo, men fängelset är inget hinder för kreativa Johanna som fortfarande tänker att allt ordnar sig. Hon vill ha uppmärksamhet och kommer att kämpa för saken. Går det inte att samla en klan med vänner i klubben Interners Behov I Centrum, så kommer hon starta en egen fanklubb med sina brevkompisar - Kämpa För Johannas Rättigheter I Fängelset.
Citera
2018-02-25, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Jo, men fängelset är inget hinder för kreativa Johanna som fortfarande tänker att allt ordnar sig. Hon vill ha uppmärksamhet och kommer att kämpa för saken. Går det inte att samla en klan med vänner i klubben Interners Behov I Centrum, så kommer hon starta en egen fanklubb med sina brevkompisar - Kämpa För Johannas Rättigheter I Fängelset.

Ja, haha. Personalen på Hinsan går en spännande tid till mötes.
Citera
2018-02-25, 12:57
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja jösses, så hon skämmer ut sig den eviga brevskriverskan - blivande kokboksförfattare, fondföreståndare och nu regissör.

Sen är det dock bra att hennes helt absurda frierier kommer ut i media om nu vissa i hennes krets inbillar sig att hon struntar i MR eller att hon rent av bedyrat att "nu är det nya tag", han är ett minne blott:

Hon vill fortfarande gifta sig med honom trots att han erkänt ett brutalt mord på deras morfar och mordförsök på mormor.
Hon vill spendera sina pengar på honom och hans familj.

Hon måste ha hört uttrycket att det är "segraren som skriver historien".

Men återigen zappat mellan kanalerna och missat nån väsentlig detalj.

Skål på dig, develi...
Citera
2018-02-25, 12:59
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:

Nej.

När Aftonbladet blivit religiöst. Och helvetet frusit till.
Senast redigerad av Lonnrot 2018-02-25 kl. 13:30.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in