Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-21, 11:23
  #1249
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alex P. Keaton
Kul för dig givetvis och Steve Bull är ju en kultspelare. Men tror du att merparten av fans, speciellt de som inte bor där laget befinner sig, skulle resonera som dig?

Edit: Sedan kan man ju alltid ge sig in på en diskussion om så kallade äkta eller riktiga fans men det är inte det jag syftar på just nu.

Det är helt enkelt roligare att vinna matcher och ha ett worthwhile mål med en säsong.
När vi till exempel låg i Prem under stofilen McCarthy så losade vi merparten av matcherna naturligtvis och hade inget annat mål än att hänga kvar.
Sånt är kul i en säsong kanske,men det blir boring till slut.
Hur upphetsade blir det till slut att vara fans till Stoke?
De kommer att förlora merparten av matcherna och utgör endast bakgrundsmaterial..kanonmat..till topp sex.Ingen höjdpunkt att skymta annat än nytt kontrakt...år efter år..säsong efter säsong.

Vet inte vilket lag du håller på,oavsett så torde monotonin vara klarlagd.
Citera
2018-02-21, 13:33
  #1250
Medlem
dires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Det är helt enkelt roligare att vinna matcher och ha ett worthwhile mål med en säsong.
När vi till exempel låg i Prem under stofilen McCarthy så losade vi merparten av matcherna naturligtvis och hade inget annat mål än att hänga kvar.
Sånt är kul i en säsong kanske,men det blir boring till slut.
Hur upphetsade blir det till slut att vara fans till Stoke?
De kommer att förlora merparten av matcherna och utgör endast bakgrundsmaterial..kanonmat..till topp sex.Ingen höjdpunkt att skymta annat än nytt kontrakt...år efter år..säsong efter säsong.

Vet inte vilket lag du håller på,oavsett så torde monotonin vara klarlagd.

Vet inte hur långt det där resonemanget räcker. Dominerar man i League One är ju målet att ta sig upp och etablera sig i Champ, allt annat är ett misslyckande. Är man ett bottenlag i Prem så är ju målet först och främst att etablera sig ovanför botten, likt ett Stoke de senaste åren.

Jag är av den åsikten att alla fans generellt sett är ungefär lika "glada" när deras lag presterar enligt deras förväntningar, oavsett om det handlar om att undvika nedflyttning eller fajtas om titeln och oavsett vilken division det rör sig om. Sen deppar man väl ihop när det går sämre än förväntat och känner motsvarande glädje när laget överpresterar. Fördelen med att harva i Premier League är ju att det är betydligt enklare att få se laget spela, vilket bidrar till förhoppningar och "glädje" i sig.
Citera
2018-02-21, 14:11
  #1251
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dire
Vet inte hur långt det där resonemanget räcker. Dominerar man i League One är ju målet att ta sig upp och etablera sig i Champ, allt annat är ett misslyckande. Är man ett bottenlag i Prem så är ju målet först och främst att etablera sig ovanför botten, likt ett Stoke de senaste åren.

Jag är av den åsikten att alla fans generellt sett är ungefär lika "glada" när deras lag presterar enligt deras förväntningar, oavsett om det handlar om att undvika nedflyttning eller fajtas om titeln och oavsett vilken division det rör sig om. Sen deppar man väl ihop när det går sämre än förväntat och känner motsvarande glädje när laget överpresterar. Fördelen med att harva i Premier League är ju att det är betydligt enklare att få se laget spela, vilket bidrar till förhoppningar och "glädje" i sig.

Håller du på ett av alla lag som vandrar i dödsskuggans dal i Premier Leauge säsong efter annan säsong så förstår du.Håller du på topp sex lag så fattar du inte.
Jag vet själv både hur snacket gick bland oss Wolves supporters..och då var vi bara uppe tre säsonger.
Eftersom jag gillar att känna skadeglädje så kollar jag nu med jämna mellanrum upp Baggies fans känsloyttringar.
Där ger många av deras fans uttryck för att de tröttnat på Premier League och att de inte alls fruktar att åka ur.Efter nio-tio säsonger av mediokert spel och spänning så har många tröttnat rejält på Premier League lunken..och det är ju bara naturligt eftersom det inte finns något att se fram emot egentligen.
Hur kul tror du att det är att säsong efter säsong veta om på förhand att man maximalt kan komma typ tia i tabellen.Sådan monoton enformighet tar till slut udden av supporterskapet.Man går kanske fortfarande på matcherna,men glädjen försvinner obönhörligen.
Det är ju inte ens något speciellt med att möta topp sex lag och åka på däng om man gör det typ tio säsonger i rad.
Citera
2018-02-21, 17:30
  #1252
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Efter nio-tio säsonger av mediokert spel och spänning så har många tröttnat rejält på Premier League lunken..och det är ju bara naturligt eftersom det inte finns något att se fram emot egentligen.
Hur kul tror du att det är att säsong efter säsong veta om på förhand att man maximalt kan komma typ tia i tabellen.Sådan monoton enformighet tar till slut udden av supporterskapet.Man går kanske fortfarande på matcherna,men glädjen försvinner obönhörlige.
Självklart finns det inte många, om några, som finner stor glädje att ligga i ingenmansland år ut och år in. Det oavsett vilken division laget spelar. Att det blir roligare av att åka ur (i längden) förutsätter ju att det efteråt går bättre. Det gäller ju inte alla lag. Hur resonerar fans till exempelvis Sunderland, Bolton, Birmingham, Blackburn och Leeds? Jag har helt ärligt ingen aning. Eller för att ta äldre exempel, Nottingham och Sheffield Wednesday.
Citera
2018-02-22, 08:39
  #1253
Medlem
BacONbacOFFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Det är helt enkelt roligare att vinna matcher och ha ett worthwhile mål med en säsong.
När vi till exempel låg i Prem under stofilen McCarthy så losade vi merparten av matcherna naturligtvis och hade inget annat mål än att hänga kvar.
Sånt är kul i en säsong kanske,men det blir boring till slut.
Hur upphetsade blir det till slut att vara fans till Stoke?
De kommer att förlora merparten av matcherna och utgör endast bakgrundsmaterial..kanonmat..till topp sex.Ingen höjdpunkt att skymta annat än nytt kontrakt...år efter år..säsong efter säsong.

Vet inte vilket lag du håller på,oavsett så torde monotonin vara klarlagd.

Skämtar du med mig? Efter de sparkade råkingen McCarthy och lät han Kevin ta över så gjorde Wolves 1p på 7-8 omgångar. Så följden av att sparka "Stofilen" var ett rejält ras genom liga-systemet.
Citera
2018-02-22, 08:59
  #1254
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BacONbacOFF
Skämtar du med mig? Efter de sparkade råkingen McCarthy och lät han Kevin ta över så gjorde Wolves 1p på 7-8 omgångar. Så följden av att sparka "Stofilen" var ett rejält ras genom liga-systemet.

Hmm..lär dig något om fotboll först så kan du gå i polemik med mig sedan.
Jag undrar dock mycket nyfiket vilken denne Kevin är som du pratar om?
Svara snabbt,jag är idel öra.
Citera
2018-02-22, 09:10
  #1255
Medlem
BacONbacOFFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Hmm..lär dig något om fotboll först så kan du gå i polemik med mig sedan.
Jag undrar dock mycket nyfiket vilken denne Kevin är som du pratar om?
Svara snabbt,jag är idel öra.

Menade Terry, var några år sedan detta hände.
Sen får du gärna utveckla din extremt trött attityd, är idel öra sååå svara snabbt! (Syftar nu på "lär dig något om fotboll")
Citera
2018-02-22, 09:17
  #1256
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BacONbacOFF
Menade Terry, var några år sedan detta hände.
Sen får du gärna utveckla din extremt trött attityd, är idel öra sååå svara snabbt! (Syftar nu på "lär dig något om fotboll")

Nu befinner du dig på en acceptabel nivå.
Clipboard fick chansen efter det att moraset fortgått under McCarthy tillräckligt länge för att Steve Morgan(vår dåvarande tränare)skulle inse att vi skulle åka ur om inte något radikalt skedde.
Tyvärr var det en förfelad snilleblixt att utse O´Connor till manager då dennes kompetens max sträcker sig till att spela andrafiolen.
Vi hade åkt ur med huvudet före även om McCarthy likt en blodigel satt sig fast säsongen ut.
Han hade tappat allt förtroende hos fansen och hos vissa i spelatruppen sedan lång tid tillbaka och han fick sparken alldeles för sent.
Mick McCarthy var för övrigt aldrig Prem material som manager.
Utmärkt i Championship..men Prem är ett steg för högt för honom.
Han är som Neil Warnock ungefär.
Citera
2018-02-23, 23:03
  #1257
Medlem
Tenedors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Vi, oss, vi.

Jag gillar verkligen när folk hejar på lag utanför de största, men tona gärna ner det lite. Jag har svårt att tro på att du spelar för eller tränar Wolves. Det ska bli kul att se dem i PL nästa säsong, men tro inte på CL-plats på en gång. Tro framför allt inte att du är en del av klubben om du sitter som soffsupporter som oss andra, hur många matcher du än åker på.

Menar inget illa, men lugna ner dig och njut av ditt favoritlags framgångar istället för att leka FM. Wolvesuppdateringarna hade varit betydligt mer intressanta utan arrogansen.
Citera
2018-02-23, 23:05
  #1258
Medlem
gato12s avatar
Hur mycket kommer Arsenal och City gå för titeln på söndag?

Ställer man upp med sina bästa lag...?
Citera
2018-02-23, 23:16
  #1259
Medlem
bananjukkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Hur mycket kommer Arsenal och City gå för titeln på söndag?

Ställer man upp med sina bästa lag...?

Det är väl självklart att man gör?
Citera
2018-02-23, 23:23
  #1260
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananjukka
Det är väl självklart att man gör?
Är väl bara Ligacupen...?

City har ju viktigare matcher att satsa på, även Gunners med Europa Cup
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback