Citat:
Ursprungligen postat av
Picasso2
Som jag skrivit flera gånger tidigare i tråden så kan brevet, de lämnade efter sig, varit väldigt långt. Det kan ha stått massor där som vi inte vet. Ja du, varför går inte polisen ut med det? En tanke kan vara att anhöriga bett dom låta bli. Det kan stå saker där som involverar de anhöriga? Att polisen gått ut med det enda "livskvalitet pga döttrarnas sjukdom" etc, har fått folk att tro att det var det ENDA som stod i brevet. Det tror inte jag. Jag är övertygad om att det ligger oerhört mycket mer i botten än cancer och ev sjukdom hos döttrarna. Något som aldrig någonsin kommer ut. Vi lär inte få veta. Man dödar inte barn för att de är sjuka eller för att man fått cancer. Det ligger annat bakom. Något som jag inte ens vågar spekulera om.
Jag delar din uppfattning om att det måste legat mer bakom, ett av bägge föräldrarna utfört familjecid, än sjukdom hos barnen, cancer hos modern och depression hos båda föräldrarna. Annars hade detta, med ett av föräldrar gemensamt familjecid, varit väldigt mycket vanligare fenomen än det unikum som det trots allt är idag.
Vad detta "mer bakom" är, behöver dock inte stå i avskedsbrevet.
Vad detta "mer bakom" är, kanske inte ens föräldrarna hade kännedom om.
Vad detta "mer bakom" är, kanske ingen hade, ingen har eller någonsin kommer att få någon kännedom om.
Inte, med den kunskapen vi har idag.
Inte, även om man släpper FUPen.
Inte, även om dokumentärer med öppenhjärtiga vänner, kollegor, skolpersonal, anhöriga, poliser och sjukvårdspersonal släpps.
Frågan man kanske bör ställa sig är om man kan leva med det. Om svaret är nej eller tveksamt börjar det kanske bli dags att ta sig en funderarare på hur det ska kunna bli ett ja.