Citat:
Ursprungligen postat av
used66
Wigan - Manchester city. domaren lyckades med konststycket att först dra upp ett gult kort och vandra flera meter med det i handen - för att ändra sig och ta upp ett rött! aldrig sett något liknande. inte ens i svenska division 5. Mark Halsey, f.d. domare i premier League, menar att detta inte skall ske. har man tagit ett beslut ändrar man det inte själv, då får du stå fast.
såklart har han rätt.
och då talar jag inte om det var fel att ge ett rött. domare kan ge rött i dessa situationer. mycket märkliga beslut i närkamper denna säsong. flera solklara röda som inte renderats.
Det var Taylor som dömde va? Jag är ständigt förvånad över hur han fick en domarlicens. Även med Englands låga mått är han dålig. Som du säger var det ett givet rött, men en domare får verkligen aldrig visa en sådan tvekan och svaghet som han gjorde. Det är nästan (bara nästan) så att man till viss del kan beskylla Taylor för Cityklackens vidriga beteende efter matchen. Clattenburg var den enda bra domaren i England. Det märks inte minst nu när han är borta.
Kul ändå att Wigan vann! Skrällar är alltid kul, men Wigan och FA-cupen är en extra bra kombination. Sedan är ju Will Grigg alltid Will Grigg
City får nöja sig med två eller tre titlar i år. I motsats till många andra motståndarfans tycker jag att de förtjänar årets framgångar. Man kan gnälla på pengarna, men även United har spenderat sjuka belopp, utan att spela särskilt roligt. Nej, beröm ska förtjänas. Guardiola, De Bruyne, Agüero och övriga är briljanta. Det ska vi njuta av, även om oljepengar inte är det roligaste sättet att nå dit på.
Dagens City är gårdagens United. Ferguson, Keane och Cantona är inte direkt några sympatiska människor, men deras fotbollskunskaper var både otroliga och beundransvärda. I City är det oljepengar som står för det negativa, men vilken vettig människa kan ogilla David Silva?