2018-02-19, 22:05
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Du säger att NIST med sin animation vill visa att brand, enbart, kan ha orsakat WTC 7’s ”globala kollaps”.

Hur visar NIST det när animationen visar endast det inledande förloppet?

Eftersom de visar att brand räckte för att inleda en ”global kollaps” (extremt dumt uttryck för övrigt).
Citera
2018-02-19, 22:07
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Eftersom de visar att brand räckte för att inleda en ”global kollaps” (extremt dumt uttryck för övrigt).
Fast den globala kollapsen visas ju inte av NIST?
Citera
2018-02-19, 22:14
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Fast den globala kollapsen visas ju inte av NIST?

Gör den inte? Vad är det som rasar då?

Only in the later stages of the animation, after the initiation of global collapse, do the upper exterior wall deformations from the NIST analysis differ from the video images
Senast redigerad av SnakePlisssken 2018-02-19 kl. 22:21.
Citera
2018-02-19, 22:21
Avstängd
Citat:
Gör den inte? Vad är det som rasar då?
Visar någon av animationerna hela förloppet?
Citera
2018-02-19, 22:25
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Visar någon av animationerna hela förloppet?

Tillräckligt...

Only in the later stages of the animation, after the initiation of global collapse, do the upper exterior wall deformations from the NIST analysis differ from the video images

Eller menar du att huset skulle stabilisera sig efter att den globala kollapsen inletts? Det är väl lite av en självmotsägelse som jag inte ens hört A&E, Hulsey eller ens de värsta tramspellarna som någonsin uppträtt här i forumet påstå - men nån gång ska väl kanske vara den första..
Citera
2018-02-19, 22:40
Avstängd
Citat:
Tillräckligt...
Hur vet du det?
Citera
2018-02-19, 22:44
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Hur vet du det?

Vad betyder global kollaps för dig?
För mig betyder det totalt och oåterkalleligt ras, precis som vi såg på filmerna, precis som vi ser i simuleringen.

Menar du att huset skulle stabilisera sig efter att den globala kollapsen inletts? Det är väl lite av en självmotsägelse som jag inte ens hört A&E, Hulsey eller ens de värsta tramspellarna som någonsin uppträtt här i forumet påstå - men nån gång ska väl kanske vara den första..
Citera
2018-02-19, 22:44
Avstängd
Citat:
Animationen visar mer än initieringen, men endast initieringen anses enligt NIST på ett acceptabelt sätt motsvara hur kollapsen förlöpte. Desto längre simuleringen/animationen fortlöper desto fler osäkra faktorer träder in.
Och då frågar jag igen, viket tidsspann gäller för ”initieringen”?

Citat:
NIST säger att "girder A2001" är en probable cause till kollapsen. De säger inte att det måste ha varit så.
(Enligt Mick West är NISTs simulering inte heller byggd på att girder A2001 glider av pelaren,)
Har man gjort en sannolikhetsberäkning här? Probable?
Citera
2018-02-19, 22:50
Avstängd
Citat:
Vad betyder global kollaps för dig?
För mig betyder det totalt och oåterkalleligt ras, precis som vi såg på filmerna, precis som vi ser i simuleringen.
Filmerna, ja, simuleringarna, nej.

Citat:
Menar du att huset skulle stabilisera sig efter att den globala kollapsen inletts? Det är väl lite av en självmotsägelse som jag inte ens hört A&E, Hulsey eller ens de värsta tramspellarna som någonsin uppträtt här i forumet påstå - men nån gång ska väl kanske vara den första..
Är det ett antingen eller här? Hur vet man att simuleringarna leder till total global kollaps om endast det inledande förloppet visas.

Menar du att inevitable-lagen gäller även i fallet med WTC 7? Precis som med WTC 1 - 2? Respektive byggnad totalkollapsar efter initiering eftersom att det är, inevitable?

Är det inte just det som beräkningar och simuleringar ska visa?
Citera
2018-02-19, 22:58
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Och då frågar jag igen, viket tidsspann gäller för ”initieringen”?

Har man gjort en sannolikhetsberäkning här? Probable?

Hur många gånger ska jag vara på samma fråga? Det finns ingen tidpunkt som jag ser det, det är en gradvis övergång i ett scenario som snabbt går mot allt mer kaotiskt och oberäkneligt med allt fler osäkra faktorer vilka raskt mångdubblar komplexiteten och osäkerheten..

Varför, och hur, skulle de gjort en sannolikhetsberäkning menar du?

De ville visa att det var högst möjligt att det var dessa byggelement som inledde kollapsen.. Och om du läst vad jag skrivit tror jag fortfarande inte att de med säkerhet fastslagit att det är det enda tänkbara scenariot, antagligen inte ens det scenario som använts i simuleringen.
Citera
2018-02-19, 23:01
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Filmerna, ja, simuleringarna, nej.

Är det ett antingen eller här? Hur vet man att simuleringarna leder till total global kollaps om endast det inledande förloppet visas.

Menar du att inevitable-lagen gäller även i fallet med WTC 7? Precis som med WTC 1 - 2? Respektive byggnad totalkollapsar efter initiering eftersom att det är, inevitable?

Är det inte just det som beräkningar och simuleringar ska visa?

Varför påstår du att det endast är det inledande förloppet som visas? Har du ens sett simuleringen fram tills penthouse kollapsar så skulle du nog inte tveka om att kollapsen var oåterkallelig..
Citera
2018-02-19, 23:06
Avstängd
Citat:
Varför påstår du att det endast är det inledande förloppet som visas? Har du ens sett simuleringen fram tills penthouse kollapsar så skulle du nog inte tveka om att kollapsen var oåterkallelig..
Du säger att NIST publicerar simuleringen av endast det inledande förloppet för att resten blir för komplext och oförutsägbart. Du säger därpå att samma publicering av det inledande förloppet visar att global kollaps är möjlig från brand, enbart.

Hur ska du ha det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in