2018-02-20, 20:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jessicaffs
Asså om man tror att det bara finns ett "rätt" svar på varför kryptovaluta är populärt så har man per automatik fel.

Det finns flera stora anledningar till varför den är och kommer förbli populär på ett eller annat sätt. Den politiska vinkeln mot banker och centralisering är kanske ursprungsidén men såklart är den största anledningen kanske att folk vill tjäna snabba pengar samt att transaktioner ska ske snabbare och utan växlingskurs.
Med globaliseringen så finns det idag dessutom ett minst lika stort behov av att ha ett snabbt, billigt och välfungerande transaktionssystem på branschnivå, inte bara på statsnivå. Kryptovaluta skulle/kommer löser och underlättar många hinder.

Det där med att en valuta ska vara decentraliserad för övrigt har ju redan testats och inte fungerat av förklarliga skäl. Man vill ha en stabil valuta för handel med en inflationstakt på ca 1.5-3% om året för att marknaden inte ska svänga allt för oförutsägbart.

titta från 3:50
https://www.youtube.com/watch?v=rlsmqYE9EdY

Du var en av de psykosmongona som satt och ylade om krasch. Var är ditt avståndstagande och genuinta ursäkt för detta?

IDAG har vi en dubblering från då den stod som lägst! 14000 kommer komm MYCKET SNART!

Sedan blåser det vidare. Var det kommer slut i år vet jg inte. Någon nämnde 67000. INTE OSANNOLIKT!

Någon som fortfarande lever kvar i psykosens värld och som vill bli behandlad här i tråden?

Tips då från coachen: köp inte, 99% av alla människor har inte i närheten av det psyket som krävs. Vad har jag för stöd för det? Denna tråden när vi var i dippen.
2018-02-20, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fixafitta
Du var en av de psykosmongona som satt och ylade om krasch. Var är ditt avståndstagande och genuinta ursäkt för detta?

IDAG har vi en dubblering från då den stod som lägst! 14000 kommer komm MYCKET SNART!

Sedan blåser det vidare. Var det kommer slut i år vet jg inte. Någon nämnde 67000. INTE OSANNOLIKT!

Någon som fortfarande lever kvar i psykosens värld och som vill bli behandlad här i tråden?

Tips då från coachen: köp inte, 99% av alla människor har inte i närheten av det psyket som krävs. Vad har jag för stöd för det? Denna tråden när vi var i dippen.

Haha go du är. Alla som satt här och grina vid kraschen borde be om ursäkt. Skämt åsido.
Tror vi faller ner till runt 9500 innan vi drar mot 14000 dock. Detta tror jag komma hända inom två veckor top.
Tror på runt 40k till Januari om inte en global ekonomisk kris stoppar oss.
Håller med att många bör hålla sig borta från crypto. Ångrar att jag drog med vänner in i gamet, den senaste kraschen visade hur klena människor är. Man får inte äns ett tack vid uppgångar men när det väl skiter sig så måste man leka psykolog.
Not worth.
2018-02-20, 21:11
Medlem
Sados avatar
Skaplig vägg på 11700. Tar nog ett tag att äta sig igenom den.
2018-02-20, 21:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rabii
Haha go du är. Alla som satt här och grina vid kraschen borde be om ursäkt. Skämt åsido.
Tror vi faller ner till runt 9500 innan vi drar mot 14000 dock. Detta tror jag komma hända inom två veckor top.
Tror på runt 40k till Januari om inte en global ekonomisk kris stoppar oss.
Håller med att många bör hålla sig borta från crypto. Ångrar att jag drog med vänner in i gamet, den senaste kraschen visade hur klena människor är. Man får inte äns ett tack vid uppgångar men när det väl skiter sig så måste man leka psykolog.
Not worth.

Äsch då, jag vill bara att de ska erkänna sig sakna all trovärdighet. Det kan ske i PM också! Om jag får posta det här!

Hjälp ALDRIG någon annan att göra snabba cash. De kommer göra som du säger. Vinner de miljoner kommer de hedra sig själva och anklaga dig för att de inte gjorde miljarder.

Bitcoin, jag tror på en snabb och stadig uppgång till 14000. Under 10000 är det inte tal om. Förmodligen ALDRIG IGEN. JAPP psykosmongos, jag vet det stod i 5800 och det känns surt att ni vill ha det för det schangtila priset men kommer inte hända! Nästa dipp sker i absolut tal om 30000 tusen eller mer. Och då kommer ni sitta och drömma om 11700. Ser ni en trend här? Ser ni vad jag har sett nu ett bra tag då jag förlitar mig på 7års data?
2018-02-20, 21:58
Bannlyst
Går det att trada med btc på coinxchange då jag har en 0.2btc där inne. Vill börja sälja/köpa. men hur tradar jag btc-btc då btc är med alla andra coins.
2018-02-20, 22:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MosterAugusta
Amazon accepterar inte bitcoin.

Du kan betala på Webhallen med SEK. Vill du använda bitcoin får du använda deras betalningsleverantör (mellanhand) bitpay. Du betalar bitcoin till bitpay, bitpay ger SEK till Webhallen. Webhallen hanterar inga bitcoins.

jo faktiskt, handla där nyligen och de accepterade btc som betalning även webhallen då jag köpte en laptop med btc
2018-02-20, 22:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Nu är det hiss rakt ner i källaren igen.

Ärligt talat, ni som sitter på Bitcoins, sälj nu. Ni lär aldrig mer kunna få i närheten av 10000 USD/coin igen. Rädda det som räddas kan.

Det är bättre att sälja nu även om det är en viss förlust, än att ta en större förlust längre fram. Det är precis som i trading med aktier, man måste kunna svälja förlusten och gå ur i tid, annars har man inget på marknaden att göra.

helt efterblivet hur tänker du nu när den snart kommer sticka uppåt vilken dag som helst kommer den rusa. Jag ger det 2-3v till sen rusar den mot 300 tusen kr
2018-02-20, 22:08
Bannlyst
Vissa rekommenderar ebtc och inte den vanliga har kommit en ny bitcoin som heter "EBTC" värd 6-7kr per coin. är det något o kolla på extra noga o kanske köpa 500st för har hört att den ska uppåt kanske mot en 10-15€ till våren
2018-02-21, 09:34
Medlem
Snubchurps avatar
Sålde av hela innehavet strax innan dippen idag. När tror nu det är läge att köpa igen?
2018-02-21, 10:58
Medlem
Sados avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Sålde av hela innehavet strax innan dippen idag. När tror nu det är läge att köpa igen?

Ja, det är väl nu det
2018-02-21, 15:20
Medlem
Logique88s avatar
Citat:
Snyggt, grattis.
2018-02-21, 16:17
Medlem
Citat:

Grattis, bra gjort, gick du på magkänsla eller visste om det?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in