2018-02-25, 08:40
Medlem
EndastJag01s avatar
Neeeeeeej! Gnägg, gnägg, gnägg, fniss, fniss, fniss...
https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/johanna-mollers-desperata-vadjan-till-billy-62-ljug-mig-ut/
Jag ändrar mig, hon börjar fatta att det kan bli finkan för henne. Men det här?

Man får ju ta fram skämskudden!

Under hela hennes liv har alla haft överseende med henne och hjälpt henne fram. Nu är det inte längre så...

Jag känner med AM som följer utvecklingen och vet hur det kommer att sluta.
Senast redigerad av EndastJag01 2018-02-25 kl. 08:42. Anledning: xx
Citera
2018-02-25, 08:41
Medlem
joxarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EndastJag01
Nej, jag tror inte hon inser det.
Jag tror hon ser det hela som en ny möjlighet!

Tror ingen förstår HUR manipulativ och övertalande hon är.Bara det att det måste vara 2-3 vakter när de går in till henne för att vakta varandra mot hennes manipulativa försök.
Citera
2018-02-25, 08:56
Medlem
Citat: "Om du hjälper mig ur fängelse hjälper jag dig med 100 000. Säg att du inte sagt något tidigare för att du inte ville säga att du hade ett vapen”.
Källa: https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/johanna-mollers-desperata-vadjan-till-billy-62-ljug-mig-ut/

Nu blir jag nyfiken. Johanna Möller lovar att hjälpa Bill*y Hellströ*m med 100 000 kr.
Men vem skulle hjälpa Johanna Möller med att göra själva pengaöverföringen? Jag gissar på dottern Julia Blomsterlund, för det är väl hon som genom fullmakt kan hantera mamma Johannas pengar?

Det är hoppingivande att en person som Bill*y Hellströ*m, som antagligen har lite erfarenhet av kriminella individer, väljer att inte mer befatta sig med mörderskan Möller. Att Bill*y råkade skriva ett brev till henne får vi förlåta honom. Likaså att Expressen fick kännedom om brevet från Johanna Möller till Bill*y.
Bra att alla kan se att Johanna Möller aldrig någonsin bör släppas ut!

OffT: Bara tanken på att Johanna Möller råkar vara mamma till flera barn får det att vända sig i magen på mig. Skulle Johanna Möller varit min mamma, så hade jag aldrig nånsin haft nån kontakt med henne mer! Inte gått på hennes begravning heller.
Citera
2018-02-25, 09:01
Medlem
EndastJag01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Citat: "Om du hjälper mig ur fängelse hjälper jag dig med 100 000. Säg att du inte sagt något tidigare för att du inte ville säga att du hade ett vapen”.
Källa: https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/johanna-mollers-desperata-vadjan-till-billy-62-ljug-mig-ut/

Nu blir jag nyfiken. Johanna Möller lovar att hjälpa Bill*y Hellströ*m med 100 000 kr.
Men vem skulle hjälpa Johanna Möller med att göra själva pengaöverföringen? Jag gissar på dottern Julia Blomsterlund, för det är väl hon som genom fullmakt kan hantera mamma Johannas pengar?

Det är hoppingivande att en person som Bill*y Hellströ*m, som antagligen har lite erfarenhet av kriminella individer, väljer att inte mer befatta sig med mörderskan Möller. Att Bill*y råkade skriva ett brev till henne får vi förlåta honom. Likaså att Expressen fick kännedom om brevet från Johanna Möller till Bill*y.
Bra att alla kan se att Johanna Möller aldrig någonsin bör släppas ut!

OffT: Bara tanken på att Johanna Möller råkar vara mamma till flera barn får det att vända sig i magen på mig. Skulle Johanna Möller varit min mamma, så hade jag aldrig nånsin haft nån kontakt med henne mer! Inte gått på hennes begravning heller.
Betalning när hon är ute och frikänd.
Citera
2018-02-25, 09:07
Medlem
Citat:
Betalning när hon är ute och frikänd.
Njae, där tänker du nog fel.
Inte för att jag känner Bill*y Hellströ*m och det är möjligt att hans omdöme kan ha sviktat då och då, men så korkad är nog inte Bill*y, så att han skulle sätta sig och ljuga för Johanna Möller utan att ha fått betalt i förskott. Gissningsvis enligt det vanliga formuläret i kriminella världen: hälften i förskott och resten efter leverans.
Så tror jag.
Citera
2018-02-25, 09:21
Medlem
EndastJag01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Njae, där tänker du nog fel.
Inte för att jag känner Bill*y Hellströ*m och det är möjligt att hans omdöme kan ha sviktat då och då, men så korkad är nog inte Bill*y, så att han skulle sätta sig och ljuga för Johanna Möller utan att ha fått betalt i förskott. Gissningsvis enligt det vanliga formuläret i kriminella världen: hälften i förskott och resten efter leverans.
Så tror jag.
Nu var ju B*illy inte intresserad av att ljuga för JM...
Citera
2018-02-25, 09:33
Medlem
Nu är Johanna, desperat här innan hovrättens dom på tisdag, vill gifta sig med Rajabi och få falskt alibi av Billy.
Sista skriket kanske innan det kommer nya skrik.
Citera
2018-02-25, 09:37
Medlem
Citat:

Nej, visserligen var han inte det, men det är irrelevant för att titta på det som intresserade mig:
Hur hade Johanna Möller tänkt att göra pengaöverföringen till Bill*y?

Restriktionerna för Johanna Möller är lättade (kanske t o m helt borttagna?), så hon kan därför kanske lite fritt kommunicera med åtminstone några av sina barn.
Helt ärligt tror jag inte att Johanna Möller hade tänkt ens på hur hon i verkligheten skulle ha betalat Bill*y, utan det här med det plötsliga alibit var väl ännu ett exempel på hennes impulsivitet och på hur hon försöker manipulera och påverka folk i omgivningen.
Johanna Möller är förfärlig! Både som mamma och som socionom -en socialt och juridiskt förpliktigande utbildning/examen!
Citera
2018-02-25, 09:45
Medlem
Citat:

Hon har lite "otur" Johanna, först "eskortmannen" och nu Billy som båda satt bakom lås o bom när hon som bäst hade behövt deras alibi
Billy Hellström tvår sina händer:
– Jag satt inlåst den 3 augusti 2016 och jag har aldrig träffat denna kvinna i hela mitt liv. Det känns väldigt desperat det hon håller på med. Jag blev lite skrämd, säger Billy Hellström.

Ja, ja egentligen ska man ju inte bli förvånad över vad hon kan hitta på. Jag konstaterar bara att hon är komplett väck i skallen.
Citera
2018-02-25, 10:14
Medlem
Honan6s avatar
Det är lätt att glömma hur skrämmande den skrupelfria vedervärdiga mord- och skadelystna mörderskan är när hon med sitt brevskrivande bjuder på skrattretande underhållning.

Tyvärr får hon nog ganska många brev av såväl galningar som hyfsat vanliga människor som vill få en direkt kontakt för att klura ut hur hon är funtad eller få fram mer bevis i en del frågetecken som t ex fosterbarn som sägs ha dött. Johanna tar då varje tillfälle i akt att försöka få till en "relation" för att sedan ha många trådar att dra i när hon planerar för en fängelsevistelse fylld av olika projekt.

Hennes restriktioner är släppta sen sista dagen i HR och man kan tänka sig hur mycket mer energi hon fått den senaste tiden. Hon är sannolikt smått berusad av tankar om nya möjligheter som giftermål med Rajabi och en dokumentär.

Det värsta är nog att hon har rätt att träffa tvillingarna. Dessa möten är rent ut farliga för barnen, så man får hoppas de är extremt övervakade. De andra barnen har möjlighet att säga nej till kontakt - vilket är det bästa det kan göra för sin egen framtids skull.

Hellströms brev är nog ett exempel på en stor mängd patetiska mutförsök. Det finns sannolikt fler brevexempel, men mottagarna kanske skäms för att berätta om att de har kommunicerat med henne.

Undrar vilket produktionsbolag som blir först ut med en dokumentär om tokan på Hinseberg. De kommer inte få ett lätt jobb med att försöka få till en överskådlig och lättförståelig bild av hennes bravader.

Tillägg:
Johanna tror ju att mutor med pengar ska kunna lösa det mesta. Därför tror jag att hennes tankar om en dokumentär är något hon vill betala med egna medel, så den blir gjord och framställd ur hennes synvinkel. Dock är frågan hur mycket pengar som finns kvar på hennes konto efter att ha låtit dottern JB förfoga över hennes medel. Kanske inte en räcker till en 5-minutare.
Senast redigerad av Honan6 2018-02-25 kl. 10:44. Anledning: Tillägg
Citera
2018-02-25, 10:24
Medlem
EndastJag01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Hon har lite "otur" Johanna, först "eskortmannen" och nu Billy som båda satt bakom lås o bom när hon som bäst hade behövt deras alibi
Billy Hellström tvår sina händer:
– Jag satt inlåst den 3 augusti 2016 och jag har aldrig träffat denna kvinna i hela mitt liv. Det känns väldigt desperat det hon håller på med. Jag blev lite skrämd, säger Billy Hellström.

Ja, ja egentligen ska man ju inte bli förvånad över vad hon kan hitta på. Jag konstaterar bara att hon är komplett väck i skallen.
Intressant är också att en sådan som B*illy blir skrämd av henne. Samtidigt är han klok nog att hålla sig undan och gå ut med att han aldrig träffat henne. Då kan inte JM komma med att de har gjort det och att han ljuger.

Kaj Linna drog också åt sig öronen direkt.
Senast redigerad av EndastJag01 2018-02-25 kl. 10:25. Anledning: x
Citera
2018-02-25, 11:03
Medlem
Johanna tycks genomgående agera innan rättegång och innan dom presenteras.

Har hon inte noterat att inget påverkas i hennes favör av hennes ständiga utspel.

Hon se bara mer desperat skyldig ut för varje gång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in