2018-02-19, 22:00
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Jag är ju en av dem som spekulerat flitigt i detta fallet , både om tejpen och MGM , har kollat Faceb och bloggar mm på nätet och även skrivit flera namn här ( har dock varit noga med att sätta asterisk) och nu kollade jag FUP och ser då att flera av de namn som jag och flera andra skrivit om här finns med i listorna som vittne.
Känns skönt att de personerna inte är inblandade i detta hemska fall och att nu åtal väcks mot rätt person så att de anhöriga inte behöver vara rädda längre.
Citera
2018-02-19, 22:05
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gluteny
Ja det stämmer. Sida 854 i E.pdf. Fyra personer kopplade upp sig mellan 13:45 - 16:30 i Mantorp och sedan Borensberg, E**** var en av dessa. Han använde sin riktiga mobil som gick att spåra.
Det är helt sanslöst dåligt av polisen. Dessa personer borde ha kontrollerats på direkten.
Citera
2018-02-19, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
https://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/a/A2R43r/polisen-misstanker-ann-christine-och-tor-mordades--for-15-000-kronor
Ställer verkligen polisen sådana löjliga frågor? Inte undra på att han svarar som han gör.
Citera
2018-02-19, 22:25
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyCinderbottom
Jag är ju en av dem som spekulerat flitigt i detta fallet , både om tejpen och MGM , har kollat Faceb och bloggar mm på nätet och även skrivit flera namn här ( har dock varit noga med att sätta asterisk) och nu kollade jag FUP och ser då att flera av de namn som jag och flera andra skrivit om här finns med i listorna som vittne.
Känns skönt att de personerna inte är inblandade i detta hemska fall och att nu åtal väcks mot rätt person så att de anhöriga inte behöver vara rädda längre.

Jag har konstaterat samma sak, vissa har man förhört så sent som i december. På denna punkt måste jag säga att man gjort ett gediget jobb med att hitta ett samband eller en medgärningsman.
Och jag tycker oxå det känns skönt att ingen var invandas.
Citera
2018-02-19, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redax
Ställer verkligen polisen sådana löjliga frågor? Inte undra på att han svarar som han gör.

I det här fallet så tror jag att de vill försöka trigga någon reaktion, vid det här laget är det enda han klämmer ur sig "ingen kommentar". Man vet också att han befann sig på platsen samt att man hade hans DNA vid förhöret om jag inte missminner mig. Har man tur klämmer han ur sig "det var inte jag, utan..."
Citera
2018-02-19, 22:47
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Jag har konstaterat samma sak, vissa har man förhört så sent som i december. På denna punkt måste jag säga att man gjort ett gediget jobb med att hitta ett samband eller en medgärningsman.

Såklart du gjorde .
Jaså , tidigare var förundersökningen bristfällig och åklagarens gjorde bara utspel
och var allmänt förbryllande eller hur var det snacket gick ?
Hört talas om uttrycket att vända kappan efter vinden ?
Senast redigerad av boidis12 2018-02-19 kl. 23:04.
Citera
2018-02-19, 22:59
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Det är helt sanslöst dåligt av polisen. Dessa personer borde ha kontrollerats på direkten.

Vad spelar det för roll i nuläget .
Huvudsaken är ju nu att E**** kommer att hållas borta från samhället i övrigt
och sitta inburad på livstid , förhoppningsvis i så många år som möjligt .
En klen tröst för de anhöriga som mist sina nära o kära förstås .
Men i Sverige gäller ju tyvärr inte den gamla devisen öga för öga o.s.v .
Citera
2018-02-19, 23:01
Medlem
Vad var motivet och hur valde han ut sina offer? Har följt tråden av och till men hittar inget kring detta...
Citera
2018-02-19, 23:04
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyCinderbottom

Så det skulle ursäkta alla dina uthängningar av dessa personer i fallet med
E**** och morden på paret Lekander ?
Varför skulle de anhöriga behöva vara rädda ?
Citera
2018-02-19, 23:04
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum

Verkligen skönt. Nu med alla fakta på bordet så förstår man varför den oförbluffade Helene var just oförbluffad, all credit åt henne och alla utredare/poliser som jobbat med detta svåra fall och vänt ut och in på alla möjligheter så att fallet ska hålla i rättegången. Just för att EG inte hade någon koppling till BO och inte tidigare var känd hos polisen verkade göra att utredarna grävt extra djupt i hans liv och hans kontakter. Han är en av dem (tack och lov) sällsynta personer som mördar med ena handen och skickar sms till sin sambo med den andra handen. Så otroligt sorgligt för alla inblandade både till BO och MGM. Läste sambons sms till EG där det står att mamman är rädd för pappan och att han dricker och att han inte är pålitlig med sina barnbarn och nu har hon ju flyttat hem till dem i Tenhult. Stackars barnen, hoppas att socialen håller ett vakande öga över de små och att morfar tar tag i sitt missbruk så att de får en bra uppväxt trots att deras pappa förmodligen får ett långt straff.
Citera
2018-02-19, 23:07
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 124minuten
Vad var motivet och hur valde han ut sina offer? Har följt tråden av och till men hittar inget kring detta...

Enligt FUP finns det inget motiv och ingen koppling.
Citera
2018-02-19, 23:28
Medlem
Han säger att han ska berätta allt på rättegången för då har "hotbilden" försvunnit... Alltså den här killen är bara för mycket
Vad är problemet? Han har ju så mycket bevis emot sig,varför inte bara erkänna?! Han är ju lika larvig som Billy
Jag hoppas man göra en rättspsykiatrisk undersökning,någon skruv måste ju vara lös. Fått ett bättre jobb,två söta ungar,livet leker. Nej,då åker han och torterar två gamla människor. Motivet är att han vill utföra " det perfekta mordet" samt pengar som han trodde att dom hade...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in