2018-02-18, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alex P. Keaton
Har inga problem med de som börjar som medgångssupportrar. Lite beroende på i vilken ålder de börjar naturligtvis men att barn som utan inflytande från släkt väljer vad kompisar gillar eller de som ger bäst intryck via matcher eller YouTube-klipp och vars tröjor är lättillgänglia är inget konstigt. Jag började själv så.

Vad jag kan ha problem med är om man byter lag. Beror på anledningen naturligtvis. Hur många skulle förbli supporter till sitt lag om de rasade ner två divisioner? Många skulle nog säga att de aldrig skulle svika sitt lag men det är tomma ord förrän det eventuellt händer. En del klarar knappt av det om laget inte ens spelar Champions league varje år.

Idiotiska fans är ett tråkigt fenomen men varje klubb som tillräckligt stor kommer alltid ha problem med det.

Det är faktiskt minst lika kul,om inte roligare,att hålla på sitt lag om de åker ned en division eller två.
Det var f-n så mycket roligare när Wolves dominerade i League 1 jämfört med när vi åkte ur Premier League.Det är säkert det.
Har varit nere i gamla division 4...nuvarande League 2 med klubben också.Vi värvade Andy Mutch och framförallt Steve Bull under denna period.Helfestligt!

Byta lag går aldrig.Den som gör det skall avrättas offentligt på Sergels Torg tycker jag.
Citera
2018-02-18, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aron
roy keane koptes for rekordsumman 3,75 miljoner pund 1990 fran nottingham undrar vad han hade kostat idag

Exakt. Fullkomligt irrelevant jämförelse. Vad kostade en spelare när Ferguson tog över United 1986? Give me a break för fan

Det enda ni borde prata om är managers som bränner pengar på spelare och ändå inte får det att klicka. Mourinho har gjort det alldeles utmärkt. Skulle nästan säga att han är världsbäst på att slösa pengar på spelare och sen skylla på vädret när det inte fungerar.
Han kan nog vara den mest överskattade managern det senaste decenniet. Hoppas United håller i honom länge.
Citera
2018-02-20, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Pep Guardiola är bara £100m ifrån att spendera lika mycket som Sir Alex gjorde under 26 år som manager, detta på 18 månader.

Åh jävlar det gick snabbt, Mourinho borde väl oxå ligga i närheten dom senaste 18 månaderna?
Citera
2018-02-20, 11:18
Medlem
82 % bollinnehav. 13-0 i hörnor. 7-1 i skott mot mål.
Ändå lyckades City förlora mot Wigan.
Var det någon som nämnde att bra lag har tur!
Citera
2018-02-20, 12:32
Medlem
used66s avatar
Wigan - Manchester city. domaren lyckades med konststycket att först dra upp ett gult kort och vandra flera meter med det i handen - för att ändra sig och ta upp ett rött! aldrig sett något liknande. inte ens i svenska division 5. Mark Halsey, f.d. domare i premier League, menar att detta inte skall ske. har man tagit ett beslut ändrar man det inte själv, då får du stå fast.

såklart har han rätt.

och då talar jag inte om det var fel att ge ett rött. domare kan ge rött i dessa situationer. mycket märkliga beslut i närkamper denna säsong. flera solklara röda som inte renderats.
Citera
2018-02-20, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av used66
Wigan - Manchester city. domaren lyckades med konststycket att först dra upp ett gult kort och vandra flera meter med det i handen - för att ändra sig och ta upp ett rött! aldrig sett något liknande. inte ens i svenska division 5. Mark Halsey, f.d. domare i premier League, menar att detta inte skall ske. har man tagit ett beslut ändrar man det inte själv, då får du stå fast.

såklart har han rätt.

och då talar jag inte om det var fel att ge ett rött. domare kan ge rött i dessa situationer. mycket märkliga beslut i närkamper denna säsong. flera solklara röda som inte renderats.

Det var Taylor som dömde va? Jag är ständigt förvånad över hur han fick en domarlicens. Även med Englands låga mått är han dålig. Som du säger var det ett givet rött, men en domare får verkligen aldrig visa en sådan tvekan och svaghet som han gjorde. Det är nästan (bara nästan) så att man till viss del kan beskylla Taylor för Cityklackens vidriga beteende efter matchen. Clattenburg var den enda bra domaren i England. Det märks inte minst nu när han är borta.

Kul ändå att Wigan vann! Skrällar är alltid kul, men Wigan och FA-cupen är en extra bra kombination. Sedan är ju Will Grigg alltid Will Grigg

City får nöja sig med två eller tre titlar i år. I motsats till många andra motståndarfans tycker jag att de förtjänar årets framgångar. Man kan gnälla på pengarna, men även United har spenderat sjuka belopp, utan att spela särskilt roligt. Nej, beröm ska förtjänas. Guardiola, De Bruyne, Agüero och övriga är briljanta. Det ska vi njuta av, även om oljepengar inte är det roligaste sättet att nå dit på.

Dagens City är gårdagens United. Ferguson, Keane och Cantona är inte direkt några sympatiska människor, men deras fotbollskunskaper var både otroliga och beundransvärda. I City är det oljepengar som står för det negativa, men vilken vettig människa kan ogilla David Silva?
Citera
2018-02-20, 17:24
Medlem
used66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StektaPlommon
Det var Taylor som dömde va? Jag är ständigt förvånad över hur han fick en domarlicens. Även med Englands låga mått är han dålig. Som du säger var det ett givet rött, men en domare får verkligen aldrig visa en sådan tvekan och svaghet som han gjorde. Det är nästan (bara nästan) så att man till viss del kan beskylla Taylor för Cityklackens vidriga beteende efter matchen. Clattenburg var den enda bra domaren i England. Det märks inte minst nu när han är borta.

Kul ändå att Wigan vann! Skrällar är alltid kul, men Wigan och FA-cupen är en extra bra kombination. Sedan är ju Will Grigg alltid Will Grigg

City får nöja sig med två eller tre titlar i år. I motsats till många andra motståndarfans tycker jag att de förtjänar årets framgångar. Man kan gnälla på pengarna, men även United har spenderat sjuka belopp, utan att spela särskilt roligt. Nej, beröm ska förtjänas. Guardiola, De Bruyne, Agüero och övriga är briljanta. Det ska vi njuta av, även om oljepengar inte är det roligaste sättet att nå dit på.

Dagens City är gårdagens United. Ferguson, Keane och Cantona är inte direkt några sympatiska människor, men deras fotbollskunskaper var både otroliga och beundransvärda. I City är det oljepengar som står för det negativa, men vilken vettig människa kan ogilla David Silva?

personligen så blir jag inte förvånad om City bara får 1 titel. ligan. i och för sig en tung titel men med tanke på spelet denna säsong skulle det vara klen utdelning.
Citera
2018-02-20, 17:55
Medlem
Imbazs avatar
Som sagt, kommer inte hylla pep förs han gör något med city som ingen gjort innan, de spelar fint men kommer troligtvis bara vinna PL och Kalle Anka cupen, vilket inte är mer än man förväntar sig av city, Pellegrini lyckades tom.

Överdrivet med alla hyllningar mitt i en säsong. Efter nyår tappar man poäng.
Citera
2018-02-20, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av used66
personligen så blir jag inte förvånad om City bara får 1 titel. ligan. i och för sig en tung titel men med tanke på spelet denna säsong skulle det vara klen utdelning.

Visst, en final är en final. Arsenal är väl medvetna om det. Jag tror ändå att City vinner i helgen. Arsenal är inte särskilt bra utanför Emirates. CL kan däremot bli svårt, med tanke på att rutinen ofta avgör där. Titelutmanare är man garanterat, men kanske inte favorit.

Citat:
Som sagt, kommer inte hylla pep förs han gör något med city som ingen gjort innan, de spelar fint men kommer troligtvis bara vinna PL och Kalle Anka cupen, vilket inte är mer än man förväntar sig av city, Pellegrini lyckades tom.

Pep har redan placerat City minst en nivå högre än någon annan manager någonsin gjort. Han lyckades lika bra med Barca och Bayern. Att han är en av historiens bästa managers redan i ung ålder finns det inget tvivel om. Jag gillar hur fans till utslagna lag kallar varje cup för "Kalle Anka-cup". Jag hejar på samma lag som dig, men du behöver inte vara bitter. Njut av fotbollsgodiset istället! Just nu spelar tre lag (City, Spurs och Liverpool) en fantastiskt fin fotboll. Varför inte glädjas åt det?
Citera
2018-02-20, 18:34
Medlem
Svarta-Skatans avatar
Citat:

Nu tror jag att City bara vinner en titel, ligacupen tror jag Arsenal vinner, dom har en förmåga att vinna cuperna och rädda kvar Wenger...

Men det är klart att den här säsongen är Speciell eftersom City verkligen har krossat sina motståndare i ligan. Dom ligger 16 poäng före närmsta lag, det är faktist helt enormt. Även om det säkert inte kommer att vara lika mycket när serien är slut. Det är ju inte så att övriga toppklubbar inte handlar dyra spelare ochså.

Att ett lag som leicester vinner ligan kommer förmodligen inte att inträffa under min livstid igen, och det känns ju jäkligt tveksam ochså om vi kommer att uppleva den totala krossen igen som den här säsongen har inneburit i toppen.
Citera
2018-02-20, 18:48
Medlem
Citat:

Håller med. City spelar givetvis fin fotboll, men inte fan är det tal om något unikt. Enda anledningen till att de leder PL så överjävligt stort är för att deras konkurrenter underpresterar alldeles för ofta. Att City skulle vara en reell utmanare till CL-titeln ställer jag mig inte bakom. Tycker fortfarande de är en bra bit efter de allra största.
Citera
2018-02-21, 11:10
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Det är faktiskt minst lika kul,om inte roligare,att hålla på sitt lag om de åker ned en division eller två.
Det var f-n så mycket roligare när Wolves dominerade i League 1 jämfört med när vi åkte ur Premier League.Det är säkert det.
Har varit nere i gamla division 4...nuvarande League 2 med klubben också.Vi värvade Andy Mutch och framförallt Steve Bull under denna period.Helfestligt!
Kul för dig givetvis och Steve Bull är ju en kultspelare. Men tror du att merparten av fans, speciellt de som inte bor där laget befinner sig, skulle resonera som dig?

Edit: Sedan kan man ju alltid ge sig in på en diskussion om så kallade äkta eller riktiga fans men det är inte det jag syftar på just nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in