2018-02-24, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Jag är på intet sätt ansvarig för Liberalernas politik, som har både bra och dåliga sidor. Detta är dock OT här, så jag hänvisar till vad jag skrivit om liberalism i liberalismforumet, t.ex. den här tråden:

(FB) Jan Björklund om socialliberalism och nyliberalism

Jag har länge rått SD att dumpa sänket Ekeroth om de vill bredda sin väljarbas och växa. Uppenbarligen har de nu lyssnat på mig och andra som påpekat detta elementära faktum, nämligen att Ekeroth skrämmer bort potentiella väljare.

Att du inte håller med och ogillar att de nu gjort som jag rått dem till styrker mig bara i min övertygelse att jag hade rätt.
Detta är just det som äe fel med SD de lyssnar på sina fiender som vill att SD ska sluta vara SD. Vaför måste man just bli mer liberala för att ta väljare? Man kan ju faktiskt gå mer nationalistiskt, konservativ och bli nationalkonservativa igen. Då kannse man kan ta tillbaks de 5-9% man förlorade när SD blev liberalare och började flörta med M. Liberalerna kan annars gå mer höger och säga att islam likt alla andra religioner är icke liberal samt att förbjuda slöja för den är kvinno förtryckande.
Senast redigerad av J39 2018-02-24 kl. 11:19.
Citera
2018-02-24, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kjome-och-Renvall
Chris Dulny har ju i podden Vita Pillret sagt att Kent Ekeroth (sårad?, förbannad?, revanschlysten?, arg?) nu i princip kan sätta igång med världens shit-storm mot SD.
Skilnaden mellan Christopher Dulny och Ekeroth är att Dulny tror på ras överlägsenhet och sådant medans Kent är nog inte lika mesiga som SD men är nog mer som Gustav Kasselstrand är. Jag skulle tro att Kent olikt SD nu är likt jag rädd för de växande antal folk med härstamning ifrån mellanöstern och afrika och muslimernas alt mer större makt i samhället.
Citera
2018-02-24, 11:21
Medlem
Citat:
Jag är på intet sätt ansvarig för Liberalernas politik, som har både bra och dåliga sidor. Detta är dock OT här, så jag hänvisar till vad jag skrivit om liberalism i liberalismforumet, t.ex. den här tråden:

(FB) Jan Björklund om socialliberalism och nyliberalism

Jag har länge rått SD att dumpa sänket Ekeroth om de vill bredda sin väljarbas och växa. Uppenbarligen har de nu lyssnat på mig och andra som påpekat detta elementära faktum, nämligen att Ekeroth skrämmer bort potentiella väljare.

Att du inte håller med och ogillar att de nu gjort som jag rått dem till styrker mig bara i min övertygelse att jag hade rätt.
Och jag vidhåller min. Och eftersom jag, sedan ett decennium, är SD väljare, anser jag mig inneha ett större förtroendekapital i denna fråga. Hade SD lyssnat på er, hade de nu varit ett folkpartiet 1.1, och haft ca 4% väljarstöd (och sjunkande).
Senast redigerad av Fnysington 2018-02-24 kl. 11:26.
Citera
2018-02-24, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J39
Skilnaden mellan Christopher Dulny och Ekeroth är att Dulny tror på ras överlägsenhet och sådant medans Kent är nog inte lika mesiga som SD men är nog mer som Gustav Kasselstrand är. Jag skulle tro att Kent olikt SD nu är likt jag rädd för de växande antal folk med härstamning ifrån mellanöstern och afrika och muslimernas alt mer större makt i samhället.

Dulny tror inte på rasöverlägsenhet.

Däremot har han sagt att 'svenskar är vita och landet är vårt'.

Varför är detta kontroversiellt för Ekeroth&Bieler-falangen inom SD?

https://www.youtube.com/watch?v=1KpjC8UbfQE
Citera
2018-02-24, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kjome-och-Renvall
Dulny tror inte på rasöverlägsenhet.

Däremot har han sagt att 'svenskar är vita och landet är vårt'.

Varför är detta kontroversiellt för Ekeroth&Bieler-falangen inom SD?

https://www.youtube.com/watch?v=1KpjC8UbfQE
Det håller jag med om. Men han sa förut i en interviev att det har en sådan kultur för att de är en annan ras. Sen så har han tagit upp "judefrågan". Sen så är knappast Ekeroth och Bieler i samma falang utan helt olika. Den liberala muslimen Sakine Madon vill att Bieler ska bli partiledare och forsätta "normaliseringen" av SD. Medan Kent är raka motsatsen.
Citera
2018-02-24, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Och jag vidhåller min. Och eftersom jag, sedan ett decennium, är SD väljare, anser jag mig inneha ett större förtroendekapital i denna fråga. Hade SD lyssnat på er, hade de nu varit ett folkpartiet 1.1, och haft ca 4% väljarstöd (och sjunkande).
Det som kvalificerar dig är inte att du historiskt är en SD-väljare, utan att du kan öppet presentera dina åsikter och vara medlem i Sverigedemokraterna.

Sänd din post-historik till Sverigedemokraterna och fråga - jag kan ge dig ett förhands besked, vad jag tror: Du kommer sannolikt inte få bli medlem och om du är det - så blir du ett medlemsärende dvs uteslutning.

Notera: Det är vad jag tror.
Citera
2018-02-24, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hanna-Wigh
Det som kvalificerar dig är inte att du historiskt är en SD-väljare, utan att du kan öppet presentera dina åsikter och vara medlem i Sverigedemokraterna.

Sänd din post-historik till Sverigedemokraterna och fråga - jag kan ge dig ett förhands besked, vad jag tror: Du kommer sannolikt inte få bli medlem och om du är det - så blir du ett medlemsärende dvs uteslutning.

Notera: Det är vad jag tror.
Skulle Jimpan redovisa sina tidigare åsikter skulle inte han heller få bli medlem i SD. Självklart skulle jag få bli medlem, då mina åsikter kan sägas vara ganska mainstream, utan övertoning. Om de skulle gilla mig är dock en helt annan fråga, eftersom min lojalitet främst ligger hos Sveriges befolkning och dess väljare, inte hos partiet, och Jimmie, per se. Men det finns också grader i helvetet, jag har trots allt, till skillnad mot Regulus, konsekvent röstat på SD. Mina intentioner är att öka chansen till genomslag av SDs politik, inte att minska den, såsom folkpartisten Regulus önskar. Vem man bör lyssna på i det fallet säger sig själv.
Citera
2018-02-24, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Skulle Jimpan redovisa sina tidigare åsikter skulle inte han heller få bli medlem i SD. Självklart skulle jag få bli medlem, då mina åsikter kan sägas vara ganska mainstream, utan övertoning. Om de skulle gilla mig är dock en helt annan fråga, eftersom min lojalitet främst ligger hos Sveriges befolkning och dess väljare, inte hos partiet, och Jimmie, per se. Men det finns också grader i helvetet, jag har trots allt, till skillnad mot Regulus, konsekvent röstat på SD. Mina intentioner är att öka chansen till genomslag av SDs politik, inte att minska den, såsom folkpartisten Regulus önskar. Vem man bör lyssna på i det fallet säger sig själv.
Hahaha du har helt rätt i det. https://sv.wikiquote.org/wiki/Jimmie_Åkesson här kan man se vad han har sagt.
Citera
2018-02-24, 14:03
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Det som SD eftersträvar - om man får tro dem själva - är att bli något liknande norska Fremskrittspartiet eller Dansk Folkeparti. Dessa driver båda en invadringskritisk politik, men utan de retoriska utfall som Ekeroth m.fl. ägnat sig åt. Fremskrittspartiet sitter i regeringen sedan 2013 och Dansk Folkeparti har haft ett stort inflytande som kungamakare även om de inte själva suttit i regeringen.

Så ja, jag tror att framtoningen - målarfärgen om man så vill - kan vara viktig.
Jo de kommer tjäna på att plocka bort de mest högljudda jag säger rasisterna för de är inget annat i mina ögon. Och som ett högerparti som är emot invandring för att värna den svenska kulturen kommer det gå bra för dem.
Citera
2018-02-24, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
Jo de kommer tjäna på att plocka bort de mest högljudda jag säger rasisterna för de är inget annat i mina ögon. Och som ett högerparti som är emot invandring för att värna den svenska kulturen kommer det gå bra för dem.
Då kan vi (jag) lika bra att rösta på moderaterna. För att vara relevanta, och egna, måste SD tangera och pröva gränserna. Ständigt. Inte minst för att de är ett missnöjesparti, tro inget annat (om du inte vill sitta profillös på 6% i opinionen). De kanske känns skönare att jobba för partifunktionären i ett kamrersparti, men det är inte för att partiarbetaren inom SD ska få det allmänt gosigare och skönare som man ska utforma sin politik. Allt annat är en illusion (åtminstone tills dess att man sitter regeringsställning).
Citera
2018-02-24, 16:57
Medlem
Citat:
– Jag kan bekräfta att Kent Ekeroth inte kommer att finnas med i valberedningens förslag. Valberedningen är enig i den här frågan. Inför beredningen har vi bett samtliga partidistrikt inkomma med nomineringar och inget har föreslagit Kent Ekeroth, skriver Michael Rosenberg.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/a/qnkyX1/sd-petar-kent-ekeroth-fran-riksdagslistan

Vad kommer det betyda för SD?

Bästa jag läst på länge. One down, several to go. Snart är SD dött och bara en pinsam fläck på Sveriges historia. Hoppas få köpa en Big Mac av Kenta på donken snart, jävla riksmiffo.
#FuckSD
Citera
2018-02-24, 17:36
Medlem
Reguluss avatar
Citat:

Avgörande blir naturligtvis om SD verkligen gör sig av med de politiker som likt Ekeroth hetsar mot muslimer och andra grupper. Om det bara handlar om att man dumpar Ekeroth på grund av krogskandalerna signalerar det knappast en kursomläggning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in