Citat:
Ursprungligen postat av
larsingvarsfru
Familjen var osynlig, bortsett från skolavslutningar. Knappt ett spår av HB, mer än chefens beskrivning av den hjälpsamma. Inga spår av barnens erövringar mer än några fotbollsbilder, en kommentar om byggandet av SIMS-hus, talande till döda ting. En grannes berättelse av tjoande barn i pool, en momsbok, pianolärarinnan och en rektor. Var finns resten av folk som man råkar pracka på sig genom livet och framför allt med barn? OH var den som förekom på mötena. Drev på. Var övriga familjen med på ljusbehandlingarna i Tyskland? Att passa på med en kombinerad semester, få lite andrum? Att må så dåligt att man knappt kan hålla ansiktet ovanför ytan, men ändå ansöka om professur och lägga tid på att radera det mesta om familjen på internet, säger en del. Inga försvarstal från släkt, vänner eller barnens kompisar. Ingen verkar ha känt dem utanför arbetet och även därifrån tystnade det snabbt. Med tanke på Agnes ålder, borde väl någon kommit med Fy fan! Hur kunde ni?. Hela händelsen är så absurd, men även innan.
Agnes hintade världen om "Agnes is bored" och "a girl has nothing to say", kanske utan respons. Ett konto OH missade, men som det ligger mycket i.
Har du missat att flickorna var sjuka, något som sjukvård, skola, kollegor, intyg, hemundervisningen mm vittnar om?
Har du missat polisens bedömning om att detta var något som föräldrarna var överens om?
Beträffande ...Agnes is bored .. är det väl inte en verifierad uppgift att detta verkligen handlade om den äldsta flickan, men även om så vore är knappast ett utråkat och ett feministiskt inlägg av en tonårig flicka ett belägg för att OH styrde sin familj med järnhand in i döden.
Hur en grannes uppgift om att hen hört barn tjoa i en pool och OHs försök att skriva en lättsam bok om moms blir belägg för att OH styr sin familj med järnhand in i döden har jag svårt att förstå. Att OH tog ett stort ansvar och var med på möten i alla fall på den yngre flickans skola är lika svårt att koppla till att OH styr sin familj in i döden. Brukar inte fäder anklagas för att vara för dåligt engagerade i sina barns skola?
Att man som förälder, när den offentliga sjukvården misslyckas att bota och lindra, söker sig allt längre ut i tassemarkerna för att få hjälp, begriper jag inte heller hur det blir ett belägg för att OH styrde sin familj med järnhand in i döden. Inte särskilt konstruktivt men väl förståligt när någon nära lider under en lång tid.
Att släkt, vänner och kompisar väljer att låta familjen behålla sin integritet efter det fasansfulla ser jag inte heller som ett belägg för att OH styrde sin familj med järnhand in i döden. Möjligen hade dessa om de delat din bild av att det fanns ett monster i familjen haft behov av att berätta om det.
Att knappt kunna hålla huvudet ovanför vattenytan och ändå kämpa på är inte heller det ett tecken på att OH styrde sin familj med järnhand in i döden. Dessutom lär ansökan om professuren lagts in långt innan OH uppges utalat dessa ord eftersom detta är en ganska lång process och svaret skulle komma strax efter jul.
Sist, folks internetvanor är mycket olika och om det raderades något, har vi ingen susning om i vilken omfattning detta skedde och vem av föräldrarna som utförde det. Således inte heller detta något som kan åberopas som ett belägg för att OH styrt sin familj med järnhand in i döden.
Att något fasansfullt har inträffat råder det ingen som helst tvekan om. Av all fakta som framkommit hittills från media, skola, polis och efterforskningar i denna tråd, sluter jag mig till att den teori som du grundar på de belägg du precis angivit, är mycket svagt underbyggd och därför inte trovärdig. Särskilt inte i relation till de starkare underbyggda teorier som tidigare presenterats i tråden.