Citat:
men de som rider in här och konstaterar glatt att de blev City fans kring 2011-2013, hur gamla är ni egentligen? Hur resonerade ni? Småbarn som växer upp nu kan jag förstå, men ni andra? Vad formade ni ert supporterskap ifrån? Tycker ni om det islamska ägarskapet? Sedan blir det inte bättre när alla som kallar sig City fans här på forumet beter sig på sandlåde nivå, aldrig en saklig debatt utan bara en massa pikar och ad hominem argument, det är så löjligt IMO.
Enligt mig står City för allt det onda i fotbollen, tillsammans med PSG, ekonomisk doping på en nivå som saknar motstycke.
Enligt mig står City för allt det onda i fotbollen, tillsammans med PSG, ekonomisk doping på en nivå som saknar motstycke.
Hur korkad är du, på riktigt? Så om man börjar heja på City nån gång mellan 2011 och 2013 så är man per automatik diskvalificerad att få heja på dem? Varför då, för att de spelade bra fotboll då och vann troféer?
Var tror du alla miljoner United-fans kom ifrån? Tror du att de föddes som United-fans? Precis som med alla andra fotbollslag i historien så fick de fans för att de spelade toppfotboll på högsta nivå under många år. De hundratusentals eller rentav miljoner fans som United fick under året de vann Champions League 2008; har de inte heller rätt att vara fans? Är de inte "äkta" United-fans enligt dig?
Du pratar om en saklig debatt men tycks själv inte vara mer än 12 år gammal. Fotbollen har förändrats och man måste spendera för att kunna nå toppen. Real köpte spelare för miljarden för några år sedan, Barcelona köper Coutinho för 150m, United plockade Pogba för ~100m och Lukaku för 85-90m, ändå spelar United riktig skitfotboll emellanåt.
City köpte nya ytterbackar för att de hade en av de äldra backlinjerna i England. När De Bruyne joinade 2015 var han en av de yngsta i Citys trupp, nu en av de äldsta. Hela laget behövde föryngra sig. Det kostar pengar. De plockade in Gabriel Jesus för 27m, en tredjedel av vad United betalade för Lukaku och är ändå 10 gånger bättre.
Men du blir arg på City? Du är bitter, inget annat.
Det enda jag kan hålla med dig om är fallet med PSG som är något annat. De dammsuger Europa på de bästa talangerna och betalar vad som helst för det. Att köpa loss Neymar under en sommar borde räcka och bli över för de flesta klubbar, men dessutom Mbappe? Då blir det löjligt, men de är å andra sidan under luppen nu också (under luppen betyder att de granskas).
Man undrar ju vilka du hejar på, United, Liverpool? Glansdagarna är över för United och Liverpool, och det svider säkert att hamna bakom City fem år i rad. Men maktskiftet ska ingenstans så det är bara att vänja sig.
Senast redigerad av teren 2018-02-17 kl. 13:21.
Senast redigerad av teren 2018-02-17 kl. 13:21.