2018-02-19, 14:45
Medlem
Yaskos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Fel, fred är garanterat då demokrati råder. Noll kommunism, noll diktatur, noll tortyr (undantagsfall för pressa terrorister på info), fri pressfrihet. Ja det vi I väst tar för givet. Men det finns tyvärr fortfarande skitländer som behöver hjälp och en spark i rätt riktning

Som Guatanamo och Abu Gharib?
Citera
2018-02-19, 14:45
Medlem
chimpsky666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Kan du vara hederlig i ditt sionistiska svammel då? Jag respekterar människor som gör klart var man står och är medvetna om det. Ja, jag tar starkt avstånd från salafistiska/wahabistiska krafter och stöder Assad i kampen mot det. Det innebär inte att jag är någon Baath-kramare. Jag anser också att Iran åtminstone uppvisar någon form utav demokratiskt styre till skillnad mot de flesta länderna i regionen. Jag stöder för den skull inte Ayatollornas unkna kvinnosyn. Extremislamism kommer allt närmare Europa; man håller på att förvandla Kosovo till någon form av wahabistiskt paradis och som jag ser det så är det sunniextrema rörelser som är det största hotet mot vårt sätt att leva. Tyvärr så verkar dessa rörelser och ultrasionisterna funnit varandra och det är bara tragiskt då jag ser mig själv som en Israelvän och motståndare till antisemitism.

Du dock verkar sakna varje form av nyanser i detta.

"Sionistiskt svammel".

Vad är det du pratar om?

Har jag uttryckt stöd för salafistiska krigsförband? Diskussionen kring assadregimens övergrepp är irrelevant kring om hur vida hans fiender är värre ideologiskt eller brutalare vid samma militära förutsättningar som Assad. Jag antar att du stödde den urskillningslösa bombingskampanjen som resulterade i tusentals civila dödsoffer i Mosul av USA då isis är värre än Usa?

Är det så humanitär moral fungerar? Du får begå krigsbrott och du stödjer en regim villkorslöst oberoende om den begår krigsförbrytelser för att en är bättre än oppositionen den strider mot?

Sedan din propaganda mot Kosovo är ju inte förvånande, att den mest pro-amerikanska muslimska landet i världen och sekulariserade muslimska befolkningen i världen skulle vara något Wahhabistiskt fäste är väl bara något som går hem i Milosevics dimension.
Citera
2018-02-19, 14:46
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chimpsky666
Åter igen, varför skall de syriska kurderna göra avbön på sin administration och välkomna Assadregimens inträde?

Fred och säkerhet är inte synonymt med varken USA, Ryssland eller Syriska staten.
Det är väldigt enkelt. Områdena som kurderna nu håller tillhör Syrien. Alla är eniga om att Syrien skall fortsätta vara samma enhet som förut, inga gränser skall ändras. Det har USA skrivit under på.

Vad skulle du säga om samerna la beslag på Sapmi och krävde en egen stat? Vad skulle du säga om de hade tagit hjälp av Ryssland för att uppnå detta?
Citera
2018-02-19, 14:48
Medlem
Yaskos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Vad skulle du säga om samerna la beslag på Sapmi och krävde en egen stat? Vad skulle du säga om de hade tagit hjälp av Ryssland för att uppnå detta?

Snarare syrianer och Södertälje. Kurderna har inte så lång historia i Afrin som Samerna ens. max 100-150 år skulle jag gissa.
Citera
2018-02-19, 14:48
Medlem
chimpsky666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Fel, fred är garanterat då demokrati råder. Noll kommunism, noll diktatur, noll tortyr (undantagsfall för pressa terrorister på info), fri pressfrihet. Ja det vi I väst tar för givet. Men det finns tyvärr fortfarande skitländer som behöver hjälp och en spark i rätt riktning. Syrien behöver hjälp, och fel länder med fel statsskick och värderingar (förutom USA et company) får inflytande där nu. Inte bra

Fråga latinamerikanerna och vietnameser om de anser USA vara oförmögen att praktisera tortyr.
Citera
2018-02-19, 14:52
Medlem
chimpsky666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Det är väldigt enkelt. Områdena som kurderna nu håller tillhör Syrien. Alla är eniga om att Syrien skall fortsätta vara samma enhet som förut, inga gränser skall ändras. Det har USA skrivit under på.

Om samer hade varit systematiskt förföljda och utsatta för en påtvingad assimilationskampanj samt fått sin mark konfiskerad och vid ett inbördeskrigs kulmination blivit övergivna av myndigheterna i ansiktet av radikala extremister som vill utrota dem?

Ja, då hade det varit rimligt att Samerna inte ville vara en del av Sverige.

Sedan så har PYD offentliggjort att de vill ha ett federalistiskt Syrien, inte en separatistisk stat av kurdisk sort.
Citera
2018-02-19, 14:53
Medlem
arbetets avatar
Citat:
"Sionistiskt svammel".

Vad är det du pratar om?

Har jag uttryckt stöd för salafistiska krigsförband? Diskussionen kring assadregimens övergrepp är irrelevant kring om hur vida hans fiender är värre ideologiskt eller brutalare vid samma militära förutsättningar som Assad. Jag antar att du stödde den urskillningslösa bombingskampanjen som resulterade i tusentals civila dödsoffer i Mosul av USA då isis är värre än Usa?

Är det så humanitär moral fungerar? Du får begå krigsbrott och du stödjer en regim villkorslöst oberoende om den begår krigsförbrytelser för att en är bättre än oppositionen den strider mot?

Sedan din propaganda mot Kosovo är ju inte förvånande, att den mest pro-amerikanska muslimska landet i världen och sekulariserade muslimska befolkningen i världen skulle vara något Wahhabistiskt fäste är väl bara något som går hem i Milosevics dimension.
Jag hittade rätt till slut. Tack ska du ha!
Citera
2018-02-19, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tfalken
Du är inte ens påläst i ämnet. Du sa att den alternativa sträckan där man undviker Syrien genom att lägga gasledningen genom Irak till Turkiet planerades aldrig på grund av terräng men du hade fel, det fanns planer för det och terrängen är inte problemet.

Iran skulle lägga sin gasledningen som skulle nå till Europa men kriget bröt ut, nu väntar man på att kriget ska sluta för att ta upp det igen. En mer troligt teori är att konflikten stoppar Iran från att bygga sin gasledningen medan Qatar och Saudiarabien kommer på en lösning, för det är Saudiarabien som står i vägen för Qatars gasledning. Men det kan inte heller vara sant för Obama lyfte embargot från Iran.

Återigen: Gas ledningen är absolut inte orsaken till konflikten i Syrien.

Kontrollen av naturresursflöden är orsaken till alla konflikter i mellanöstern. Inte demokratiprocesser. Det är bara kulisser som du köper. Fagro har rätt.
Citera
2018-02-19, 15:00
Medlem
arbetets avatar
Israel går all-in i sitt stöd till al-Qaida-grupperingar i Syrien:

To Push Iran Back, Israel Ramps Up Support for Syrian Rebels, 'Arming 7 Different Groups'

With the Assad regime's advances the civil war and America's reduced involvement in the region, Israel has been forced to make significant changes in its policies in the Golan Heights

Citat:
/.../Relatively moderate Sunni rebels, whom the Israeli defense establishment terms “the locals,” control most of the Syrian-Israeli border, aside from two areas – a regime-controlled area in the northern Golan and a section of the southern Golan controlled by a branch of the Islamic State, Jaysh Khalid ibn al-Walid. According to Tsurkov, Israel is also helping the rebels in their war against the Islamic State.

https://archive.fo/8Av3c
https://www.haaretz.com/israel-news/.premium-with-eye-on-iran-israel-increases-military-support-for-syrian-rebels-1.5826348

Jo jo, allting är ju relativt...
Citera
2018-02-19, 15:02
Medlem
chimpsky666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Jag hittade rätt till slut. Tack ska du ha!

Har diskussionen någonsin i relation till mina inlägg framfört att syriska oppositionen skulle vara ett bättre alternativ än Assadregimen för Syrien?
Citera
2018-02-19, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MbmA
Kontrollen av naturresursflöden är orsaken till alla konflikter i mellanöstern. Inte demokratiprocesser. Det är bara kulisser som du köper. Fagro har rätt.
Så du tror också att trots att det fanns en alternativ sträcka för gasledningen så valde man ta den sträcka som går genom Syrien, och varför gjorde man det, vad var det för fel med den alternativa sträckan? Du får förklara.
Citera
2018-02-19, 15:09
Medlem
Citat:
Jag önskar att du och de andra Assadsympatisörerna till samröre får in i era jävla skallar att Assadregimen varit den största krigsförbrytaren i kriget sedan dag ett.

Vill att ni är hederliga med att erkänna att ni stödjer en regim styrd av en massmördare. Ditt jävla svammel om HRW, amnesty och FN är trams, det är inga källor med västerländskt bias. Opartiskt källmaterial som inte bekräftar någon av aktörenas i Syrienskonfliktens narrativ.

Det är bara vettigt om det överensstämmer med ditt Iran, ryss och assadkramande inhumana narrativ.

Oberoende vittnesmål från Syrien angående Assadstyrkorna finns det tusentals av, lika väl satellitbilder, fotografiskt bevis och personlig närvaro av människor från trovärdiga organisationer i Syrien.

Men detta är otillräckligt för sådana hjärntvättade människor som dig, det är bara trovärdigt om det bekräftar din syn på saken.
Om inte Assadregimen tagit strid mot terroristerna hade Syrien blivit ett kalifat styrd av IS och andra terrorister, med enorma avrättningar m.m.
Sedan hade IS utökat sitt terrorvälde till norra Afrika, Europa m.m.
Exempelvis EU vill inte erkänna att de stödde en regimförändring av ekonomiska orsaker, utan påstått att Assad är en massmördare m.m. därför de som påstår sig vara demokratiska länder skall inte försöka störta en folkvald regering som den syriska regeringen är.
Det är en auktoritär regim, men det är alla regeringar i Asien och Mellan Östern, finns väl ingen demokratisk regering i Afrika heller.
Om alla auktoritära regimer skall störtas blir det ett omfattande jobb, och vad skall de ersättas med ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in