2018-02-23, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frdk
Blanda inte ihop åsikt och politik.
Politik handlar i grunden om att styra landet, åsikter och ideologier grundar partier och ger ett långsiktigt mål som bäst, vägen dit är det lite upp till varje politiker att forma genom vad som går att påverka.

95% av alla proposetioner som når riksdagen handlar inte om nått nationalistiskt utan om vardagliga ting, rot, rut, moms, föräldraförsäkring u name it..

Hur många vet du som skulle sätta in en skinnskalle där för att trycka på knapparna ?
Inte jag iaf.. hade valt en person jag kan lite på att gör bra övervägda helhetsbeslut.

Gillar se Söder och Ekeroth i debatter om migration, men mår illa av tanken på att de befinner sig i riksdagen.

Hade alla SD:are sett ut, pratat och fört sig Ulf Kristersson så hade saken varit biff.. 50%+ utan funderingar. Jag vill hellre se M leda landet än SD (lite udda att säga då undertecknad är politiskt aktiv för SD) Men jag jag vet att moderaterna har långt fler och bättre slipade politiker som kan bära sverige internationellt.
När de dessutom slår om till samma politik som SD har fört under en lång tid så handlar det mest om en förtroende fråga vem man ska välja. Vem har högre förtroende.. ena sidan har du skinnskallen som skränar på gatorna och springer med aluminum-rör, på andra sidan är företagsledare, advokater, styrelseproffs som jobbat hela livet, visst jag hårddrar nu.. men för en utomstående så är det så man bedömmer förtroende.

SD behöver massproducera slipade politiker och flytta om ideologer till att gro farmarcirklar och samla engagemang bland lokalföreningarna, de var centrala för att skapa partiet och sätta de långsikta målen.. men i närtid är de bara dödvikt som håller partiet tillbaka.
Slipade politiker eller inte, du vet att Kristersson, i senaste riksdagsdebatten, inte kunde svara ja eller nej på JÅ:s fråga om M tycker det är ok att asylmigrationen till Sverige fortsätter att ligga på 100 000 personer om året?

Där har du realpolitik att förhålla dig till! Vet du vad nettoinvandringen till Sverige blir på 100 000 "flyktingar" när anhöriginvandringen plussas på? Där har du och dina slipade politiker något att räkna på! GODMORGON!
Citera
2018-02-24, 00:26
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Som sagt, här uttalar sig en svuren fiende till SD, med de vanliga illa underbyggda påståendena. Det bästa är att göra tvärtom alltså. OM du hade rätt vad gällde folkets önskan efter liberal mesighet vore det Liberalerna och inte SD som hade haft 25% av rösterna, och SD som hade, liksom Liberalerna nu, darrat vid 4%-spärrens rand.

Hur menar du att SD ska kunna växa om de inte appellerar till nya väljare? Väljare som stöttes bort så länge Ekeroth hade en framträdande roll i partiet.

Angående Liberalernas problem, så beror de på den utdragna striden mellan socialliberalerna (Björklund) och nyliberalerna (Ohlsson). En strid som nu är avslutad.

Citat:
Självklart kan både AfS och Med bli konkurrenter på riktigt till SD, det beror på hur SD sköter sig. Och borgerskapet (vad gäller Med).

För att konkurrera med SD måste ett parti först finnas till. Jag har inte sett några tecken på att AfS finns, annat än som en ifylld blankett hos valmyndigheten. Har du?
Citera
2018-02-24, 01:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Hur menar du att SD ska kunna växa om de inte appellerar till nya väljare? Väljare som stöttes bort så länge Ekeroth hade en framträdande roll i partiet.

Angående Liberalernas problem, så beror de på den utdragna striden mellan socialliberalerna (Björklund) och nyliberalerna (Ohlsson). En strid som nu är avslutad.

För att konkurrera med SD måste ett parti först finnas till. Jag har inte sett några tecken på att AfS finns, annat än som en ifylld blankett hos valmyndigheten. Har du?
Haha du är för rolig, en typisk liberal kanske, som saknar all verklighetsförankring. Men fortsätt du att leva på hoppet. Dina liberaler kanske får möjlighet att köra ner Sverige i dyngan ytterligare i framtiden.

Troligare ör dock att ni åker under fyra procent, det finns helt enkelt inte tillräckligt många frireligiösa godtemplare eller frigida lärarinnor (helst i kombination) i Sverige. Och konkurrensen om dessa galningar till väljare blir allt tuffare.

Och såna såna som ni tror att ni kan ge råd hur ett missnöjesparti taktiskt ska positionera sig? Inte nog med det, ni har synpunkter på deras personalpolitik. Sagt av en sympatisör av ett parti vars representanter är tagna, om inte direkt ut ett skräckkabinett, så åtminstone från det lokala dårhuset. Vad gäller Med och AfS: som ganska träffsäker politisk magkänsleanalytiker spår jag att deras
framtid är betydligt ljusare än ditt eget partis. Man kan med visst fog hävda att de känna aningen mer i fas med sin tid. Men det är klart, framförallt AfS framtid styrs i stor utsträckning vilken riktning som SD väljer att ta.

Det är lite ironiskt, desto mer synpunkter ni har på hur högerkanten av svensk politik ska skötas och taktiskt hanteras, desto mer främmande och irrelevanta framstår ni för väljarna. Och sen ryker ni från riksdagen, till stor lättnad av den resterande populationen.
Citera
2018-02-24, 01:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Realism2000
Hedervärd analys, men det går tretton sådana på ett dussin, du och personer som Anders Helin har trakasserat oss med sådana i decennier samtidigt som "vissa grupper" (ingen nämnd och ingen glömd) har tillåtits göra som de vill.

Så Regulus ursäkta min franska när jag säger: gå och lägg dig!
Verkligen, hade Kent fått styra landet hade vi knappast ansetts vara det nya Libanon. Och jag hade sluppit oroa mig l över den exponentiellt ökande andelen muslimer i Sverige. Ingen risk för terror och 5 människor som mördades på Drottninggatan förra året hade fortfarande levt. För vi vet ju hur det går med civilisationen och ekonomin när de samlas för många på samma plätt.

Denna vetskap räcker egentligen. Ekeroth själv hade denna personliga insikt, och tog dessutom personliga risker för att stoppa den utvecklingen. Han hade onte behövt gjort, han hade utbildning och ett arbete. Vilken skillnad mot Helin, och Regulus-liknande spratteldockor, de har enbart medverkat till att accelera den destruktiva utvecklingen, ingenting annat - dvs inte gjort något som fört något gott med sig för den genomsnittlige skattebetalaren i Sverige. Det är värt att alltid minnas,
Citera
2018-02-24, 02:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus

Det du missar i ekvationen är att förklara hur det är ett motsatsförållande. Vad säger att inte fler skulle välja SD med Ekeroth i partiledningen?
Citera
2018-02-24, 06:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svarta.Pantern
Det du missar i ekvationen är att förklara hur det är ett motsatsförållande. Vad säger att inte fler skulle välja SD med Ekeroth i partiledningen?
Den enkla anledningen är "att inte fler skulle välja SD med Ekeroth":
* Att som riksdagsman misshandla en medborgare ger inte stöd av "vanliga" väljare överhuvudtaget.
* Att när Kent som riksdagsman blir dömd för misshandel i Tingsrätten så angriper han offret för misshandeln - leder till färre väljare.
* Att som riksdagsman Ekeroth vara inblandat i krogbråk om och om igen ger inga väljare förutom det ringa träcket.
* Att som riksdagsman Kent Ekeroth ... Twitter..
etc.

Inse det att Kent Ekeroth är och förblir ett rejält sänke för Sverigedemokraterna.
Jag skulle helst se att han slängs ut helt ur partiet.
Citera
2018-02-24, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hanna-Wigh
Den enkla anledningen är "att inte fler skulle välja SD med Ekeroth":
* Att som riksdagsman misshandla en medborgare ger inte stöd av "vanliga" väljare överhuvudtaget.
* Att när Kent som riksdagsman blir dömd för misshandel i Tingsrätten så angriper han offret för misshandeln - leder till färre väljare.
* Att som riksdagsman Ekeroth vara inblandat i krogbråk om och om igen ger inga väljare förutom det ringa träcket.
* Att som riksdagsman Kent Ekeroth ... Twitter..
etc.

Inse det att Kent Ekeroth är och förblir ett rejält sänke för Sverigedemokraterna.
Jag skulle helst se att han slängs ut helt ur partiet.
Det är dig fritt att ha en åsikt, men försök inte göra den allmängiltig med denna snömos.
Citera
2018-02-24, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Om inte annat visar ju detta att man inte kan lita på Mattias Karlsson. Han sade ju att om Ekeroth blev friad från ringa misshandelsanklagelserna så skulleh an få vara kvar. Kent blev friad men ändå utsparkad.

Falst.

Mattias karlsson är en riktig orm. Jag undrar vilka hållhakar han har, som gjorde att han inte slängdes ut, när han hemligt ville sammarbeta med expo.

Han och bristen på konkreta lösningar av migrationshaveriet, gör att man(sd) liksom övriga partier är helt omöjliga att rösta på.
Citera
2018-02-24, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av priamos2014
Mattias karlsson är en riktig orm. Jag undrar vilka hållhakar han har, som gjorde att han inte slängdes ut, när han hemligt ville sammarbeta med expo.

Han och bristen på konkreta lösningar av migrationshaveriet, gör att man(sd) liksom övriga partier är helt omöjliga att rösta på.
Så vad skall du rösta på i valet i höst kalsongpartiet "brun skitfront", eller?
De får sannolikt 5 röster i valet, en av dig, Kasselstrand, "Fnysington", "Bajsolle2" och "volvo 240".

I min värld är Mattias Karlsson en "guldgosse". Han är beredd att ta hjälp av sina motståndare för att se till att "brunskiten" inte får möjlighet att förstöra Sverigedemokraterna.

Tack för att du finns till → Mattias Karlsson.
Senast redigerad av Hanna-Wigh 2018-02-24 kl. 10:36.
Citera
2018-02-24, 10:50
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svarta.Pantern

Nu kanske det skulle läcka ut om det sker i stor skala, men det är inte särskilt svårt att göra en attitydundersökning angående olika potentater inom SD. Litet spekulativt KAN det ju vara så att SD gjort interna undersökningar i riktning mot att värdera Ekeroths vara eller inte vara.

För en utomstående, SD-kritisk, person förefaller ju avvecklande av Ekeroth vara på samma nivå som att skicka Juholt till Island eller ge respass till Åsa Romson, dvs rätt självklara åtgärder. Även de individerna hade vänner i sina organisationer.
Citera
2018-02-24, 10:54
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Haha du är för rolig, en typisk liberal kanske, som saknar all verklighetsförankring. Men fortsätt du att leva på hoppet. Dina liberaler kanske får möjlighet att köra ner Sverige i dyngan ytterligare i framtiden.

Troligare ör dock att ni åker under fyra procent, det finns helt enkelt inte tillräckligt många frireligiösa godtemplare eller frigida lärarinnor (helst i kombination) i Sverige. Och konkurrensen om dessa galningar till väljare blir allt tuffare.

Jag är på intet sätt ansvarig för Liberalernas politik, som har både bra och dåliga sidor. Detta är dock OT här, så jag hänvisar till vad jag skrivit om liberalism i liberalismforumet, t.ex. den här tråden:

(FB) Jan Björklund om socialliberalism och nyliberalism

Citat:
Och såna såna som ni tror att ni kan ge råd hur ett missnöjesparti taktiskt ska positionera sig? Inte nog med det, ni har synpunkter på deras personalpolitik. Sagt av en sympatisör av ett parti vars representanter är tagna, om inte direkt ut ett skräckkabinett, så åtminstone från det lokala dårhuset. Vad gäller Med och AfS: som ganska träffsäker politisk magkänsleanalytiker spår jag att deras framtid är betydligt ljusare än ditt eget partis. Man kan med visst fog hävda att de känna aningen mer i fas med sin tid. Men det är klart, framförallt AfS framtid styrs i stor utsträckning vilken riktning som SD väljer att ta.

Det är lite ironiskt, desto mer synpunkter ni har på hur högerkanten av svensk politik ska skötas och taktiskt hanteras, desto mer främmande och irrelevanta framstår ni för väljarna. Och sen ryker ni från riksdagen, till stor lättnad av den resterande populationen.

Jag har länge rått SD att dumpa sänket Ekeroth om de vill bredda sin väljarbas och växa. Uppenbarligen har de nu lyssnat på mig och andra som påpekat detta elementära faktum, nämligen att Ekeroth skrämmer bort potentiella väljare.

Att du inte håller med och ogillar att de nu gjort som jag rått dem till styrker mig bara i min övertygelse att jag hade rätt.
Citera
2018-02-24, 11:05
Medlem
Chris Dulny har ju i podden Vita Pillret sagt att Kent Ekeroth (sårad?, förbannad?, revanschlysten?, arg?) nu i princip kan sätta igång med världens shit-storm mot SD.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in