Citat:
Jag är ju inte på något sätt insatt i Jeff Ahl och jag har väl hört att norrlandslänen är mer åt arbetar-SD än andra. Trycker på social rättvisa och folkhemstanken. Jag är väl en sådan jag med. Tycker SD-principrogram förde fram en massa bra politiskt i förhållande till vad man fick ta sig till del när man var med i partiet.
Kent Ekeroth uppskattar jag inte för han går runt och er ut som en liten arg bulldog eller något särskild politisk linje han fört utan jag tycker ENBART han gjort och gör så mycket för SD. Det måste finnas plats för människor med olika framtoningar och argumentation och det blir helt absurt fel om IRM bestämmer vilka som skall bli riksdagsmän för SD.
Tror dessutom han är personligt populär inom partiet - de verkligt lilla jag har haft med honom att göra var bara positivt.
Hoppas ett alternativ vinner idag och att det blir en seger för den interna partidemokratin. Men men portföljbärarna är numera många i SD...
Att Kent Ekerot aldrig kommer vara med i AFD tror jag om inte annat beror på "judefrågan". Ett skäl för mig att heller aldrig någonsin kunna vara med där trots att jag inte ens vet om jag är särskilt mycket jude. Det finns en underström av antisemitism hos Kasselstrand som jag INTE tål och det var därför de sökte sin första strid inom SD genom sådan.