2018-02-20, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Kvinnor har vissa speciella brister när det gäller våldstänk och självförsvar. Wall var nog inget undantag.

Bakom allt snack om självförsvarskurser, kan själv och partnervåld finns ofta en stor naivitet, tyvärr...

Män är lite skadade, och tänker ofta i våldstermer (Hur tar jag idioten längst bort i vagnen om han flippar osv), medan kvinnor föredrar den empatiska vägen.

Det är bla därför de står ut med våldsamma partners. Kvinnor är för mjuka och förstående. De är för goda.

En man som åkte ensam med Madsen skulle förmodligen han varit lite mer mentalt förberedd än Wall.

Och detta vet ett rovdjur som Madsen.

Kvinnor har en viss sårbarhet, som är mental, inte bara fysisk.

Lite pålagd brådska, en kopp te och ett artigt sätt räcker för att lugna.

Det tajta tidsschemat är fö genialt.

Ingen är rädd för en tidspressad person.

Vi har ett par timmar, säger Madsen, och Wall lutar sig genast tillbaka...

Jadu. Hur ska kvinnor då kunna arbeta inom yrken som polis, journalist, psykiatriker, vakt etc om det inte går att utbilda bort den där medfödda naiviteten och blåögdheten? Det är väl därför även Kim hade genomfört sin säkerhetsutbildning så att hon skulle kunna bedöma olika situationer och olika personer och därav dra sina slutsatser angående risktagandet.
P.S. Kvinnor står ut med våldsamma partners ofta av den enkla anledning att de har ekonomisk eller annan sorts nytta av idioten.. (och det vet idioten)
Citera
2018-02-20, 18:17
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
You can´t blame a man for trying. Hon skrev och ville veta vad som hände, han skrev tillbaka. Och självklart försöker han! Har han lite tur så får han besök av henne när han väl sitter inne. Nu har han restriktioner och får uppenbarligen inte ta emot några besök från någon utom advokaten. Han försökte tydligen få besöksrättighet från någon "som inte kommer bli förhörd i domstol". Undrar lite om han tänkte att Kims väninna journalisten skulle besöka honom. Det verkar logiskt.

Jo, men det är klart han tänkte. Hans nya honungsfälla, besökscellen, står snart klar. Han har ingen tid att förlora, lika bra att börja jaga med en gång. Hans "bait" är detaljerna rundt mordet, dom han inte slepper vid rettegången och sina egna snyfthistorier om hur missförstådd han är och hur taskig uppväxt han har haft. Om inte nyfikna kvinnor passar säg, kommer dom förr eller senare ligga på rygg i denna nya fellan. Då skulle han väl gossat seg Madsen. Lyckas han setta barn på dom blir det som att vinna första priset i stora lotteriet. Han kommer manipulera sönder dom. Normala kvinnor, (som inte är utbildade innom vård,polisyrket etc) är allt för känslostyrda för att umgås en manipulerande psykopat som Madsen. Enn värre är dessa godhetstyranner.
Jag ser för mig nån hjärntvettad kattkärring stå och messa: "Even om Pelle har gjort något fel är han också en människa, han har också känslor. Han behöver närhet och stöd han också."
Citera
2018-02-20, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zumwirdenhirsch
Intressant tanke. Men jag tror att det inte hade blivit av ifall hennes pojkvän hade följt med.
Efter allt man läst och hört känns det som om Madsen ville ha den här "heliga" stunden för sig själv med sitt offer, oavsett om han hade kunnat oskadliggöra Ole eller inte. Nej, om Ole hade dykt upp så hade Madsen kört en story om att "det är problem nu bla bla" eller något annat, som gjorde att de inte kunde åka ut.

Dessutom tror jag att han behövde Ole och de andra som blev kvar som alibi. Han ville bli sedd med Kim, för att förstärka sanningshalten bakom lögnen att han hade ställt av henne efter ubåtsfärden. För inte skulle väl någon vara galen nog att utföra ett mord efter att han var den som senast sågs tillsammans med offret? Gissar att det ingick i planen.

Det Madsen gjort är det ultimata av total egoism. Madsen har tagit allt från Kim.

Han har tagit ifrån henne möjligheten att åldras, få barn, se sina barn växa upp. Att bilda familj och skapa sig en karriär. Att älska och älskas, och allt annat i denna värld. Och han har gett hennes efterlevande ett liv tyngt av mardrömmar och ångest. Det totala berövandet av någons framtid.
Och allt det här har han gjort för sina personliga lustars skull.

En fullkomligt avskyvärd och vämjelig handling och jag hoppas att han blir straffad på just det sätt som ger honom den värst tänkbara tiden i fängelse som han kan få.

Jag är helt enig med dig, i allt du skriver.
Citera
2018-02-20, 18:44
Medlem
I brist på ny info om vår huvudperson har jag roat mig med att läsa hans blogg lite mer ordentligt och hittade då följande från den 20 januari 2016:
Det er den mest herlige historie længe. Miss Wenwen har virkelig knoklet for at få sendt os en prøve, og svaret på alle de mange spørgsmål om told, teknik, additiver, bindemidler, transport, som jeg havde. Hver dag har vi udvekslet mails, og hver gang har det dels være noget teknisk og dels noget personligt - om selvbyg undervandsbåde, om at være hårdt arbejdende kineser, om Fessors velbefindede, og Sirids rakettatovering, om alt muligt personligt. Dagens mail kan godt refereres, for den siger bare det hele:

Så saken är därmed klar, det ÄR en tatuering

I samma bloggpost skriver han om storslagna planer och skissar följande utveckling:

Jeg tror ikke der en nogen vej uden om, og jeg mener det er et naturligt skridt på en vej, som fører fra raketklub til rumfartsvirksomhed.
Man kan stille det op sådan her:
DARK: Forening, finansieret og drevet alene ved medlemskontingent. Budget: kr 10.000,00 - 25.000 årligt. Ingen ansatte fuldtidsfolk.
DSC / APG: Forening, finansieret og drevet ved både industrielle sponsorer og medlemskontingent. Budget: kr 100.000,00 - 200.000,00 årligt. Ingen ansatte fuldtidsfolk.
CS / RML Space Lab: Erhvervsdrivende forening eller ApS, finansieret og drevet ved både industrielle sponsorer, og en meget stor community af støttemedlemmer, som er "kunder" til entitetens produkter, blogs, streaming, videoer m.m. Budget: kr 1.000.000,00 - 1.500.000,00 årligt. Flere ulønnede fuldtidsmedarbejdere.
RML Space Ventures A/S: Virksomhed finansieret gennem kommercielle raketopsendelser. Budget: kr 5.000.000,00 - 10.000.000,00 årligt. 5 - 10 lønnede fuldtidsmedarbejdere.

For hvert trin får man mangefold flere ressourcer, og projekterne vokser i omfang og impact tilsvarende. Trinnet fra 3 til 4 er som det fremgår ikke taget, men processen er igang. For hvert trin op af stigen involverer man flere mennesker, og gør det dybere og dybere. At tage vejen fra 1 til 4 er for mig at se helt naturligt og helt nødvendigt. Vi har nået grænsen for hvad model 3 kan bære, så der skal noget andet til.https://ing.dk/blog/yi-ge-zhen-zheng-de-tu-po-181649

Ja men tjena liksom, vi vet att RML omsatte endast ca 150.000 under 2016 och gjorde en förlust på nästan 50.000. Ekonomin var urusel vid tiden när KW dödades. Stödföreningen hade ca 5.000 i kassan. Han tog in en agent i juni, förmodligen för att få hjälp med att dra in sponsorer. Under tiden fick han hyra ut ubåten som AirBnB, hyra ut hangaren till ravepartyn och hålla föredrag för pensionärsgrupper för 6.000.

Den dåliga ekonomin tillsammans med att han inte fick med sig "rätt" folk från CS och inte heller kunde knyta till sig nya personer med rätt kompetens banade väg för härdsmältan i hans hjärna, det är min tanke i varje fall.

I den här artikeln diskuteras AST + narcissism dock med tanke på mass- och seriemördare men kanske vägen till "härdsmältan" sett lite så här ut även för vår huvudperson? Artikeln är hursom intressant tycker jag.

De tre faktorerna autismbaserade brister, psykopatologi och bristande psykosocial utveckling integrerades i ”Path to Intended Violence” (”Vägen mot överlagt våld”)-modellen för att förstå den möjliga vägen mot masskjutningar hos en mycket liten undergrupp av individer med AST. Calhoun och Weston (2003) tänker sig att denna ”väg mot våld”-modell består av sex beteendestadier, nämligen följande: att ha något ouppklarat missnöje (kanske på grund av en upplevd känsla av orättvisa, ett hot eller någon förlust, ett behov av berömmelse, eller hämnd), idéformation (där våld betraktas som det enda alternativet, diskuterande av ens tankar med andra personer, eller att utforma sig själv efter andra angripare), planering/research (insamling av information rörande ens mål, eller förföljelse av målet), förberedelser (däribland att arrangera ens utstyrsel, vapen och ammunition, transport, eller att ägna sig åt ”sista handling”-artade beteenden), genomträngning (att utreda säkerhetsnivåer, utforma ”diskret eller dold infiltration”) och, slutligen, anfall (Faccini, 2010).https://gillbergcentre.gu.se/forskningsomraden/forskarhornan/2017/vald--asd-och-narcissistisk-personlighetsstorning-april-2017
Citera
2018-02-20, 19:28
Medlem
Citat:
You can´t blame a man for trying. Hon skrev och ville veta vad som hände, han skrev tillbaka. Och självklart försöker han! Har han lite tur så får han besök av henne när han väl sitter inne. Nu har han restriktioner och får uppenbarligen inte ta emot några besök från någon utom advokaten. Han försökte tydligen få besöksrättighet från någon "som inte kommer bli förhörd i domstol". Undrar lite om han tänkte att Kims väninna journalisten skulle besöka honom. Det verkar logiskt.

Yes, det är nog Walls kompis han fiskar efter.

Att fanskapet inte slutar manipulera och lattja med andras psyken är ju egentligen inte förvånande.

Han har redan visat sin omänsklighet i detalj.

Han har tråkigt nu, och hugger tag var som helst.

Allt duger som minskar tristessen.
Citera
2018-02-20, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
I brist på ny info om vår huvudperson har jag roat mig med att läsa hans blogg lite mer ordentligt och hittade då följande från den 20 januari 2016:
Det er den mest herlige historie længe. Miss Wenwen har virkelig knoklet for at få sendt os en prøve, og svaret på alle de mange spørgsmål om told, teknik, additiver, bindemidler, transport, som jeg havde. Hver dag har vi udvekslet mails, og hver gang har det dels være noget teknisk og dels noget personligt - om selvbyg undervandsbåde, om at være hårdt arbejdende kineser, om Fessors velbefindede, og Sirids rakettatovering, om alt muligt personligt. Dagens mail kan godt refereres, for den siger bare det hele:

I samma bloggpost skriver han om storslagna planer och skissar följande utveckling:

Jeg tror ikke der en nogen vej uden om, og jeg mener det er et naturligt skridt på en vej, som fører fra raketklub til rumfartsvirksomhed.
DARK: Forening, finansieret og drevet alene ved medlemskontingent. Budget: kr 10.000,00 - 25.000 årligt. Ingen ansatte fuldtidsfolk.
DSC / APG: Forening, finansieret og drevet ved både industrielle sponsorer og medlemskontingent. Budget: kr 100.000,00 - 200.000,00 årligt. Ingen ansatte fuldtidsfolk.
CS / RML Space Lab: Erhvervsdrivende forening eller ApS, finansieret og drevet ved både industrielle sponsorer, og en meget stor community af støttemedlemmer, som er "kunder" til entitetens produkter, blogs, streaming, videoer m.m. Budget: kr 1.000.000,00 - 1.500.000,00 årligt. Flere ulønnede fuldtidsmedarbejdere.
RML Space Ventures A/S: Virksomhed finansieret gennem kommercielle raketopsendelser. Budget: kr 5.000.000,00 - 10.000.000,00 årligt. 5 - 10 lønnede fuldtidsmedarbejdere.

For hvert trin får man mangefold flere ressourcer, og projekterne vokser i omfang og impact tilsvarende. Trinnet fra 3 til 4 er som det fremgår ikke taget, men processen er igang. For hvert trin op af stigen involverer man flere mennesker, og gør det dybere og dybere. At tage vejen fra 1 til 4 er for mig at se helt naturligt og helt nødvendigt. Vi har nået grænsen for hvad model 3 kan bære, så der skal noget andet til.https://ing.dk/blog/yi-ge-zhen-zheng-de-tu-po-181649

Ja men tjena liksom, vi vet att RML omsatte endast ca 150.000 under 2016 och gjorde en förlust på nästan 50.000. Ekonomin var urusel vid tiden när KW dödades. Stödföreningen hade ca 5.000 i kassan. Han tog in en agent i juni, förmodligen för att få hjälp med att dra in sponsorer. Under tiden fick han hyra ut ubåten som AirBnB, hyra ut hangaren till ravepartyn och hålla föredrag för pensionärsgrupper för 6.000.

Den dåliga ekonomin tillsammans med att han inte fick med sig "rätt" folk från CS och inte heller kunde knyta till sig nya personer med rätt kompetens banade väg för härdsmältan i hans hjärna, det är min tanke i varje fall.

I den här artikeln diskuteras AST + narcissism dock med tanke på mass- och seriemördare men kanske vägen till "härdsmältan" sett lite så här ut även för vår huvudperson? Artikeln är hursom intressant tycker jag.

De tre faktorerna autismbaserade brister, psykopatologi och bristande psykosocial utveckling integrerades i ”Path to Intended Violence” (”Vägen mot överlagt våld”)-modellen för att förstå den möjliga vägen mot masskjutningar hos en mycket liten undergrupp av individer med AST. Calhoun och Weston (2003) tänker sig att denna ”väg mot våld”-modell består av sex beteendestadier, nämligen följande: att ha något ouppklarat missnöje (kanske på grund av en upplevd känsla av orättvisa, ett hot eller någon förlust, ett behov av berömmelse, eller hämnd), idéformation (där våld betraktas som det enda alternativet, diskuterande av ens tankar med andra personer, eller att utforma sig själv efter andra angripare), planering/research (insamling av information rörande ens mål, eller förföljelse av målet), förberedelser (däribland att arrangera ens utstyrsel, vapen och ammunition, transport, eller att ägna sig åt ”sista handling”-artade beteenden), genomträngning (att utreda säkerhetsnivåer, utforma ”diskret eller dold infiltration”) och, slutligen, anfall (Faccini, 2010).https://gillbergcentre.gu.se/forskningsomraden/forskarhornan/2017/vald--asd-och-narcissistisk-personlighetsstorning-april-2017

Mycket intressant stoff.

Jag har ännu inte läst artikeln, men det eskaleringsschema du visar passar bra på Madsen, vars verksamhet kraschade... Han sökte en känsloventil, gick igång på kvinnomord, diskuterade sina planer (på ett skämtsamt sätt), och så satte han noggrant ihop sitt murderkit och la i femmans växel.

Ingen återvändo.

Madsens otäcka antingenellerhjärna kom verkligen till användning.

Allt är kört, men ett pervobrott ska jag fan få till, tänkte han nog.

Han är inte den första dåren som tänkt så.
Citera
2018-02-20, 21:26
Medlem
Citat:

Stackars jäkel. Det kommer kosta att få den raderad med laser, och det brukar inte bli jättesnyggt. Men en skicklig tatuerare kan säkert tatuera över med nåt tjusigt. Jag har sett tatoo fixer på TV. De är urskickliga.
Citera
2018-02-20, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zumwirdenhirsch
.

Det Madsen gjort är det ultimata av total egoism. Madsen har tagit allt från Kim.

Han har tagit ifrån henne möjligheten att åldras, få barn, se sina barn växa upp. Att bilda familj och skapa sig en karriär. Att älska och älskas, och allt annat i denna värld. Och han har gett hennes efterlevande ett liv tyngt av mardrömmar och ångest. Det totala berövandet av någons framtid.
Och allt det här har han gjort för sina personliga lustars skull.

En fullkomligt avskyvärd och vämjelig handling och jag hoppas att han blir straffad på just det sätt som ger honom den värst tänkbara tiden i fängelse som han kan få.

Han har till och med tagit i från henne rätten att begravas i ett helt stycke ....
Citera
2018-02-20, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SaltedCaramel
Han har till och med tagit i från henne rätten att begravas i ett helt stycke ....
Hon skulle ju inte hittas, och därmed inte begravas. Vilket äckel.
Citera
2018-02-20, 21:59
Medlem
Citat:

På pricken!
Citera
2018-02-20, 22:13
Medlem
Citat:
Men sluta, inte tror man att man möter på en sexualsadist, när man skall intervjua en lokalkändis? Det finns ju mördare i motionsspår, på nattklubbar, ute på stan. Ska man sluta leva? Folk mördas oftare i motionsspår än i ubåtar. Hans konstigheter var ju inte omvittnade på något större plan förrän efter mordet. I den lilla research hon gjorde fanns säkert inte hans djupare obskyra intressen beskrivna. Och de är nog ganska lätta att missa om man inte letar efter dom.
Exakt. Det går inte att misstänka alla. Och som sagt han var lokalkändis Och vinkade till hennes pojkvän och vänner. Han var den mest osannorlika mördaren i just den situationen.
Han är ju manipulatör. Såg ni hur lugn och avslappnad han såg ut? Blickande drömmande ut över havet bredvid Kim?

Vem skulle ana att ja han kommer förvandlas till seriemördarmonster? Hur stor är sannorlikheten för nåt sånt?
Citera
2018-02-21, 00:02
Medlem
MelTorments avatar
Det här kommer att bli en helt suverän film. Stellan Skarsgård känns ju redan given i huvudrollen men vem ska regissera?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in