2018-02-03, 12:01
Medlem
Zot^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MosterAugusta
Det hävdas att man kan köpa saker med bitcoin. Det handlar då uteslutande om möjligheter att via en mellanhand omvandla bitcoin till fiat och sedan köpa saker med den. I stort sett aldrig används bitcoin direkt. Eller har du något exempel på motsatsen?

Det går ju alltid att köpa knark och vapen om man har lust ^^
2018-02-03, 12:02
Medlem
MosterAugustas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheStriptease
Finns ju endel ställen, amazon accepterar bitcoin om jag inte minns fel. Webhallen.com accepterar också bitcoin. Men de flesta ställen accepterar det inte. Det krävs nog en stabilare valuta, som inte fluktuerar i pris så mycket och dessutom är bättre anpassat för storskalig användning så att transfers är snabba och billiga.

Amazon accepterar inte bitcoin.

Du kan betala på Webhallen med SEK. Vill du använda bitcoin får du använda deras betalningsleverantör (mellanhand) bitpay. Du betalar bitcoin till bitpay, bitpay ger SEK till Webhallen. Webhallen hanterar inga bitcoins.
2018-02-03, 12:06
Medlem
MosterAugustas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zot^
Det går ju alltid att köpa knark och vapen om man har lust ^^

Rätt! Nu brukar jag bara handla knark och vapen cash upfront, men jag gissar att även i dessa fall är priserna satta i fiat.
2018-02-03, 12:20
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Flera gånger i veckan kommer detta med Webbhallen upp, som påstås vara en butik som tar Bitcoins (en av de 30 av ca 100.000 butiker i Sverige som skulle göra det).

Fakta är ju att det inte är Webbhallen som tar detta, utan de råkar ha en betalningshanterare som tydligen (har?) tagit Bitcoins under en period. Dock till oerhört stor riskpremie. Men det kanske är ett av de sätt man kan bli av med sina Bitcoins innan de blir helt värdelösa.
2018-02-03, 14:09
Bannlyst
Såå ja snart tillbaks till 10k precis som jag sa.
Ni är verkligen hysteriska!
2018-02-03, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Negerhate
Såå ja snart tillbaks till 10k precis som jag sa.
Ni är verkligen hysteriska!

Jo, det kan stämma. I denna nedåtgående kanal har vi just nu taket på ca 10000 och botten på ca 6500. Kanalen rör sig nedåt med ca 1000/vecka.
2018-02-03, 15:09
Bannlyst
e
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Jo, det kan stämma. I denna nedåtgående kanal har vi just nu taket på ca 10000 och botten på ca 6500. Kanalen rör sig nedåt med ca 1000/vecka.

Haha, 8 års erfarenhet talar emot en hater
2018-02-03, 15:11
Medlem
Sados avatar
Citat:

Är det liknande mönster som 2014¿ Jag varken kan eller orkar kolla själv.
2018-02-03, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sado
Är det liknande mönster som 2014¿ Jag varken kan eller orkar kolla själv.

Skulle förmoda det. I varje nedgång så brukar det se ut så, man pratar om "lower highs and lower lows". Dvs. att den rör sig upp och ner, men hela tiden lägre och lägre i en sorts sjunkande korridor.

Tidigare har sådana här nedgångar följts av en senare uppgång till en ännu högre nivå, så Bitcoin-fantasterna har kunnat säga att det "alltid lönar sig" ändå. Denna gång är dock annorlunda, i och med den kraftiga negativa publicitet som Bitcoin fått, och antydningarna om att vissa regeringar kan tänkas reglera/förbjuda, samt inte minst konkurrensen från bättre implementerade kryptovalutor. Så man får förmoda att kursen på just Bitcoin aldrig mer kommer att återkomma till där den är nu.
2018-02-03, 15:22
Bannlyst
Citat:
Skulle förmoda det. I varje nedgång så brukar det se ut så, man pratar om "lower highs and lower lows". Dvs. att den rör sig upp och ner, men hela tiden lägre och lägre i en sorts sjunkande korridor.

Tidigare har sådana här nedgångar följts av en senare uppgång till en ännu högre nivå, så Bitcoin-fantasterna har kunnat säga att det "alltid lönar sig" ändå. Denna gång är dock annorlunda, i och med den kraftiga negativa publicitet som Bitcoin fått, och antydningarna om att vissa regeringar kan tänkas reglera/förbjuda, samt inte minst konkurrensen från bättre implementerade kryptovalutor. Så man får förmoda att kursen på just Bitcoin aldrig mer kommer att återkomma till där den är nu.

Fast att det skulle vara annorlunda har man också hört VARENDASTE GÅNG det har kommit en dipp. 8 år senare sitter vi här med ett mönster, med dippar och toppar. 15.000.000% ökning har vi iaf
2018-02-03, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Negerhate
15.000.000% ökning har vi iaf

Precis, där om något borde det ringa en varningsklocka.

Hur många procent hade tulpanlökarna?
2018-02-03, 15:28
Bannlyst
Citat:
Precis, där om något borde det ringa en varningsklocka.

Hur många procent hade tulpanlökarna?

Ja hur många procent hade tulpanlökarna? Inte en aning!

Vad jag vet är att vi här har en uppfinning som gör det möjligt att sitta och göra överföringar till hela världen. Tulpanlökar kunde vem som helst odla fram.

9400 NU! Hahaha 10000 kom så snabbt och ni satt och grät så mycket

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in