Citat:
Ursprungligen postat av
Hanna-Wigh
Det som kvalificerar dig är inte att du historiskt är en SD-väljare, utan att du kan öppet presentera dina åsikter och vara medlem i Sverigedemokraterna.
Sänd din post-historik till Sverigedemokraterna och fråga - jag kan ge dig ett förhands besked, vad jag tror: Du kommer sannolikt inte få bli medlem och om du är det - så blir du ett medlemsärende dvs uteslutning.
Notera: Det är vad jag tror.
Skulle Jimpan redovisa sina tidigare åsikter skulle inte han heller få bli medlem i SD.

Självklart skulle jag få bli medlem, då mina åsikter kan sägas vara ganska mainstream, utan övertoning. Om de skulle gilla mig är dock en helt annan fråga, eftersom min lojalitet främst ligger hos Sveriges befolkning och dess väljare, inte hos partiet, och Jimmie, per se. Men det finns också grader i helvetet, jag har trots allt, till skillnad mot Regulus, konsekvent röstat på SD. Mina intentioner är att öka chansen till genomslag av SDs politik, inte att minska den, såsom folkpartisten Regulus önskar. Vem man bör lyssna på i det fallet säger sig själv.