2018-02-20, 09:18
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frallan1973
Han säger att han ska berätta allt på rättegången för då har "hotbilden" försvunnit... Alltså den här killen är bara för mycket

Jag tror den unge herr Gylensvaan missbedömt hotbilden som kommer att finnas mot honom på fängelset. Tror inte hans nya kompisar på Hall, Kumla eller Tidaholm kommer att se på hans brott med blida ögon.
Citera
2018-02-20, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadyCinderbottom
Enligt FUP finns det inget motiv och ingen koppling.

Fy vad otäckt!!
Citera
2018-02-20, 11:02
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Nja. Jag tycker nog fortfarande att hela mordet är mycket förbluffande. Samt att jag som jag skrivet tidigare att det verkar som ett väldigt lätt löst case. Med tanke på att det lämnades snitslade bana av gärningsmannen.

Ena stunden har polisen gjort ett bra jobb , nästa är det ett enkelt case
eftersom E**** har snitslat en bana åt polisen .
Med tanke på all skit NI har skrivit i tråden kan det ju inte ha varit särskilt lättlöst .
Hade ni utrett morden på paret Lekander så hade E**** klarat sig och några
ziegenare eller Ellsalills moster hade suttit häktad/e istället .
Citera
2018-02-20, 11:05
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Jag tror den unge herr Gylensvaan missbedömt hotbilden som kommer att finnas mot honom på fängelset. Tror inte hans nya kompisar på Hall, Kumla eller Tidaholm kommer att se på hans brott med blida ögon.

Varför skulle de andra i fängelset ha något emot E**** ?
Många av dom sitter ju där för att ha gjort liknande saker .
Citera
2018-02-20, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gluteny
I det här fallet så tror jag att de vill försöka trigga någon reaktion, vid det här laget är det enda han klämmer ur sig "ingen kommentar". Man vet också att han befann sig på platsen samt att man hade hans DNA vid förhöret om jag inte missminner mig. Har man tur klämmer han ur sig "det var inte jag, utan..."
Säkert så, men det görs inte på ett bra sätt. Det sista är inte ens formulerat som en fråga. Mest moraliserande som en dubbelmördare knappast engagerar sig i.
Citera
2018-02-20, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boidis12
Nu är ju inte jag någon expert på vem som är poppis på dessa inrättningar men jag tror att dömda för mord på äldre människor, pedofiler, barnmisshandlare och andra fega jävlar som ger sig på försvarslösa individer inte står så värst högt i kurs. Jag hoppas på att det är så i alla fall.
Citera
2018-02-20, 11:42
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ena stunden har polisen gjort ett bra jobb , nästa är det ett enkelt case
eftersom E**** har snitslat en bana åt polisen .
Med tanke på all skit NI har skrivit i tråden kan det ju inte ha varit särskilt lättlöst .
Hade ni utrett morden på paret Lekander så hade E**** klarat sig och några
ziegenare eller Ellsalills moster hade suttit häktad/e istället .

Man kan väl göra ett bra jobb med ett enkelt case? Vet du, när vi spekulerade hade vi inte uppgifterna om att enbart 4 personer vistats i både Mantorp och Borensberg. Vi hade inte tillgång till kassakvittona angående tejpköpen och vi visste inte att han lämnat fina fotavtryck i ett par stadiga 47 tillverkade i enbart 200 exemplar. Jag tycker inte att någon av oss som försökte hitta samband drevs av en vilja att sätta dit någon oskyldig.
Och jag har sagt det tidigare, att ha spekulerat och diskuterat minskar i mina ögon inte någons trovärdighet.
Hur tänker du att det minskar trovärdigheten?

Citat:

Nja. Så vanligt är det inte att tortera 2 okända äldre människor. Och det finns faktiskt en del hierarki och tjuvheder bland kriminella. Så ja, Boris12 jag tror han kommer att få svårt att bli "top dog".
Citera
2018-02-20, 11:53
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Finns någon annan länk till denna FUP? Jag brukar kunna ladda ner från minfil.org, men nu går det inte Kanske beror på zip? (Vad nu zip är.)

Mvh,
Oteknisk Prinzezza

Länken fungerar alldeles utmärkt (kollade precis).

.zip är ett packat filformat som kan innehålla en eller flera (i det här fallet 24 st.) filer och mappar. Du packar upp med WinZip, 7-Zip eller liknande.
Citera
2018-02-20, 11:56
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Man kan väl göra ett bra jobb med ett enkelt case? Vet du, när vi spekulerade hade vi inte uppgifterna om att enbart 4 personer vistats i både Mantorp och Borensberg. Vi hade inte tillgång till kassakvittona angående tejpköpen och vi visste inte att han lämnat fina fotavtryck i ett par stadiga 47 tillverkade i enbart 200 exemplar. Jag tycker inte att någon av oss som försökte hitta samband drevs av en vilja att sätta dit någon oskyldig.
Och jag har sagt det tidigare, att ha spekulerat och diskuterat minskar i mina ögon inte någons trovärdighet.
Hur tänker du att det minskar trovärdigheten?

Nja. Så vanligt är det inte att tortera 2 okända äldre människor. Och det finns faktiskt en del hierarki och tjuvheder bland kriminella. Så ja, Boris12 jag tror han kommer att få svårt att bli "top dog".

Tror faan att när man har fel i allt man spekulerar om så minskar trovärdigheten .
Inget av det ni har skrivit om stämmer ju in på vad som egentligen hände när
E**** satte sin "plan" i verket och begick de vansinniga morden på Lekanders .
Era s.k spekulationer har istället handlat om att hänga ut oskyldiga , svamla i
största allmänhet och få utlopp för era rasistiska åsikter .
Har du erfarenhet av den här hierarkin eller ?
Citera
2018-02-20, 12:00
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Tror faan att när man har fel i allt man spekulerar om så minskar trovärdigheten .
Inget av det ni har skrivit om stämmer ju in på vad som egentligen hände när
E**** satte sin "plan" i verket och begick de vansinniga morden på Lekanders .
Era s.k spekulationer har istället handlat om att hänga ut oskyldiga , svamla i
största allmänhet och få utlopp för era rasistiska åsikter .
Har du erfarenhet av den här hierarkin eller ?

Vi får helt enkelt vara överens om att vara oense. Faktiskt om det mesta här i världen.
Citera
2018-02-20, 12:09
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bangklang
Nu är ju inte jag någon expert på vem som är poppis på dessa inrättningar men jag tror att dömda för mord på äldre människor, pedofiler, barnmisshandlare och andra fega jävlar som ger sig på försvarslösa individer inte står så värst högt i kurs. Jag hoppas på att det är så i alla fall.

Jag hoppas också på att E**** träffar på någon med en extra slö kniv i fängelset .
Det skadar ju inte att han får känna på hur paret Lekander upplevde sina sista minuter .
Citera
2018-02-20, 12:45
Medlem
[quote=boidis12|63287561]Jag hoppas också på att E**** träffar på någon med en extra slö kniv i fängelset .
Det skadar ju inte att han får känna på hur paret Lekander upplevde sina sista minuter .[/QUOTE
Vad dom har för köksredskap inom kriminalvårdens köksregioner som internerna har tillgång till vet jag inte, men finns det vassa knivar så känns det inte så värst genomtänkt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in