Citat:
Ursprungligen postat av
LadyCinderbottom
Enligt FUP finns det inget motiv och ingen koppling.
Från det ena till det andra... Får man inte vibbarna att killen gjort detta för att åka in, och för att bli omhändertagen? Att han inte kan hantera sitt liv mer och är "rädd att" "skada" föräldrar pch familj?
Dvs. kanske transfer av självhat på föräldrarna pch på frun men sen transfer ånyo på paret Lekander, som nå lämplig representant för vad föräldrarna står för? Det blir en sjuk logik men kan ju verka "rationell" vid en vimsig påsyn: lösningen på fantasier om att döda föräldrarna blir inte fantasier om att inte döda föräldrarna eller om att samla frimärken utan om att döda nån annan i stället. Vilket är säkrast för att inte döda föräldrarna. Vilket är likasågott för att åka in så att man undviker att döda föräldrarna, vilket vore lite otrevligt. För det kan ju inte vara "mig" det är fel på, eftersom jag ju bevisligen "måste" döda nån (vilket skulle bevisas...), och som ju gör mig rätt häftig när man tänker på det. vilket ju inte är mitt fel utan morsans och farsans. Fast jag kan ju inte slå ihjäl dem.
Hängde ni med?
Han måste få ihop det där, men han legitimerar i så fall mordet i nå omkastad baklängessaltomortal, som stereotypen av biltjuven, som skulle ha allra bäst chans att undvika snuten om han i stället åkte kommunalt.
Sen vid vägs ände så, ja shit liksom, truck och galen eller häftiga klubben och säker för saker bakom lås och bom?
Han var nog inte så nöjd med hur livet gestaltade sig utanför hans smartness och snilleblixtar 'a 2 kr tio öre.
"Fel hus" är kanske inte så dum sinnebild ändå...? Inga hästar i stallet. Lyset på men ingen hemma.
Är lustmordsgenren alltid en fråga om att slå ihjäl "fel person", någon som vet? "Man" slår inte ihjäl den man borde, men inte kan, utan den man kan, men inte borde...?
(Jag kanske borde frågat de man borde, och inte de jag kan... 😂
)