2018-02-21, 00:13
Medlem
Trollet3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
I brist på ny info om vår huvudperson har jag roat mig med att läsa hans blogg lite mer ordentligt och hittade då följande från den 20 januari 2016:
Det er den mest herlige historie længe. Miss Wenwen har virkelig knoklet for at få sendt os en prøve, og svaret på alle de mange spørgsmål om told, teknik, additiver, bindemidler, transport, som jeg havde. Hver dag har vi udvekslet mails, og hver gang har det dels være noget teknisk og dels noget personligt - om selvbyg undervandsbåde, om at være hårdt arbejdende kineser, om Fessors velbefindede, og Sirids rakettatovering, om alt muligt personligt. Dagens mail kan godt refereres, for den siger bare det hele:

Så saken är därmed klar, det ÄR en tatuering

I samma bloggpost skriver han om storslagna planer och skissar följande utveckling:

Jeg tror ikke der en nogen vej uden om, og jeg mener det er et naturligt skridt på en vej, som fører fra raketklub til rumfartsvirksomhed.
Man kan stille det op sådan her:
DARK: Forening, finansieret og drevet alene ved medlemskontingent. Budget: kr 10.000,00 - 25.000 årligt. Ingen ansatte fuldtidsfolk.
DSC / APG: Forening, finansieret og drevet ved både industrielle sponsorer og medlemskontingent. Budget: kr 100.000,00 - 200.000,00 årligt. Ingen ansatte fuldtidsfolk.
CS / RML Space Lab: Erhvervsdrivende forening eller ApS, finansieret og drevet ved både industrielle sponsorer, og en meget stor community af støttemedlemmer, som er "kunder" til entitetens produkter, blogs, streaming, videoer m.m. Budget: kr 1.000.000,00 - 1.500.000,00 årligt. Flere ulønnede fuldtidsmedarbejdere.
RML Space Ventures A/S: Virksomhed finansieret gennem kommercielle raketopsendelser. Budget: kr 5.000.000,00 - 10.000.000,00 årligt. 5 - 10 lønnede fuldtidsmedarbejdere.

For hvert trin får man mangefold flere ressourcer, og projekterne vokser i omfang og impact tilsvarende. Trinnet fra 3 til 4 er som det fremgår ikke taget, men processen er igang. For hvert trin op af stigen involverer man flere mennesker, og gør det dybere og dybere. At tage vejen fra 1 til 4 er for mig at se helt naturligt og helt nødvendigt. Vi har nået grænsen for hvad model 3 kan bære, så der skal noget andet til.https://ing.dk/blog/yi-ge-zhen-zheng-de-tu-po-181649

Ja men tjena liksom, vi vet att RML omsatte endast ca 150.000 under 2016 och gjorde en förlust på nästan 50.000. Ekonomin var urusel vid tiden när KW dödades. Stödföreningen hade ca 5.000 i kassan. Han tog in en agent i juni, förmodligen för att få hjälp med att dra in sponsorer. Under tiden fick han hyra ut ubåten som AirBnB, hyra ut hangaren till ravepartyn och hålla föredrag för pensionärsgrupper för 6.000.

Den dåliga ekonomin tillsammans med att han inte fick med sig "rätt" folk från CS och inte heller kunde knyta till sig nya personer med rätt kompetens banade väg för härdsmältan i hans hjärna, det är min tanke i varje fall.

I den här artikeln diskuteras AST + narcissism dock med tanke på mass- och seriemördare men kanske vägen till "härdsmältan" sett lite så här ut även för vår huvudperson? Artikeln är hursom intressant tycker jag.

De tre faktorerna autismbaserade brister, psykopatologi och bristande psykosocial utveckling integrerades i ”Path to Intended Violence” (”Vägen mot överlagt våld”)-modellen för att förstå den möjliga vägen mot masskjutningar hos en mycket liten undergrupp av individer med AST. Calhoun och Weston (2003) tänker sig att denna ”väg mot våld”-modell består av sex beteendestadier, nämligen följande: att ha något ouppklarat missnöje (kanske på grund av en upplevd känsla av orättvisa, ett hot eller någon förlust, ett behov av berömmelse, eller hämnd), idéformation (där våld betraktas som det enda alternativet, diskuterande av ens tankar med andra personer, eller att utforma sig själv efter andra angripare), planering/research (insamling av information rörande ens mål, eller förföljelse av målet), förberedelser (däribland att arrangera ens utstyrsel, vapen och ammunition, transport, eller att ägna sig åt ”sista handling”-artade beteenden), genomträngning (att utreda säkerhetsnivåer, utforma ”diskret eller dold infiltration”) och, slutligen, anfall (Faccini, 2010).https://gillbergcentre.gu.se/forskningsomraden/forskarhornan/2017/vald--asd-och-narcissistisk-personlighetsstorning-april-2017
Tack, skönt få klarhet i detta med tatueringen! Men det här med asperger känns ändå väldigt osäkert, aspergare är ju verkligen inte trevliga eller charmiga. Nördiga, ja, men manipulera någon klarar de ju inte pga svårigheterna med sociala koder. Fått intrycket att PM klarar av sociala koder (korta stunder) när Det själv har nytta av dem.
Citera
2018-02-21, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Tror inte heller att K.W var det utsedda offret, men tillfället kom, och viss planering hade han nog hunnit göra. Han är omvittnat speciell och det som kommit fram, tycker jag beskriver en ADHD-personlighet, han drar igång verksamheter, det går upp och ner, han kanske brinner igång när
han ska göra något, men när det gäller planera ett grovt brott i detalj så har Madsen uppenbara brister.
Inte bara brottet/mordet i sig, han visar brister av förnuftstänkande när han sänker sin u-båt. Smart ide trodde han, nu försvinner alla spår av sadistmordet, han förstod inte att just detta att han sänkte sin u-båt, skapar misstankar.
Helt klart Madsen är tekniskt duktig person, men han är inte vidare klyftig eller djuptänkande.
Strippan -en svenska besökte hans verkstad och badade där, nån typ av underhållning, plus att hon betjänade Madsen och hans kamrater. Jág undrar hur hon behandladess?
Hon har sen sin förfrågan om intervju kommit att bli ett tilltänkt offer...allteftersom Madsen kollar in hemme och hennes liv.
Citera
2018-02-21, 00:50
Medlem
Trollet3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Men jag vill hävda att detta inte beror på att Madsen och likasinnade är så oerhört ovanliga och duktiga manipulatorer utan snarare att hans offer är så ovanligt lättlurade, blåögda och naiva för sin ålder/yrkeserfarenhet..

Hur kan Kims kompis fortfarande vilja brevväxla med denne man?

För att få veta "sanningen"? Jo, tjena. Vems sanning? I vilket syfte?

Madsen fattar precis att hon är ute efter en säljande story/best seller och möjligtvis även ett bandat erkännande..

Men flickebarnet tror sig kunna leka privatdetektiv av stora mått..
Jo, jag tror också att Det kommer att utnyttja journalisten till att skriva Dets sanning. Någon annan har vi ju tyvärr inte tillgång till. Men man får hoppas att hon inte fastnar allt för mycket i Skithögens garn så hennes skarpsynthet grumlas. För hennes artikel var riktigt bra, men det beror på att Det inte lyckats snärja henne. Än så länge..! Om hon inte också är psykopat, då kan det här bli riktigt intressant!
Citera
2018-02-21, 03:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MelTorment
Det här kommer att bli en helt suverän film. Stellan Skarsgård känns ju redan given i huvudrollen men vem ska regissera?
Hade inte jag vetat att detta sjuka verkligen har hänt hade jag stängt av filmen relativt snabbt på grund av fullständigt orealistisk handling i norden. Jag menar: en dansk uppfinnare mördar svensk journalist i en egentillverkad ubåt och varför inte slänga in tortyr, styckning, sänkning av ubåten, kroppsdelar som flyter i land, en älskarinna som många tror/trodde var man osv osv. Fullständigt sjukt! Stackars Kim då det ju faktiskt har hänt.
Citera
2018-02-21, 06:45
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollet3
Jo, jag tror också att Det kommer att utnyttja journalisten till att skriva Dets sanning. Någon annan har vi ju tyvärr inte tillgång till. Men man får hoppas att hon inte fastnar allt för mycket i Skithögens garn så hennes skarpsynthet grumlas. För hennes artikel var riktigt bra, men det beror på att Det inte lyckats snärja henne. Än så länge..! Om hon inte också är psykopat, då kan det här bli riktigt intressant!
Självklart låter hon sig inte snärjas med vetskapen om vad PM gjort. Hon skulle dessutom inte få chansen heller efter publiceringen av brevväxlingen. Det är bara mördargroupies som är så sjuka i huvudet.
Citera
2018-02-21, 07:58
Medlem
Trollet3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
[/b]

Jo, men det är klart han tänkte. Hans nya honungsfälla, besökscellen, står snart klar. Han har ingen tid att förlora, lika bra att börja jaga med en gång. Hans "bait" är detaljerna rundt mordet, dom han inte slepper vid rettegången och sina egna snyfthistorier om hur missförstådd han är och hur taskig uppväxt han har haft. Om inte nyfikna kvinnor passar säg, kommer dom förr eller senare ligga på rygg i denna nya fellan. Då skulle han väl gossat seg Madsen. Lyckas han setta barn på dom blir det som att vinna första priset i stora lotteriet. Han kommer manipulera sönder dom. Normala kvinnor, (som inte är utbildade innom vård,polisyrket etc) är allt för känslostyrda för att umgås en manipulerande psykopat som Madsen. Enn värre är dessa godhetstyranner.
Jag ser för mig nån hjärntvettad kattkärring stå och messa: "Even om Pelle har gjort något fel är han också en människa, han har också känslor. Han behöver närhet och stöd han också."
Tyvärr ser jag också detta förskräckliga scenarie framför mig. ”Ni förstår väl att allt detta beror på att han har inte fått någon kärlek! Vi måste kärleksbomba honom.” PM rycker i tåtar och trivs.
Citera
2018-02-21, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Så rätt du skriver. Vi säger skambrott- och tror att det är skammen som gör det omöjligt för honom att erkänna.
Så är det inte, en sådan sadistmördare han mår bra och njuter av minnena - och vill inte dela upplevelsen med
folk som inte skulle njuta av hans beskrivning om hur offret led osv.
(Det är därför dessa personer ingår i vissa "gäng" de som njuter av att diskutera och titta på sådana vålds-snuff-movies. En del av dessa personer blir så triggad av filmerna att de måste iscensätta sin egen film. Som Madsen, nu gjort. Han är säkert mycket nöjd över sin upplevelse av att
sexual mördat K.W. Hans likasinnade brinner av nyfikenhet o iver att få dela upplevelsen.
Det finns ingen skam känsla hos en sådan mördare över att ha begått brottet.
Däremot förbannar han sin slarvighet att han åkte fast.
Men det kan ju vara som en addiction. Att när han är inne i sitt driv i sin fokus och sin "lust" och när han utför så är det inget som kan få honom att förstå hur fel det är. Men kan ju vara att de efteråt kan känna äckel över sig själv och nån typ av skam och overklighetskänsla. Men detta hanteras med att återigen glida in i en fantasi över det sim hände och som t ex Madsen verkar göra, upphöja det till något magiskt ovs för honom är det något vackert som hänt...
Citera
2018-02-21, 10:03
Medlem
powderfuckers avatar
för en som inte orkat läsa, vad var dödsorsaken? finns det spår av hans dna i eller på kroppen?
hur många delar var kroppen? hade den övriga skador?
Citera
2018-02-21, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
Men det kan ju vara som en addiction. Att när han är inne i sitt driv i sin fokus och sin "lust" och när han utför så är det inget som kan få honom att förstå hur fel det är. Men kan ju vara att de efteråt kan känna äckel över sig själv och nån typ av skam och overklighetskänsla. Men detta hanteras med att återigen glida in i en fantasi över det sim hände och som t ex Madsen verkar göra, upphöja det till något magiskt ovs för honom är det något vackert som hänt...
Om du riktar det (fetade) till Madsen så tror jag inte han kände minsta äckel. Inte heller skam, overklighetskänsla eller något annat. Han är bara helnöjd att få uppleva sin dröm. Är övertygad om att han visste precis vad han gjorde.
Citera
2018-02-21, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Om du riktar det (fetade) till Madsen så tror jag inte han kände minsta äckel. Inte heller skam, overklighetskänsla eller något annat. Han är bara helnöjd att få uppleva sin dröm. Är övertygad om att han visste precis vad han gjorde.

Tror du har rätt. Det hade nog synts igenom när han väl blev upplockad och sedan t ex visade tummen upp när han blev tillfrågad hur det var. Den som kan stycka en kropp några timmar tidigare och se så pass oberörd ut är antingen en otroligt bra skådespelare, eller någon som inte berörts alls av det han gjort - det senare är nog fallet här.
Citera
2018-02-21, 14:10
Medlem
Madsen såg rätt lugn och nöjd ut fram till dess att han insåg att polisen skulle plocka med honom till stationen. Jag tycker att han visar på viss nervositet när han ska sätta sig i polisbilen, han ser inte alls lika samlad ut då.

Det är väl vid den tidpunkten han inser att verkligheten börjar avvika från hans plan...
Citera
2018-02-21, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheKeymaker
Madsen såg rätt lugn och nöjd ut fram till dess att han insåg att polisen skulle plocka med honom till stationen. Jag tycker att han visar på viss nervositet när han ska sätta sig i polisbilen, han ser inte alls lika samlad ut då.

Det är väl vid den tidpunkten han inser att verkligheten börjar avvika från hans plan...

Det hade han inte räknat med. Han trodde han skulle få gå hem till sin kone och Fessor. Han hade ju överlevt strapatserna till sjöss.

Att det fanns ett intresse av Kim hade inte slagit honom alls. Liksom varför? En obetydlig journalist.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in