2018-02-24, 13:06
Medlem
Pantheraduss avatar
Jag fattar inte hur den där JM gått lös så länge, jag tror anstiftan till mord, sex med flyktingpojkar etc är toppen av ett isberg.
MR har nog fattat att han blivit manipulerad. JM verkar inte så jättesmart, men vill framstå som en karismatisk kvinna att skriva om, enligt en video (tror det var expressen). Hur många barn har psykopaten...?
Ja, man kan undra hur hon klarat sig så bra fram tills morden...? (Hon var väl översjälvsäker och trodde inte hon skulle kunna dömas, och givetvis skulle hon kunna erbjuda sex till män som begår dåd för hennes skull)
Citera
2018-02-24, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
Hon försöker igen med Rajabis:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/a/p6G1LR/johanna-moller-friar-till-mohammad-rajabi-i-nytt-brev
Makalöst...
Citera
2018-02-24, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LOE2
Makalöst...

Tack och lov tror jag MR är betydligt mer begåvad än JM. Han tycks ha mer bakom pannbenet i alla fall.

Ja, ja ... Hon inser väl att dörren till Hinsan snart stängs om henne. Hennes börs gapar tomt, finns inga fler slantar att vända på.

Nu är det dags att betala i stället.
Citera
2018-02-24, 14:42
Medlem
EndastJag01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Tack och lov tror jag MR är betydligt mer begåvad än JM. Han tycks ha mer bakom pannbenet i alla fall.

Ja, ja ... Hon inser väl att dörren till Hinsan snart stängs om henne. Hennes börs gapar tomt, finns inga fler slantar att vända på.

Nu är det dags att betala i stället.
Nej, jag tror inte hon inser det.
Jag tror hon ser det hela som en ny möjlighet!
Citera
2018-02-24, 22:15
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EndastJag01
Nej, jag tror inte hon inser det.
Jag tror hon ser det hela som en ny möjlighet!

Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Exakt. Det kommer nya idéer på löpande band. Det vi hört hittills är nog knappt hälften av allt hon klurat på.
Vad vi fått veta hittills är Fond för flyktingar i pappans namn, Kokbok med pappas favoriträtter, Giftermål med Rajabi för hans familj och en Dokumentär med henne och Rajabi i rollerna.

Allt i försök att få det till att bevisa att hon är oskyldig och att hon fortfarande är så generös och vill "rädda" Rajabis familj. Därtill ligger det planering i att få komma utanför väggarna lite då och då med anledning av sina specialprojekt. Ett antal rymningsplaner kanske ligger och tar form.

Denna onda mördeska har inga kärlekstankar i sitt giftermålsförslag. Det handlar enbart om planer som ska gagna henne.

När det gäller Rajabis svar om att hon borde tänka på barnen, så var det något han yttrade flera gånger när de var under span och avlyssning. Han måste uppenbart ha fäst sig vid tvillingarna som fått höra och hålla med om att han borde ta livet av sig med heroin. Han vet att det var hans tur att dö och hon tror sig ha makt över honom fortfarande. Patetiskt! Tack och lov att norska polisen grep paret. Det var nog i sista stund och räddade hans liv. Måhända hon hade en dödsplan för tvillingarna med. Gud vet vad de sett och fått uppleva. Saker som hon insåg skulle kunna komma fram till "fel" personer.
Jag håller med er! Det finns inga ord att beskriva en person som Johanna Möller.
Citera
2018-02-24, 22:22
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
Hon försöker igen med Rajabis:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/a/p6G1LR/johanna-moller-friar-till-mohammad-rajabi-i-nytt-brev
Citat från artikeln: "Aftonbladet har sökt Johanna Möllers försvarsadvokat Amanda Hikes." Vad skulle hon kunna svara, om hon hade gjort det...?
Citera
2018-02-24, 23:06
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Citat från artikeln: "Aftonbladet har sökt Johanna Möllers försvarsadvokat Amanda Hikes." Vad skulle hon kunna svara, om hon hade gjort det...?
Johanna Möller är i alla fall unik på ett sätt. När ingen tror att hon kan sjunka lägre så gör hon det. Finns ingen botten i det avgrundshål hon sjunker ner i, djupare och djupare ner i skamlöshetens bottenlösa träsk.

Idén kanske var en dokumentärfilm på det gulliga bröllopet när hon och MR gifter sig och där hans och hennes familj andäktigt och med tårar i ögonen bevittnar det hela. I dokumentären passar JM också på att göra reklam för den fond hon vill starta i sin pappas namn som ska hjälpa flyktingar som MR:s stackars familj. MR tar tillbaka allt han tidigare sagt om JM, är ju så fint av henne att hans familj får vara kvar. Rättigheterna till filmen säljer hon sen dyrt till högstbjudande. Slutet gott, allting gott, drömmer Johanna.....men väcks plötsligt bryskt av häktesvakten som säger att hon ska göra sig redo att ta emot sin advokat som ska meddela hovrättens dom.
Hikes ser lite gråblekare ut än vanligt, vilket matchar hennes gråbleka illasittande kavaj.
Hon harklar sig lite och säger sen att hovrätten tyvärr har fastställt tingsrättens dom och helt eniga var de.

Var bara tvungen att ta udden av det vämjeliga frieriet. Hade varit bättre att slippa läsa om det.
Poff!! Nu är det borta
Citera
2018-02-24, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Johanna Möller är i alla fall unik på ett sätt. När ingen tror att hon kan sjunka lägre så gör hon det. Finns ingen botten i det avgrundshål hon sjunker ner i, djupare och djupare ner i skamlöshetens bottenlösa träsk.

Idén kanske var en dokumentärfilm på det gulliga bröllopet när hon och MR gifter sig och där hans och hennes familj andäktigt och med tårar i ögonen bevittnar det hela. I dokumentären passar JM också på att göra reklam för den fond hon vill starta i sin pappas namn som ska hjälpa flyktingar som MR:s stackars familj. MR tar tillbaka allt han tidigare sagt om JM, är ju så fint av henne att hans familj får vara kvar. Rättigheterna till filmen säljer hon sen dyrt till högstbjudande. Slutet gott, allting gott, drömmer Johanna.....men väcks plötsligt bryskt av häktesvakten som säger att hon ska göra sig redo att ta emot sin advokat som ska meddela hovrättens dom.
Hikes ser lite gråblekare ut än vanligt, vilket matchar hennes gråbleka illasittande kavaj.
Hon harklar sig lite och säger sen att hovrätten tyvärr har fastställt tingsrättens dom och helt eniga var de.

Var bara tvungen att ta udden av det vämjeliga frieriet. Hade varit bättre att slippa läsa om det.
Poff!! Nu är det borta

Det är som att att slå på den mentala vindrutetorkaren. Poff, borta!
Citera
2018-02-25, 04:35
Medlem
develis avatar
Citat:
Johanna Möller är i alla fall unik på ett sätt. När ingen tror att hon kan sjunka lägre så gör hon det.
Ja jösses, så hon skämmer ut sig den eviga brevskriverskan - blivande kokboksförfattare, fondföreståndare och nu regissör.

Sen är det dock bra att hennes helt absurda frierier kommer ut i media om nu vissa i hennes krets inbillar sig att hon struntar i MR eller att hon rent av bedyrat att "nu är det nya tag", han är ett minne blott:

Hon vill fortfarande gifta sig med honom trots att han erkänt ett brutalt mord på deras morfar och mordförsök på mormor.
Hon vill spendera sina pengar på honom och hans familj.
Senast redigerad av develi 2018-02-25 kl. 04:42.
Citera
2018-02-25, 08:21
Medlem
Citat:
Helt korrekt iakttagelse.

Citat:
Sedan levererar hon sitt mutförsök. Hon uppmanar Billy Hellström att hitta på uppgifter som skulle stötta hennes alibi för den 3 augusti 2016: Kvällen då hennes föräldrar attackerades i sommarstugan.

"Vad gjorde du 3/8-16? Träffade mig va, Eskilstuna 22.00 på Willys Kungsgatan. Du skulle ge mig en pistol men jag var inte där när du kom dit. Min son hade pratat med dig och bestämt plats när pistolen skulle levereras", skriver Johanna Möller i brevet som Expressen tagit del av.

"Om du hjälper mig ur fängelse hjälper jag dig med 100 000. Säg att du inte sagt något tidigare för att du inte ville säga att du hade ett vapen”.
https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/johanna-mollers-desperata-vadjan-till-billy-62-ljug-mig-ut/
Citera
2018-02-25, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livsmissbrukare

https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/johanna-mollers-desperata-vadjan-till-billy-62-ljug-mig-ut/

Igår kom det fram uppgifter om att hon friar till Rajabi och så detta idag.
Undra vad hennes nästa steg blir?
Citera
2018-02-25, 08:31
Medlem
joxarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livsmissbrukare

Johanna Möller börjar bli desperat nu.De två hjärncellerna hon har kvar börjar inse att det är kört nu och livstidsdomen kommer att fastställas och fängelsedörren på Hinseberg slår igen bakom henne med en smäll och att hon kommer att få sitta där i kanske 30 år och gräma sig över alla elaka människor som hittat på och ljugit för att få henne inlåst - hon ville ju alla så väl -.Hennes inbillade klipskhet,odödlighet och girighet har nått vägs ände på tisdag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in