2018-02-19, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krystalwhite
Utdrag ur våldtäktsmannens dom;

Brott som den tilltalade döms för
1. Rån, 8 kap 5 § brottsbalken 2015-07-14
2. Våldtäkt, 6 kap 1 § 2 st brottsbalken 2015-09-21
3. Misshandel, 3 kap 5 § brottsbalken 2016-01-24
4. Olaga hot, 4 kap 5 § 1 st brottsbalken 2015-12-01 -- 2015-12-31
5. Ofredande, 4 kap 7 § brottsbalken 2016-01-26

G*offr*y H*llman har misshandlat målsäganden <kvinnligt namn> genom att ta tag om hennes hals och trycka ner henne mot golvet med smärta, rodnad, svullnad och blåmärken som följd.

G*offr*y H*llman har hotat <kvinnligt namn> vid två olika tillfällen; vid det ena tillfället genom att fälla yttrande med innebörd att att han skulle skära upp målsägandens väninna och väninnans mamma om målsäganden följde med på en kryssning och vid det andra tillfället genom att fälla yttrande med innebörd att han skulle skära halsen av målsäganden när hon sover och att hon därför borde sova med ögonen öppna.

* = E.

Men hur skulle GH som sitter på kåken veta var BO/Johanna befann sig just då?
Citera
2018-02-19, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 13teckenlangt
Fått bekräftat idag vad som hittats på platsen en bit därifrån.. vila i frid, hoppas dom hittar gm snabbt och du blir rövknullad dagligen, det kommer hända tro mig, jag vet att du läser detta.. ditt fega jävla as till människa! Du kommer inte undan nu..

Citat:
Ursprungligen postat av Dreber
Har tyvärr också fått höra att fynd har gjorts och att det inte längre råder tvivel om mord.
Jag umgicks mycket med J för några år sedan och hon skulle aldrig lämnat sin dotter utan mamma frivilligt, hon var en fighter.
Var är grejen med att skriva den här typen av inlägg?
Har du något att säga (skriva) - Säg (skriv) det! Vill du inte säga/skriva något, jamen gör inte det då. Skit i att skriva den här typen av icke-inlägg.
Citera
2018-02-19, 22:18
Medlem
GAMLE SVARTENs avatar
Citat:
Utdrag ur våldtäktsmannens dom;

Brott som den tilltalade döms för
1. Rån, 8 kap 5 § brottsbalken 2015-07-14
2. Våldtäkt, 6 kap 1 § 2 st brottsbalken 2015-09-21
3. Misshandel, 3 kap 5 § brottsbalken 2016-01-24
4. Olaga hot, 4 kap 5 § 1 st brottsbalken 2015-12-01 -- 2015-12-31
5. Ofredande, 4 kap 7 § brottsbalken 2016-01-26

G*offr*y H*llman har misshandlat målsäganden <kvinnligt namn> genom att ta tag om hennes hals och trycka ner henne mot golvet med smärta, rodnad, svullnad och blåmärken som följd.

G*offr*y H*llman har hotat <kvinnligt namn> vid två olika tillfällen; vid det ena tillfället genom att fälla yttrande med innebörd att att han skulle skära upp målsägandens väninna och väninnans mamma om målsäganden följde med på en kryssning och vid det andra tillfället genom att fälla yttrande med innebörd att han skulle skära halsen av målsäganden när hon sover och att hon därför borde sova med ögonen öppna.

* = E.

Det finns en kille på Facebook med det namnet.
Citera
2018-02-19, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gustavhoo
Ska försöka sammanfatta min teori.. Till att börja med gissar jag på svartsjukedrama.

Vi "vet" att hon var på dubbeldejt i sthlm, detta via hennes instagram.
Vi "vet" att hon delade taxi hem och gick åt "fel" håll när hon klev ur. Detta enligt info från hennes FB då hennes kompisar sökte efter henne.

Jag tror att någon har sett hennes inlägg på instagram, tagit illa upp och utspelat sin svartsjuka.

"När hon klev av taxin, så möts hon av att hon ser någon sitta vid hennes port och väntar. Hon hoppas att personen inte sett henne, hon blir rädd och börjar promenera runt istället för att gå hem och möta personen.
Hon promenerar mot Balsta, hon tänker väl att det inte finns mycket folk där, och ingen person bör kunna följa henne på ett så annorlunda ställe.. Lagom när hon kommer fram till skogsdungen där, så ser hon att någon följer efter henne, hon blir då rädd och kontaktar sitt ex och springer in i skogen (enligt utsagor florerande här inne).
Då hon spenderat hela dagen till att fixa sig, vart i Sthlm och senare också krogen är hennes batteri slut och samtalet bryts, hon lägger då ner telefonen igen, och fortsätter springa.
GM ser detta och ökar då också takten.
GM kommer ikapp henne lagom innan hon hinner fram till villaområdet."

Resten kan ni lägga ihop själva..

Jag tror inte på någon random person, jag tror inte på taxin.. utan det där är, för mig, den mest logiska förklaringen. Någon i hennes närhet... Tycker förövrigt hela historian är sååå brutalt hemsk, och jag lider verkligen med hela hennes familj, speciellt hennes dotter

Bifogar bild också på den väg jag TROR hon sprungit..

https://minfil.org/o9D4B4ddbc/promenad.jpg

Har inte hunnit läsa ikapp sista sidorna.
Vill bara förtydliga att det större skogspartiet växer på ett berg så man kan inte bara lätt promenera (fly) igenom denna annars lilla skog. Däremot är det väl upptrampat runt hela skogspartiet, säkert används slingan mycket av hundägare.
Har även fått veta att det förekom användning av droger, men vet inte i vilken omfattning.
Citera
2018-02-19, 22:20
Medlem
shorty81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 13teckenlangt
Fått bekräftat idag vad som hittats på platsen en bit därifrån.. vila i frid, hoppas dom hittar gm snabbt och du blir rövknullad dagligen, det kommer hända tro mig, jag vet att du läser detta.. ditt fega jävla as till människa! Du kommer inte undan nu..

Om du inte vill säga vad dom har hittat kan du inte säga då vart dom har hittat det.
Platsen är ju lite konstig är det så att man har gått över åkern? För att jag tror att vägen från Balsta dit är avstängd vid det här årtalet om jag inte misstar mig.
Ja har bott i Eskilstuna där om kring när jag var yngre .
Senast redigerad av shorty81 2018-02-19 kl. 22:32. Anledning: Till lägg
Citera
2018-02-19, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantes
Men hur skulle GH som sitter på kåken veta var BO/Johanna befann sig just då?

Jag har ett gäng olika teorier kring vad som skett men kan inte riktigt knyta säcken p g a otillräcklig/diffus ”fakta.”

Men gällande våldtäktsmannen så kan det finnas/funnits en hotbild mot BO där hans vänner kan varit inblandade. Sen även det faktum att hon öppet har en status gällande våldtäkten hon utsattes för men samtidigt är vän med våldtäktsmannen på facebook. Jag får en stark känsla av att hon var väldigt rädd för honom, och jag kan inte riktigt släppa det.

Det är somsagt bara spekulationer från min sida. Tror mest på att en föredetta partner eller stalker avslutat hennes liv.
Citera
2018-02-19, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GAMLE SVARTEN
Det finns en kille på Facebook med det namnet.

Japp, hans facebook har länkats längre bak i tråden, och står även öppet på en av BO:s statusar.
Citera
2018-02-19, 22:33
Medlem
Argyross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DilsNacke
Var är grejen med att skriva den här typen av inlägg?
Har du något att säga (skriva) - Säg (skriv) det! Vill du inte säga/skriva något, jamen gör inte det då. Skit i att skriva den här typen av icke-inlägg.
Håller med. Helt iditotiska och meningslösa inlägg! Berätta eller knip igen liksom. Ungefär som att personen gör såna skitinlägg för att markera att den minsann vet något som vi inte vet, men inte tänker berätta. Sandlådenivå!
Citera
2018-02-19, 22:33
Medlem
Citat:
Har tyvärr också fått höra att fynd har gjorts och att det inte längre råder tvivel om mord.
Jag umgicks mycket med J för några år sedan och hon skulle aldrig lämnat sin dotter utan mamma frivilligt, hon var en fighter.

Blir lika förbannad varje gång jag ser den här typen av inlägg. Jag har läst på flashback bra många år och den här typen av inlägg dyker upp alldeles för ofta.

Tänker man inte berätta mer så är det lika bra att inte skriva alls. Vad ska den här typen av inlägg vara bra för?
Citera
2018-02-19, 22:35
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Så tråkigt att höra, beklagar. Tänkte också att hon verkade väldigt tight med sin dotter att döma av de bilder hon hade på facebook. Tänkte att hon aldrig skulle lämna dottern frivilligt. Går aldrig att utläsa sanning av ett foto, men ändå.
Citera
2018-02-19, 22:42
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Jag har ett gäng olika teorier kring vad som skett men kan inte riktigt knyta säcken p g a otillräcklig/diffus ”fakta.”

Men gällande våldtäktsmannen så kan det finnas/funnits en hotbild mot BO där hans vänner kan varit inblandade. Sen även det faktum att hon öppet har en status gällande våldtäkten hon utsattes för men samtidigt är vän med våldtäktsmannen på facebook. Jag får en stark känsla av att hon var väldigt rädd för honom, och jag kan inte riktigt släppa det.

Det är somsagt bara spekulationer från min sida. Tror mest på att en föredetta partner eller stalker avslutat hennes liv.

Som jag läst det till var det inte heller bara hon han hade gjort ont. 4 år var för fler skit. Det skulle vara extremt dumt och faktiskt ganska ovanligt att hämnas på detta sättet. Göra våldtäkt till livstid för om han är på fri fot och det är mord är han och nu hans vänner huvudmisstänkta. Men just detta lilla faktum är kanske numera svårt för en själv att fatta riktigt. Efter yrkeskriminella har ihjäl folk hur som numera nästan som flugor.

Ångrar att man var och kollade på hennes Facebook oavsett. Se henne med dottern och inse nu att denna dotter liksom för alltid kommer vara utan en mamma... Det bästa för just hennes skull när hon då är i ålder att fatta mer än att mamma är i himmeln är väl att man får hoppas det var "bara" en olycka/sjukdom fortsatt även om det mesta pekar åt annat håll.
Citera
2018-02-19, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Argyros
Håller med. Helt iditotiska och meningslösa inlägg! Berätta eller knip igen liksom. Ungefär som att personen gör såna skitinlägg för att markera att den minsann vet något som vi inte vet, men inte tänker berätta. Sandlådenivå!

Citat:
Ursprungligen postat av S4baton
Blir lika förbannad varje gång jag ser den här typen av inlägg. Jag har läst på flashback bra många år och den här typen av inlägg dyker upp alldeles för ofta.

Tänker man inte berätta mer så är det lika bra att inte skriva alls. Vad ska den här typen av inlägg vara bra för?

Jag tror dom bär på ett inre växande hat gentemot gm, och vill få ur sig det samtidigt som dom inte vill gynna gm och ge honom/henne ett försprång.

Tålamod, ärade kamrater.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in