Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-02, 18:44
  #1201
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AK-88
*flera.

Tack
( skrev fel ) 👍
2018-02-02, 18:50
  #1202
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoungA
Detta är valutaspekulation, inte aktiesparande. Stor skillnad.
Det är ingendera. Bitcoin fungerar inte som valuta eftersom transaktionskostnaderna är för höga och man har ett alldeles för lågt tak på antal transaktioner per sekund. Inte heller är det aktiesparande eftersom det inte finns något fundamentalt bakom på det sätt som aktier har täckning i ett verkligt företag.

Bitcoin är enbart ett investeringsobjekt som är värt något för att andra tror det är värt något.
2018-02-02, 19:03
  #1203
Medlem
Centauris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Det är ingendera. Bitcoin fungerar inte som valuta eftersom transaktionskostnaderna är för höga och man har ett alldeles för lågt tak på antal transaktioner per sekund. Inte heller är det aktiesparande eftersom det inte finns något fundamentalt bakom på det sätt som aktier har täckning i ett verkligt företag.

Bitcoin är enbart ett investeringsobjekt som är värt något för att andra tror det är värt något.

Och det bygger på greater fool theory. Man hoppas att någon är dum nog att köpa ens coins för ett högre värde än vad man själv köpte sig in för.
2018-02-02, 19:50
  #1204
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Celtico
Är det en lyckotanke? Varför ska den tillbaka upp till 10k, när den har störtdykt?

8år erfarenhet

vs

en som inte orkar göra den mest fundamentala värdeanalysen
2018-02-02, 19:58
  #1205
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Negerhate
8år erfarenhet

vs

en som inte orkar göra den mest fundamentala värdeanalysen

8 års erfarenhet av vad? att vara tonåring?
2018-02-02, 20:05
  #1206
Medlem
Celticos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Negerhate
8år erfarenhet

vs

en som inte orkar göra den mest fundamentala värdeanalysen

Just det, när den låg på 12000 20 januari så gav du väldigt bra värdeanalys:

(FB) Bitcoin påväg ner kraftigt , fynda eller vänta ?
2018-02-02, 20:11
  #1207
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Celtico
Just det, när den låg på 12000 20 januari så gav du väldigt bra värdeanalys:

(FB) Bitcoin påväg ner kraftigt , fynda eller vänta ?

Du orkade ju på fullaste allvar inte ens ta reda på hur man köper skiten. Du ska VARA GLAD att du inte köpte, gå köp en TRISS för fan!

Alla ni som känner the panic, bara sälja, det är bara sälja! För ni kommer aldrig klara av att sitta still i båten ändå. Får jag dock ställa en fråga. Hur bortskämda är ni i livet på en skala 1-10?
2018-02-02, 20:17
  #1208
Medlem
Celticos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Negerhate
Du orkade ju på fullaste allvar inte ens ta reda på hur man köper skiten. Du ska VARA GLAD att du inte köpte, gå köp en TRISS för fan!

Alla ni som känner the panic, bara sälja, det är bara sälja! För ni kommer aldrig klara av att sitta still i båten ändå. Får jag dock ställa en fråga. Hur bortskämda är ni i livet på en skala 1-10?

Och du orka inte förklara hur man gör, men du orkar ge värdelösa köpvibbar.

Jag skulle kanske ha lyssnat och köpt när de va 12000 för att sänka min bekvämlighetsnivå.

Klart jag kommer köpa när tiden är mogen.
2018-02-02, 20:21
  #1209
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Celtico
Och du orka inte förklara hur man gör, men du orkar ge värdelösa köpvibbar.

Jag skulle kanske ha lyssnat och köpt när de va 12000 för att sänka min bekvämlighetsnivå.

Klart jag kommer köpa när tiden är mogen.

Snälla köp inte, speciellt inte före det att du har fullständigt koll på hur man köper!


Nu ligger coinset på 8.5. Bli inte förvånade om det kommer pendla på dessa nivåer ett bra tag (bra tag med krypto handlar om veckor), resan uppåt kommer sedan fortsätta.
Bitcoin är bra vackert, det belönar de som ska belönas, de som gick in i det av rätt anledning. Att de giriga får sig en smäll på fingrarna får enbart ses som något gott. Är man sedan så dum att man säljer av för att man råkade köpa på sig när det var runt 18k, ja då har man ingen sympati i kryptovärlden.

BTW, det bsäta ni kan göra är att använda coinsen som betalningsmedel. Ja jag har redan dragit mitt strå till stacken gällande det. 4-hjuligt
2018-02-02, 21:39
  #1210
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adolfbubbla
Tl;dr: Anekdotisk bevisföring som inte betyder ett smack

Schysst oneliner. Istället för att lägga en meningslös kommentar så kan du ju förklara vad som är så fantastiskt med Bitcoin och varför det är framtiden. Varför just Bitcoin? Varför inte vilket annat coin som helst som finns där ute? Varför skulle det imorgon inte kunna komma ett coin som tar över tronen? Varför ska jag köpa Bitcoin för 8 500 - 9 000$ st?

Och eftersom jag är i en tråd med fanatiker som går på varje kritiker med "du är bara bitter för att du missat tåget" kommentarer så ska jag säga följande:

Visst, hade man haft bättre koll för ett gäng år sedan och åtminstone reagerat när Webhallen började godkänna Bitcoin som betalmedel så hade man ju kunnat gjort sig en rejäl hacka (om man hängt kvar så länge dvs) och det kan ju vara lite surt när man tänker på det så. Samtidigt så kan man tänka så om tusentals saker och ska man gå igenom livet på så sätt blir det inget roligt liv. Jag unnar alla människor som på schyssta sätt gjort bra investeringar och på så sätt tjänat pengar, jag har själv gjort ett par stycken men tyvärr inga stora summor.

Till er som är så säkra på att Bitcoin kommer fortsätta störtdyka så kan ni ju "put your money where your mouth is" och gå in och blanka den. Enkla pengar, eller?
2018-02-02, 21:58
  #1211
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mach3
Schysst oneliner. Istället för att lägga en meningslös kommentar så kan du ju förklara vad som är så fantastiskt med Bitcoin och varför det är framtiden. Varför just Bitcoin? Varför inte vilket annat coin som helst som finns där ute? Varför skulle det imorgon inte kunna komma ett coin som tar över tronen? Varför ska jag köpa Bitcoin för 8 500 - 9 000$ st?

Och eftersom jag är i en tråd med fanatiker som går på varje kritiker med "du är bara bitter för att du missat tåget" kommentarer så ska jag säga följande:

Visst, hade man haft bättre koll för ett gäng år sedan och åtminstone reagerat när Webhallen började godkänna Bitcoin som betalmedel så hade man ju kunnat gjort sig en rejäl hacka (om man hängt kvar så länge dvs) och det kan ju vara lite surt när man tänker på det så. Samtidigt så kan man tänka så om tusentals saker och ska man gå igenom livet på så sätt blir det inget roligt liv. Jag unnar alla människor som på schyssta sätt gjort bra investeringar och på så sätt tjänat pengar, jag har själv gjort ett par stycken men tyvärr inga stora summor.

Till er som är så säkra på att Bitcoin kommer fortsätta störtdyka så kan ni ju "put your money where your mouth is" och gå in och blanka den. Enkla pengar, eller?
Det är inte lika "lätt" att göra stora stålar på krypto nu. Eller man kan väl säga såhär: det finns så många alternativ att välja mellan och det är svårare att veta vilken som kommer ge mest utdelning i framtiden.

Så om man vill göra pengar så måste man göra sin lilla research, lära sig om tekniken, känna av stämningen och göra en kvalificerad gissning. Inte bara hoppa in med huvudet före och tro att man ska sitta med en lambo på månen om 6 månader.

För ett par år sedan så bestod den totala kryptomarknaden "bara" av ett par miljarder dollar. Nu är det hundratals miljarder dollar. Och även om det fortfarande är ganska lite i det stora hela så minskar sannolikheten för att hela marknaden ska öka lika mycket för varje dag som går. Paraboliska rörelser för hela marknaden är alltså inte lika sannolika i framtiden, utan nu gäller det att satsa på rätt hästar helt enkelt. Och prickar man rätt, finns fortfarande chansen att göra sig en hacka och till & med sitta på månen med sin lilla lambo. Men bitcoin är nog knappast den valuta som kommer göra folk till miljonärer från och med nu.
2018-02-02, 22:23
  #1212
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av statemachine
Supporten är bruten. Varför?

Lugn nu, ett absolut tal är inte supporten. Det ligger runt support just nu och det ser lugnt ut. Closar den daily under, kan man börja oroa sig lite för nivåer runt 6000.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback