Citat:
Ursprungligen postat av
mahkee
Åkte precis förbi brottsplatsen. Det fanns ljus och blommor där och ett par människor stod och såg mycket ledsna ut så jag ville inte gå ut och snoka.
En sak är säker att på det där stället hamnar man inte bara. Det är ju liksom i ytterkanten av ett villaområde och bara kanske 15 m från hus. En vändzon i slutet av en villagata i ett område man inte går i för att komma någonstans. Jag gissar att GM fått panik och dumpat av henne där. Dock helt osannolikt att hon kunnat ligga där i 4 dagar! Bara på mina 5 minuter i området mötte jag 3 personer med hund som var ute och gick.
Som jag har förstått det så har hon inte legat precis vid vändplanen. Om hon ligger 15-20 meter in bland träden från nämnda gångstig så är det inte säkert att någon hittar henne, även om hundar borde kunnat reagera.
En eventuell gärningsman måste känna till platsen, att det finns en vändplan där och att det finns ett någorlunda lättillgängligt skogsparti i anslutning till vändplanen. Sedan om han känner till det för att han kört taxi i området, brukar rasta hunden där, har sin mormor boendes i kvarteret eller brukade ha utegympa i området när han gick i skolan återstår att se.
Hursomhelst så är det lite märkligt om inga boende uppmärksammat udda aktivitet. Min uppfattning är att avskilda villakvarter brukar kunna ha koll på vad som händer i grannskapet; ovanliga bilar på ovanliga tider osv.