2018-03-17, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Jeff Ahl är, till skillnad från många andra sverigedemokrater, inte en fegis utan har kritiserat partiledningen i ganska skarpa ordalag flera gånger.

Jag är ju inte på något sätt insatt i Jeff Ahl och jag har väl hört att norrlandslänen är mer åt arbetar-SD än andra. Trycker på social rättvisa och folkhemstanken. Jag är väl en sådan jag med. Tycker SD-principrogram förde fram en massa bra politiskt i förhållande till vad man fick ta sig till del när man var med i partiet.

Kent Ekeroth uppskattar jag inte för han går runt och er ut som en liten arg bulldog eller något särskild politisk linje han fört utan jag tycker ENBART han gjort och gör så mycket för SD. Det måste finnas plats för människor med olika framtoningar och argumentation och det blir helt absurt fel om IRM bestämmer vilka som skall bli riksdagsmän för SD.

Tror dessutom han är personligt populär inom partiet - de verkligt lilla jag har haft med honom att göra var bara positivt.

Hoppas ett alternativ vinner idag och att det blir en seger för den interna partidemokratin. Men men portföljbärarna är numera många i SD...

Att Kent Ekerot aldrig kommer vara med i AFD tror jag om inte annat beror på "judefrågan". Ett skäl för mig att heller aldrig någonsin kunna vara med där trots att jag inte ens vet om jag är särskilt mycket jude. Det finns en underström av antisemitism hos Kasselstrand som jag INTE tål och det var därför de sökte sin första strid inom SD genom sådan.
Citera
2018-03-17, 11:45
Medlem
Den alternativa listan föll. Ekeroths politiska karriär är över.
Citera
2018-03-17, 13:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
https://www.expressen.se/kronikorer/lars-lindstrom/ekeroths-lojalitet-mot-sverige-ar-urusel-och-det-ar-ok-/

Hans mor är inte ens svensk, och han lär satsa allt på att skita ner Sverige från Ungern.
Han kan stanna där för gott och om någon är landsförrädare och ett storfyllo så är det Ekeroth.

I sak är ju Kent Ekeroth rätt ute som pratar om "det konstiga Sverige" och hyllar Viktor Orban. Orban är ju till för europeerna, främst ungrarna, och det är ju fullständigt sunt. Visst är det det. Varför skulle det vara osunt?

Att kalla Kent Ekeroth och andra invandringskritiker för "landsförrädare" är fortfarande trams. Därför biter det inte, om ni nu trodde att det gjorde det.

Sverige har blivit just skit och man ska kalla en spade för en spade. All normal problemlösning utgår från den principen.
Citera
2018-03-17, 13:16
Medlem
Charlemanges avatar
De vill väl inte ha en jude i leden ungefär som att nazister inte vill ha Jackie Arklöv trots att både är fan av rörelsen på pappret.
Eller så är de medlemmar för att infiltrera verksamheten.
Citera
2018-03-17, 13:38
Medlem
Overminds avatar
YES!

Nu skall jag beställa pizza! Mycket bra gjort. Nu har SD säkerligen 20% i valet!
Citera
2018-03-17, 15:04
Medlem
Är uteslutningen av Ekeroth ett steg i processen att bli accepterade av M som framtida regeringspartner?

https://www.expressen.se/kronikorer/k-g-bergstrom/det-har-ar-en-del-i-akessons-strategi/
Citera
2018-03-17, 15:14
Medlem
Mooskys avatar
Ekeroth är borta och därmed kommer han bedriva sin smuts från Ungern. Ett sketland där dom sparkade SD männen och kvinnorna tar till då dom inte är välkomna längre.
Jävla slödder helt klart.

SR
Citat:
Med 119–52 i röster vann valberedningens förslag till riksdagslista för SD: Kent Ekeroth hamnar inte på partiets valsedel.
Citera
2018-03-17, 16:43
Medlem
Ekeroth är den enda sverigedemorakten som jag gillar (Ja, jag har inget emot judar, inte ens sionister som Ekeroth-bröderna, då de har mycket bra att komma med). SD visar att de är en del av makten: Kontrollerad opposition.
Citera
2018-03-17, 17:43
Medlem
LivingOnlyOnces avatar
SD:s Kent Ekeroth petas från riksdagslistan

Citat:
Sverigedemokraternas valkonferens antog valberedningens förslag till riksdagsvalsedel, där bland andra Kent Ekeroth och Mikael Jansson inte är med. Röstsiffrorna blev 119 mot 52.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/kent-ekeroth-petas
Citera
2018-03-17, 20:58
Medlem
Ett stort tack till SD:s valkonferens som petade Kent Ekeroth från riksdagslistan.
Ni gjorde det enda rätta.
Citera
2018-03-17, 21:04
Medlem
Insyn5s avatar
Så Jimmie "jag vet inte" Åkesson tycker det är befogat att peta Kent för att han är trött på att svara på frågor angående Kent när han ställer upp på intervjuer. Fan spelar det för roll när han alltid svarar - jag vet inte...
Citera
2018-03-17, 22:12
Avstängd
Tycker det är otroligt tråkigt att KE får lämna partiet. Han är otroligt intelligent och hans synpunkter är av vikt för SD
Har haft förmånen att lyssna på ett antal föredrag av KE och även pratat med honom privat. Att han jagats och fått utstå mycket felaktig kritik från media är tråkigt. Detta bevisar bara vilken makt media har..
Lycka till KE, du har varit ett stort tillskott för
SD och mej..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in