Flashback bygger pepparkakshus!
2018-02-19, 15:19
Medlem
sandyhells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lacerda
Du menar Jonna som hittades vid Vilsta raststuga mitt i vintern? Tragiskt fall, levde i en situation som liknar tjejen här.
Jag får också känslan av att bruden tagit droger med sin alkohol vilket ledde till dåliga beslut och döden.

När var detta? Jonna vem? Hur gammal? Ihjälfrusen/ps?
Citera
2018-02-19, 15:22
Medlem
HeadlessAgnews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeatriceCenci
Man kan ju lämna mobiltelefonen hemma om man ska gå ut och begå ett brott. Har man inte fastnat på några övervakningskameror eller blivit igenkänd av någon, så kan man hävda att man varit hemma.

Nu var ju mitt svar visserligen riktat mot någon som misstänkliggjorde EXet som hade pratat i telefon med BO.
Citera
2018-02-19, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sandyhell
När var detta? Jonna vem? Hur gammal? Ihjälfrusen/ps?

29 eller 30år, men dödsorsaken ska ha varit överdos. Minns inte vilket år det var, men det måste ha varit minst 10år sedan nu iaf.
Senast redigerad av BallaRune 2018-02-19 kl. 15:26.
Citera
2018-02-19, 15:28
Medlem
Redas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mahkee
Åkte precis förbi brottsplatsen. Det fanns ljus och blommor där och ett par människor stod och såg mycket ledsna ut så jag ville inte gå ut och snoka.

En sak är säker att på det där stället hamnar man inte bara. Det är ju liksom i ytterkanten av ett villaområde och bara kanske 15 m från hus. En vändzon i slutet av en villagata i ett område man inte går i för att komma någonstans. Jag gissar att GM fått panik och dumpat av henne där. Dock helt osannolikt att hon kunnat ligga där i 4 dagar! Bara på mina 5 minuter i området mötte jag 3 personer med hund som var ute och gick.

En kropp kan ligga länge en bit vid sidan om promenadvägen utan att upptäckas. Särskilt vintertid. Kopplade hundar kan bli lite oroliga när de passerar men tillrättavisas då av husse/matte.
Dock kan det varit en lösspringande hund som visade ägaren på kroppen.

För den som inte vet så har hundar ett helt otroligt luktsinne. Tränar man dem på en lukt så hittar dom den under de mest märkliga omständigheter.
Polisens likhundar åker med i en jolle och kan lukta upp en drunknad under vattnet!
Senast redigerad av Reda 2018-02-19 kl. 16:06.
Citera
2018-02-19, 15:33
Medlem
PW-Gerssons avatar
Citat:
Åkte precis förbi brottsplatsen. Det fanns ljus och blommor där och ett par människor stod och såg mycket ledsna ut så jag ville inte gå ut och snoka.

En sak är säker att på det där stället hamnar man inte bara. Det är ju liksom i ytterkanten av ett villaområde och bara kanske 15 m från hus. En vändzon i slutet av en villagata i ett område man inte går i för att komma någonstans. Jag gissar att GM fått panik och dumpat av henne där. Dock helt osannolikt att hon kunnat ligga där i 4 dagar! Bara på mina 5 minuter i området mötte jag 3 personer med hund som var ute och gick.

Som jag har förstått det så har hon inte legat precis vid vändplanen. Om hon ligger 15-20 meter in bland träden från nämnda gångstig så är det inte säkert att någon hittar henne, även om hundar borde kunnat reagera.

En eventuell gärningsman måste känna till platsen, att det finns en vändplan där och att det finns ett någorlunda lättillgängligt skogsparti i anslutning till vändplanen. Sedan om han känner till det för att han kört taxi i området, brukar rasta hunden där, har sin mormor boendes i kvarteret eller brukade ha utegympa i området när han gick i skolan återstår att se.

Hursomhelst så är det lite märkligt om inga boende uppmärksammat udda aktivitet. Min uppfattning är att avskilda villakvarter brukar kunna ha koll på vad som händer i grannskapet; ovanliga bilar på ovanliga tider osv.
Citera
2018-02-19, 15:41
Medlem
G-punktens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Det där med strypning är nog inte så lätt som det ser ut i TV-serier att avgöra i riktiga världen. Dvs de kollar snabbt märken runt halsen, sedan blod i ögonen = strypning som de gör i TV/film det måste till mer än så. Här hon också legat ute i flera dygn i kyla, snö och rusk.

Inte säkert att hon legat ute alla dessa dagar. Tror mer på att hon har blivit dumpad där. Det är ju en ganska typisk dumpningsplats om man tänker en GM som är väldigt stressad osv
Citera
2018-02-19, 15:46
Medlem
Redas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G-punkten
Inte säkert att hon legat ute alla dessa dagar. Tror mer på att hon har blivit dumpad där. Det är ju en ganska typisk dumpningsplats om man tänker en GM som är väldigt stressad osv

Tror jag inte på. Finns nog massor med bättre platser i omgivningen att dumpa en kropp. Detta torde vara en av de sämsta.
Citera
2018-02-19, 15:54
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Tror jag inte på. Finns nog massor med bättre platser i omgivningen att dumpa en kropp. Detta torde vara en av de sämsta.

Jag kan bara hålla med dig där. Varför välja en plats där det är stor chans att man ser en bil parkera då det bara finns en väg in och en väg ut och "vändplatsen" är inte så avskild heller.

Enda anledningen till fyndplatsen måste vara att hon blev dödad där eller att hon blev drogad och irrade dit och klädde av sig naken och la sig och dog som är en annan teori i tråden.

Det är inte direkt svårt att hitta en enskild plats runt eskilstuna mitt i natten om någon behöver dumpa en kropp. det kan iallfall inte vara svårt att hitta en bättre än 50 meter från en villaområde
Citera
2018-02-19, 16:01
Medlem
Citat:

Kan det tänkas att någon kört dit med bil och dumpat kroppen ? Hur långt från asfalten, låg hon ?
Citera
2018-02-19, 16:08
Medlem
Om kroppen har legat där i flera dagar måste den nästan ha varit dold, kanske i ett dike eller att nån lagt grenar och ris över kroppen. Kanske därför polisen pekar på yttre omständigheter som tyder på brott. Kroppen skulle väl aldrig ha förblivit oupptäckt så länge annars? Verkar ju vara ett populärt ställe för att rasta hundar osv.
Senast redigerad av aju1891 2018-02-19 kl. 16:13.
Citera
2018-02-19, 16:09
Medlem
Maloms avatar
Citat:
Förundersökningen leds av polisen, då det inte finns någon misstänkt.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/so...rottsmisstanke

Menar de att om det hade funnits någon misstänkt,
så skulle den misstänkta leda förundersökningen?
Märkligt uttryckt.
Citera
2018-02-19, 16:19
Medlem
Redas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aju1891
Om kroppen har legat där i flera dagar måste den ha varit dold, kanske i ett dike eller att nån lagt grenar och ris över kroppen. Kanske därför polisen pekar på yttre omständigheter som tyder på brott. En kropp på det stället som inte är dold skulle aldrig ha förblivit oupptäckt så länge. Verkar ju vara ett populärt ställe för att rasta hundar osv.

Se mitt tidigare inlägg angående hundar. Fyra dagar är inte länge.

Med risk för att känsliga personer blir störda måste jag påpeka att det finns fåglar och djur i naturen som gärna kalasar på en död kropp, vilket kan komplicera polisen arbete.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in