2018-02-23, 21:22
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Säkert, men han friades som sagt. Förmodligen för att det finns vittnen som kan styrka att han först blev verbalt attackerad av vänsterpatrask. Är du vänsterpatrask?

Ack nej. Precis som det skulle vara OK?
"-Han var käftig, så jag drog till honom! - Jaha, goa Ekeroth, då var det inget mera"...

Ekeroth hade förmånen att ha hjälp av en duktig advokat, som argumenterade att nödvärnsinvändningen inte kunde motbevisas. Det betyder att Ekeroth kan påstå att han angripits och att (helt i enlighet med gällande rätt) åklagaren måste visa att detta inte stämmer.

Här är hovrätten petigare med det formella och går på en strängare linje (mot åklagaren) än vad tingsrätten gjort. Det är (min åsikt) ett styrkebesked för rättsvården och domstolen, inte ett tecken på att Ekeroth skulle ha särskilt rätt i sak.

Att Ekeroth är en fyllskalle, har attitydproblem på fritiden, löjligt låg tröskel för provokationer, är ful, orakad och käftig i alla lägen, även de omotiverade - det här är ju inte nytt?

En vinkel på den här närmast officiella degraderingen:

Det har sagts mer än en gång att Ekeroth är "orörbar" därför att han sitter på skandalmaterial (han tycks ju ha en faiblesse för att filma). En alternativ möjlighet, när han nu mer eller mindre avsätts, kan ju vara att denna gång är det resten av SD som har någonting i den vägen, till exempel en rejäl skandal som SD inte vill skall komma ut, och som Ekeroth personligen drabbas av om den offentliggörs ?
Citera
2018-02-23, 21:30
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hanna-Wigh
Jag tror inte det handlar om att Kent skulle vara någon "islamofob" och att det är därför att han sparkas. Han hängde nog kvar i en väldigt tunn tråd innan bråket utanför krog Solidaritet. Efter krog Solidaritet och slaget mot en medborgare så gick tråden av.

De flesta förstod att Kent ljög i rätten.

För er andra i tråden läs FUP:n (förundersökningsprotokollet) från händelsen
Regulus har läst det.

FUP: https://minfil.org/0c86t9b7b0/Stockholms_TR_B_15380-16_Aktbil_6.pdf (rättad länk)

Det är möjligt att du har rätt om motivet varför han dumpades av partiet. Det finns ju en historia ända sedan "järnrörsskandalen".

Min kommentar gällde främst det faktum att en politiker som Ekeroth skrämmer bort många väljare som annars skulle överväga att rösta på SD.
Citera
2018-02-23, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Min kommentar gällde främst det faktum att en politiker som Ekeroth skrämmer bort många väljare som annars skulle överväga att rösta på SD.
Det kan inte du uttala dig om eftersom du är naturlig politisk fiende till både Kenth och SD, som mjäkdumvänsterliberal. Så sorry.

Bara det faktum att KE är kontroversiell talar faktiskt för honom. Då SD säger sig vara det enda äkta oppositionspartiet. Eller är de drabbade av medelklassångest de också?
Citera
2018-02-23, 22:19
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Det kan inte du uttala dig om eftersom du är naturlig politisk fiende till både Kenth och SD, som mjäkdumvänsterliberal. Så sorry.

Bara det faktum att KE är kontroversiell talar faktiskt för honom. Då SD säger sig vara det enda äkta oppositionspartiet. Eller är de drabbade av medelklassångest de också?

Det är möjligt att de väljare som sökte sig till SD för att de själva är islamofober gillar Ekeroth. Men de kommer knappast att lämna partiet bara därför att Ekeroth dumpades.

Jag talade dock om de väljare som skulle kunna rösta på SD därför att de vill ha mindre invandring men hittills stötts bort av politiker som Ekeroth.
Citera
2018-02-23, 22:24
Medlem
Citat:
Det är möjligt att de väljare som sökte sig till SD för att de själva är islamofober gillar Ekeroth. Men de kommer knappast att lämna partiet bara därför att Ekeroth dumpades.

Jag talade dock om de väljare som skulle kunna rösta på SD därför att de vill ha mindre invandring men hittills stötts bort av politiker som Ekeroth.
De äkta väljare som stötts bort av Ekeroth, dvs avstått från att rösta på SD pga av honom, måste vara räknade på ena handens fingrar. Däremot vill SDs politiska fiender få det att framstå som att det föreligger på det sättet. Fast det egentligen kan vara tvärtom. Eller inte. Ingen vet. Fake news alltså.

Förmodligen fler i antal som liksom jag funderar på att avstå att rösta på SD till förmån för MED eller AfS pga av Jimmie själv.
Citera
2018-02-23, 22:43
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
De äkta väljare som stötts bort av Ekeroth, dvs avstått från att rösta på SD pga av honom, måste vara räknade på ena handens fingrar. Däremot vill SDs politiska fiender få det att framstå som att det föreligger på det sättet. Fast det egentligen kan vara tvärtom. Eller inte. Ingen vet. Fake news alltså.

Förmodligen fler i antal som liksom jag funderar på att avstå att rösta på SD till förmån för MED eller AfS pga av Jimmie själv.

Om SD nöjer sig med att appellera till sina "äkta väljare" kommer de aldrig att få det inflytande de eftersträvar i svensk politik.

Vad gäller MED och AfS så är ingen av dessa partier ett seriöst alternativ till SD. AfS därför att de inte finns. MED finns visserligen, men kommer aldrig att få mer än en promille av rösterna.
Citera
2018-02-23, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Overmind
Mycket bra. Precis vad jag behövde för att lägga en röst på SD. Detta var spiken i kistan så dealen gick igenom så att säga.

Tjatat om detta länge att SD måste sparka ut idioten med huvudet före. Jävla dampkille det där.
Så Ekeroths personlighet avgör om du skall eller inte skall rösta på ett parti som vill hindra ytterligare flera hundratusen araber och afrikaner från att komma till Sverige. DU ÄR PATETISK!!!
Citera
2018-02-23, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlinkersAerBra
Äntligen! Kent är riktigt korkad. Skulle hänt för länge sedan.
Korkad är han nog inte men tyvärr i praktiken en belastning för partiet som offentlig person. Men jag gillar honom skarpt, han är en sann kämpe och har fört fram en massa vettiga tankegångar, hans konstateranden den havererade svenska invandringspolitiken och Orban är helt korrekta, han kan göra väldigt stor nytta i det dolda.
Citera
2018-02-23, 23:09
Medlem
Citat:
Om SD nöjer sig med att appellera till sina "äkta väljare" kommer de aldrig att få det inflytande de eftersträvar i svensk politik.

Vad gäller MED och AfS så är ingen av dessa partier ett seriöst alternativ till SD. AfS därför att de inte finns. MED finns visserligen, men kommer aldrig att få mer än en promille av rösterna.
Som sagt, här uttalar sig en svuren fiende till SD, med de vanliga illa underbyggda påståendena. Det bästa är att göra tvärtom alltså. OM du hade rätt vad gällde folkets önskan efter liberal mesighet vore det Liberalerna och inte SD som hade haft 25% av rösterna, och SD som hade, liksom Liberalerna nu, darrat vid 4%-spärrens rand.

Självklart kan både AfS och Med bli konkurrenter på riktigt till SD, det beror på hur SD sköter sig. Och borgerskapet (vad gäller Med).
Citera
2018-02-23, 23:27
Medlem
Citat:
Du kan kritisera islam - eller judendom eller kristendom - utan att hetsa mot dess anhängare. Ateister som Richard Dawkins gör det. Du kan också kritisera våldsbejakande islamister som IS utan att det utgör hets.

Det som utmärker den islamofoba retoriken är dock att man utmålar alla muslimer som ett hot och ett främmande element som inte hör hemma i vårt land. Det är hets eftersom en hel folkgrupp utpekas som klandervärd utan någon hänsyn till individuella skillnader.
Hedervärd analys, men det går tretton sådana på ett dussin, du och personer som Anders Helin har trakasserat oss med sådana i decennier samtidigt som "vissa grupper" (ingen nämnd och ingen glömd) har tillåtits göra som de vill.

Så Regulus ursäkta min franska när jag säger: gå och lägg dig!
Citera
2018-02-23, 23:28
Medlem
Stryk nån på Valsedelns lista och skriv dit Ekroth så är saken löst.
Citera
2018-02-23, 23:33
Medlem
volvo 240s avatar
Om inte annat visar ju detta att man inte kan lita på Mattias Karlsson. Han sade ju att om Ekeroth blev friad från ringa misshandelsanklagelserna så skulleh an få vara kvar. Kent blev friad men ändå utsparkad.

Falst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in