Flashback bygger pepparkakshus!
2018-02-19, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gizzmoo
Men igen, vad menas med "riktigt grovt brott"??

Kan självmord rubriceras som det?

Och igen, källa AB, så ingen riktig källa..

www.aftonbladet.se/nyheter/a/a2GX4L/misstankt-mord-i-eskilstuna

Självmord är inget brott !
Det är inte olagligt att begå självmord . Och " riktigt grovt brott ? Tyder på att kroppen är hittad i dåligt skick efter tex en misshandel , knivdödad, misshandlad till döds mm.
Citera
2018-02-19, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rotvagen
Självmord är inget brott !
Det är inte olagligt att begå självmord . Och " riktigt grovt brott ? Tyder på att kroppen är hittad i dåligt skick efter tex en misshandel , knivdödad, misshandlad till döds mm.

Nej precis, det var därför jag funderade på kommentarer om överdos etc... Men det kan absolut vara felciterat från AB. Tycker bara att den kommentaren påvisar att ett riktigt brott begåtts.
Stackars tjej med familj isf...
Citera
2018-02-19, 21:51
Medlem
Utdrag ur våldtäktsmannens dom;

Brott som den tilltalade döms för
1. Rån, 8 kap 5 § brottsbalken 2015-07-14
2. Våldtäkt, 6 kap 1 § 2 st brottsbalken 2015-09-21
3. Misshandel, 3 kap 5 § brottsbalken 2016-01-24
4. Olaga hot, 4 kap 5 § 1 st brottsbalken 2015-12-01 -- 2015-12-31
5. Ofredande, 4 kap 7 § brottsbalken 2016-01-26

G*offr*y H*llman har misshandlat målsäganden <kvinnligt namn> genom att ta tag om hennes hals och trycka ner henne mot golvet med smärta, rodnad, svullnad och blåmärken som följd.

G*offr*y H*llman har hotat <kvinnligt namn> vid två olika tillfällen; vid det ena tillfället genom att fälla yttrande med innebörd att att han skulle skära upp målsägandens väninna och väninnans mamma om målsäganden följde med på en kryssning och vid det andra tillfället genom att fälla yttrande med innebörd att han skulle skära halsen av målsäganden när hon sover och att hon därför borde sova med ögonen öppna.

* = E.
Citera
2018-02-19, 21:52
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gizzmoo
Men igen, vad menas med "riktigt grovt brott"??

Kan självmord rubriceras som det?

Och igen, källa AB, så ingen riktig källa..

www.aftonbladet.se/nyheter/a/a2GX4L/misstankt-mord-i-eskilstuna

Jo men det är fortsatt "Misstänkt mord i Eskilstuna". Polisen misstänker att det kan röra sig om mord. Det har hänt förr att utredningar om mord dragits igång och det sedan inte visat sig vara just mord efter teknisk undersökning, obduktion är färdiga. Att då dra på stora trumman direkt och det sedan visar sig vara säg oavsiktlig överdos eller rentav självmord och man måste vara tyst direkt är väl något som pressen måste gå efter. Detta skulle liksom kvitta i säg Storbritanninen där skriver de öppet om allt från första början men Sverige har just gällande detta lite pressetik kvar.
Citera
2018-02-19, 21:53
Medlem
Jag tror på teorin att någon väntade på henne hemma/ utanför porten. Hon mördas på en plats och dumpas på fyndplatsen. Däremot tror jag hon dumpades strax innan hon hittades,det grundar jag på att det verkar vara ett promenadstråk där folk ränner med sina hundar precis i närheten,hundarna borde ha reagerat. Dessutom borde det börjat lukta om hon legat där i flera dagar. Hon har kanske befunnit sig hemma hos mgm,levande eller död dessa dagar.
Citera
2018-02-19, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krystalwhite
Utdrag ur våldtäktsmannens dom;

Brott som den tilltalade döms för
1. Rån, 8 kap 5 § brottsbalken 2015-07-14
2. Våldtäkt, 6 kap 1 § 2 st brottsbalken 2015-09-21
3. Misshandel, 3 kap 5 § brottsbalken 2016-01-24
4. Olaga hot, 4 kap 5 § 1 st brottsbalken 2015-12-01 -- 2015-12-31
5. Ofredande, 4 kap 7 § brottsbalken 2016-01-26

G*offr*y H*llman har misshandlat målsäganden <kvinnligt namn> genom att ta tag om hennes hals och trycka ner henne mot golvet med smärta, rodnad, svullnad och blåmärken som följd.

G*offr*y H*llman har hotat <kvinnligt namn> vid två olika tillfällen; vid det ena tillfället genom att fälla yttrande med innebörd att att han skulle skära upp målsägandens väninna och väninnans mamma om målsäganden följde med på en kryssning och vid det andra tillfället genom att fälla yttrande med innebörd att han skulle skära halsen av målsäganden när hon sover och att hon därför borde sova med ögonen öppna.

* = E.

Här är dom och fup:
https://minfil.org/V9MeBbddb7/2016-03-11_Eskilstuna_TR_B_1823-15_Dom.pdf
https://minfil.org/W2M3B9d0b4/2016-03-11_Eskilstuna_TR_B_1823-15_Fup__Aktbil_26_.pdf
Citera
2018-02-19, 21:56
Medlem
Redas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Uppriktigt sagt så tror jag inte att journalisterna i kvällspressen vet så mycket mer än oss i tråden.

Med risk för att låta synisk så tror jag att det relativa ointresset kan bero på att hon verkar ha en lite strulig bakgrund. Ju mer oskuldsfull, ljus och ”ren” en kvinna framstår som, desto mer medialt intresse.

Nja. Lokaltidningar brukar hålla sig med en journalist som har bra kontakt med polisen.
Ointresset kan således bero på att denne fått hintar om att det kanske inte är ett mord.
Man avvaktar.
Citera
2018-02-19, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peet83
Här är dom och fup:
https://minfil.org/V9MeBbddb7/2016-03-11_Eskilstuna_TR_B_1823-15_Dom.pdf
https://minfil.org/W2M3B9d0b4/2016-03-11_Eskilstuna_TR_B_1823-15_Fup__Aktbil_26_.pdf

Tackar så hjärtligt!
Citera
2018-02-19, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krystalwhite
Tackar så hjärtligt!

https://minfil.org/Y8McBed7b7/2016-03-11_Eskilstuna_TR_B_1823-15_Yttrande__Aktbil_41_.pdf
Citera
2018-02-19, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frallan1973
Jag tror på teorin att någon väntade på henne hemma/ utanför porten. Hon mördas på en plats och dumpas på fyndplatsen. Däremot tror jag hon dumpades strax innan hon hittades,det grundar jag på att det verkar vara ett promenadstråk där folk ränner med sina hundar precis i närheten,hundarna borde ha reagerat. Dessutom borde det börjat lukta om hon legat där i flera dagar. Hon har kanske befunnit sig hemma hos mgm,levande eller död dessa dagar.

låter ytterst osannolikt, det kommer visa sig att du är ute och cyklar.
Citera
2018-02-19, 22:07
Medlem
dryopteriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Uppriktigt sagt så tror jag inte att journalisterna i kvällspressen vet så mycket mer än oss i tråden.

Med risk för att låta synisk så tror jag att det relativa ointresset kan bero på att hon verkar ha en lite strulig bakgrund. Ju mer oskuldsfull, ljus och ”ren” en kvinna framstår som, desto mer medialt intresse.
Benägen o hålla med dig.
Men vad menar du med 'synisk' ?
Citera
2018-02-19, 22:09
Medlem
Har tyvärr också fått höra att fynd har gjorts och att det inte längre råder tvivel om mord.
Jag umgicks mycket med J för några år sedan och hon skulle aldrig lämnat sin dotter utan mamma frivilligt, hon var en fighter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in