Ska försöka sammanfatta min teori.. Till att börja med gissar jag på svartsjukedrama. 
Vi "vet" att hon var på dubbeldejt i sthlm, detta via hennes instagram. 
Vi "vet" att hon delade taxi hem och gick åt "fel" håll när hon klev ur. Detta enligt info från hennes FB då hennes kompisar sökte efter henne. 
Jag tror att någon har sett hennes inlägg på instagram, tagit illa upp och utspelat sin svartsjuka. 
"När hon klev av taxin, så möts hon av att hon ser någon sitta vid hennes port och väntar. Hon hoppas att personen inte sett henne, hon blir rädd och börjar promenera runt istället för att gå hem och möta personen. 
Hon promenerar mot Balsta, hon tänker väl att det inte finns mycket folk där, och ingen person bör kunna följa henne på ett så annorlunda ställe.. Lagom när hon kommer fram till skogsdungen där, så ser hon att någon följer efter henne, hon blir då rädd och kontaktar sitt ex och springer in i skogen (enligt utsagor florerande här inne). 
Då hon spenderat hela dagen till att fixa sig, vart i Sthlm och senare också krogen är hennes batteri slut och samtalet bryts, hon lägger då ner telefonen igen, och fortsätter springa. 
GM ser detta och ökar då också takten.   
GM kommer ikapp henne lagom innan hon hinner fram till villaområdet."
Resten kan ni lägga ihop själva.. 
Jag tror inte på någon random person, jag tror inte på taxin.. utan det där är, för mig, den mest logiska förklaringen. Någon i hennes närhet... 

Tycker förövrigt hela historian är sååå brutalt hemsk, och jag lider verkligen med hela hennes familj, speciellt hennes dotter 

Bifogar bild också på den väg jag TROR hon sprungit.. 
https://minfil.org/o9D4B4ddbc/promenad.jpg